Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز خراسان رضوی از شناسایی و کشف کلاهبرداری ۱۵۰ میلیونی در این استان به اسم یارانه خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین ؛ قاضی حقدادی  با بیان اینکه در چند روز گذشته بیش از 10 مورد حساب یارانه‌ای افراد مورد سوءاستفاده قرار گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدام فوری در ساعات تعطیل تمامی حساب‌های متهمان مسدود که بیش از 150 میلیون تومان توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز خراسان‌رضوی افزود: با اقدام فوری دادستانی کل کشور به محض ارسال پیامک انبوه سایت مربوطه با فوریت مسدود شد و حسب شکایات متعدد در دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد موضوع در دستور کارمرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای استان خراسان‌رضوی قرار گرفت که فورا تمام حساب‌های بانکی متهمان شناسایی شده مسدود و 150 میلیون تومان توقیف شد که این 150 میلیون تومان، نشانه فراوانی و گستردگی عملیات مجرمانه متهمان دارد و پیش‌بینی این است که  حداقل 150 نفر شاکی در شهرهای متفاوت  در این زمینه وجود داشته باشد.

حقدادی گفت: روش کار به این نحو بوده که متهمان با ساخت صفحه اینترنتی جعلی با نام www.Yaranehe.com و ارسال پیامک به صورت انبوه حاوی متن ارعابی به همراه آدرس سایت جعلی افراد را به سایت و صفحه جعلی راهنمایی کرده و متاسفانه شهروندان  با سهل‌انگاری زیاد و بنابر اعتماد نابجا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد می‌کردند که پس از این، تمامی اطلاعات بانکی به دست متهمان رسیده و آنها با استفاده از اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجوه از حساب ایشان می‌کردند این رفتار متهمان تحت عناوین جعل رایانه‌ای و کلاهبرداری رایانه‌ای قرار گرفته که دارای مجازات حبس و جزای نقدی و رد مال است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد کرده اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز  هستند.
سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و طی دو عملیات،  هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون  یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، اعلام کرد : کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
وی خاطر نشان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این افراد، آن هم با  وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی