Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مومبای، مسئولان دولتی از ایالت ماهاراشترا (بمبئی) از جمله «رام شینده» وزیر تشریفات در ایالت ماهاراشترا، «ناند کومار» رئیس اجرایی بخش تشریفات دولت ایالت ماهاراشترا، «حیدر اعظم» وزیر امور اقلیت در ایالت ماهاراشترا، جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی مقیم، تجار و بازرگانان هندی، هنرمندان و انجمن زرتشتیان در محل هتل ترایدنت در مومبای (بمبئی) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، ناند کومار رئیس اجرایی بخش تشریفات در دولت ایالت ماهاراشترا در سخنرانی خود به روابط دیرینه دو کشور در حوزه‌های مختلف و همکاری‌های دوجانبه تجاری در بخش نفت و گاز و حضور بیش از ۸۰۰۰ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در هند اشاره کرد.

رئیس اجرایی بخش تشریفات هند همچنین به تاثیرات دیرینه فرهنگ و هنر ایران در ساختار هند و حضور شمار کثیری از شیعیان در هند به ویژه در شهر تاریخی لکهنو و زرتشتیان در هند و نقش آنها در پیشرفت‌های صنعتی، اقتصادی و علمی این کشور اشاره کرد.

کومار به سفر «مودی» نخست‌وزیر هند به ایران در سال ۲۰۱۶، سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و ظریف وزیر امور خارجه و طرح‌های مهم اقتصادی - راهبردی مانند توسعه بندر چابهار، احداث دالان اقتصادی بین‌المللی شمال و جنوب و بزرگراه زرنج دلارام اشاره کرد که در مجموع منجر به تسریع و تسهیل تبادل کالا و خدمات به کشورهای منطقه آسیای مرکزی، روسیه و متعاقباً به کشورهای اروپایی خواهد شد.  

در ادامه برنامه، «خسرو رضازاده» سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت یاد رهبر کبیر انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با نفس پاک امام خمینی (ره) تأسیس و بنیان گذاشته شد و با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای هدایت، رهبری و استمرار یافت.

سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران آغازی برای تکامل است، افزود: این انقلاب و مردمش افتخار به گذشته و امید به آینده دارد. پس از گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب در حوزه‌های مختلف همواره شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به گذشته بوده‌ایم که قابل قیاس با گذشته نیست.

رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: امید است که انسان‌ها بتوانند بدون تبعیض، سلطه و خشونت و آوارگی در تمام نقاط جهان زندگی کنند و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه کشورهای قدرتمند دست از چپاول، تعرض و دخالت در امور دیگر کشورها بردارند.

کد خبر 4540037 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران هندوستان وزارت امور خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

 رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • قدرت غیر قابل انکار سپاه بر هم زننده تمامی معادلات جهانی