به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم به پایان رسید. شاید بیشتر از هر چیز دیگری، پوشش عجیب بعضی بازیگران در این جشنواره به چشم آمد. همان طور که به احتمال زیاد خودتان هم دیده اید؛ پیج‌ها و کانال‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی، چندین پست با کنار هم قرار دادن عکس‌های تعدادی از بازیگران جشنواره فجر امسال منتشر کردند و در توضیح اش نوشتند: «خوش پوشی را از که آموختی؟ از هنرمندان ایرانی در فرش قرمز جشنواره فجر!».

آن چه واضح است این است که بعضی از بازیگران سعی کردند با لباس‌های عجیب و نامتعارف‌شان، شش دانگ حواس‌ها را به نام خودشان جلب و نام‌شان را در ذهن‌ها ثبت کنند. لباس‌هایی که باعث تعجب همگان شد و یک سوال را در ذهن مخاطب شکل داد: «آیا این همه جلب توجه لازم است و به چه دلیل، بازیگران دنبال این میزان از جلب توجه هستند؟»

میل به دیده شدن طبیعی است اما...

میل به توجه و دیده شدن، یک نیاز طبیعی است که در همه انسان‌ها وجود دارد، اما نکته مهم این است که یک نیاز طبیعی را چگونه برطرف می‌کنید؟ نمی‌شود انکار کرد که خیلی از بازیگرها، دوست دارند که بیشتر و بیشتر دیده شوند، اما این که خودشان را چطور در کانون توجه‌ها قرار می‌دهند، قابل تامل است. بخشی از شیوه برآورده شدن این نیاز به فضای فرهنگی جشنواره فیلم فجر مربوط می‌شود. اگر پوشش‌های مضحک و ... در بزرگ‌ترین جشن سینمای ایران تبدیل به یک عُرف شود، بعضی بازیگران هم سعی می‌کنند طبق همین قاعده پیش بروند و گوی سبقت را از بقیه بربایند تا این بار خودشان به جای بقیه، در قاب تصویر عکاسان جا بگیرند و توجه بیشتری را به خودشان جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اولین شایعه بهترین فیلم جشنواره چه بود؟ + تصاویر

به این ۳ سوال پاسخ دهید

با این حال، به نظر می‌رسد که عامل اصلی دیدن چنین پوشش‌هایی در جشنواره، شخصیت و منش بازیگران است که تعیین می‌کند چه انتخابی داشته باشند. قرار نیست شخصیت آن‌ها را قضاوت کنیم، اما لازم است بازیگرانی که در این جشنواره پوشش‌های غیر متعارف و پرحاشیه داشتند، به این سوال‌ها پاسخ بدهند:

آیا بیشتر اوقات سعی می‌کنید با وضعیت ظاهری تان، جلب توجه کنید؟
* اگر در مرکز توجه نباشید، احساس ناراحتی می‌کنید؟
* معمولاً با جلب توجه، احساس امنیت می‌کنید؟

اگر به هر سه سؤال، پاسخ «بله» می‌دهید، بهتر است از فرصت جشنواره فیلم فجر استفاده کنید و کمی، خودآگاهی‌تان را افزایش دهید و کشف کنید چرا مایل هستید به هر قیمتی (حتی با مسخره شدن)، نگاه‌ها را به سمت خودتان برگردانید.

وقتی احساس ارزشمندی درونی نداریم

معمولاً بازیگرانی که لباس پرحاشیه دارند، در جواب منتقدان می‌گویند: «آیا الان مشکل جامعه، لباس‌های ماست؟» خیر، اما حتماً لباس متظاهرانه بعضی‌هایتان «بخشی» از مشکل است. هنرمند باید بتواند استعدادش را در قالب هنری جامعه پسند، نشان بدهد و هرچقدر دستش خالی باشد به راه‌های ساده‌ای مثل تیپ‌های نامتعارف رو می‌آورد. جالب است که گاهی این لباس‌ها را بیشتر به تن بازیگرانی می‌بینیم که تازه وارد هستند و حرف و هنر کمتری برای ارائه دارند. تلاش افراطی برای دیده شدن روی فرش قرمز یک جشنواره، می‌تواند ناشی از احساس خودکم بینی، ضعف، چشم و هم چشمی، رقابت با دیگران و ... باشد. توصیه ما به این بازیگرها، تقویت عزت نفس (احساس ارزشمندی درونی) است تا مجبور نباشند با پوشش‌های خاص، جلب توجه کنند.

لباس ساده «مریلا زارعی» نشان از عزت نفس اوست

همان طور که بازیگر‌ها با نقش‌هایشان درباره سلیقه و عقیده‌شان با ما حرف می‌زنند، با انتخاب لباس‌شان هم پیام‌هایی را به ما منتقل می‌کنند. لباس ساده «مریلا زارعی» که با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی هم رو به رو شد، این پیام را به مخاطب می‌دهد که او نیاز ندارد برای دیده شدن به شکل اغراق آمیزی، خودی نشان بدهد. «زارعی»، سادگی را ترجیح می‌دهد و تلاش نمی‌کند با تیپ پرزرق و برق، خودش را یک بازیگر خاص معرفی کند. هرچقدر عزت نفس یک بازیگر بیشتر باشد و از درون احساس امنیت بیشتری کند، روی فرش قرمز هم معقول‌تر و جامعه پسندتر ظاهر می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

عامل اصلی گرایش بازیگران به پوشیدن لباس‌های نامتعارف در جشنواره فیلم فجر

منبع: باشگاه خبرنگاران

خبر بعدی:

جشنواره فیلم فجر محفلی برای حیف و میل بیت المال است/ این مراسم بیشتر شبیه جشنپاره است تا جشنواره/ باندهای ناسالم مافیایی در عرصه سینما فعال هستند

جبار آذین منتقد سینما گفت: آنچه که تحت عنوان جشنواره ملی فجر برگزار می شود به لحاظ ماهیت، محتوا و اهداف هیچ ارتباطی با جشنواره بین المللی فیلم فجر سابق ندارد؛ این مراسم به تعبیر من یک "جشنپاره" از دو "جشنپاره ای" است که حاصل تکه پاره جشنواره فیلم فجر سابق است، از همین رو در دوره هایی که این جشنپاره برگزار می شود افزون بر این که ارتباط مضامین، معنایی و اجرایی با جشنواره پیشین معتبر و آبرومند سابق فیلم فجر ندارد، تبدیل به محفل و بزمی بودجه بر باد ده شده است، بدون هیچ گونه دستآورد سینمایی و فرهنگی که متاسفانه با بهره برداری سالم و ناسالم از بیت المال اجرا می گردد.

جبار آذین منتقد سینما در خصوص سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و ارزیابی آن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: آنچه که تحت عنوان جشنواره ملی فجر برگزار می شود به لحاظ ماهیت، محتوا و اهداف هیچ ارتباطی با جشنواره بین المللی فیلم فجر سابق ندارد؛ این مراسم به تعبیر من یک "جشنپاره" از دو "جشنپاره ای" است که حاصل تکه پاره جشنواره فیلم فجر سابق است، از همین رو در دوره هایی که این جشنپاره برگزار می شود افزون بر این که ارتباط مضامین، معنایی و اجرایی با جشنواره پیشین معتبر و آبرومند سابق فیلم فجر ندارد، تبدیل به محفل و بزمی بودجه بر باد ده شده است، بدون هیچ گونه دستآورد سینمایی و فرهنگی که متاسفانه با بهره برداری سالم و ناسالم از بیت المال اجرا می گردد.

 

وی افزود: به همین دلیل این جشنپاره از بنیاد دچار اشکال است با این حال سینماگران و علاقمندان تولید آثار سینمایی چون در حال حاضر محفل و فضای دیگری برای جمع شدن و تعامل ندارند به ناچار آثار خود را در این جشنپاره به نمایش در می آورند، از سوی دیگر به دلیل اهمال ها، غفلت ها و سینما ناشناسی برخی از نامدیران سینما، اوضاع مدیریتی و مناسباتی سینما و به تبع آن جشنپاره ها بهم ریخته و فضا به گونه ای ناسالم شکل یافته است که باندهای ناسالم مانند مافیا و قبیله پول شویان در عرصه سینما فعال هستند و تاسف بار این که این عناصر و عوامل با نفوذ پول و نظر خود در چگونگی شکل یافتن جشنپاره و حتی گزینش هیات های انتخاب و داوری و مهم تر انتخاب برترین های جشنپاره تاثیر گذارند، به همین دلایل جشنپاره موسوم به فیلم فجر امسال هم در ادامه دو جشنواره اخیر سازمان اشتباهی سینمایی به جز آن که اوضاع سینما را به سوی سقوط و انحراف بکشاند دستآوردی نداشته است به ویژه که دخالت ها و اعمال نظرهای برخی از سیاسیون و اقتصادیون در برپایی و برگزاری آن دخیل است و به جای انتخاب به راستی بهترین و ارزنده ترین آثار سینمایی فیلم هایی گزینش شده و می شوند که بیش از آن که فرهنگی، هنری و سینمایی باشند رویکرد سیاسی و جناحی دارند، با این اوصاف آن چه که تحت عنوان جشنواره توسط سازمان موسوم به سینمایی برگزار می شود نه تنها در جهت رشد و ارتقا سینما که در مسیر سقوط ارزش ها و آرمان های اجتماعی و ترخیب دستآوردهای سینما در 40 سال اخیر است؛ روزگاری جشنواره فیلم فجر ویترین و آیینه سینمای ایران برای تعامل و اتفاق نظر بود ولی اکنون به آوردگاه سلیقه ای و سیاسی گروه های مختلف تبدیل شده و این یکی دیگر از آفت های بزرگ جشنپاره ها و سینمای ایران است.

 

این منتقد سینما اظهار داشت: از آن جا که جشنپاره فیلم فجر یک گردهمایی دولتی است مشخصا عوامل و عناصری برای انتخاب فیلم ها و داوری گزینش می شوند که از فیلتر نگاه سیاسی دولت عبور کرده باشند و واضح است که همه نگاه های عوامل دولتی در عرصه فرهنگ در مسیر خواست مردم نیستند و به تبع انتخاب های این دو گروه، یعنی داوری و هیات انتخاب هم از این مدار خارج نیست.

 

جبار آذین در پایان گفت: پاره دوم جشنواره فیلم فجر سابق با عنوان جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود، این جشنپاره هم هیچ گونه ارتباطی با اهداف و ویژگی های جشنواره فیلم فجر ندارد و صرفا بزمی شبه اشرافی برای حیف و میل میلیاردی پول مردم و اموال ملی است؛ در واقع هردو جشنواره با تخریب جشنواره بین المللی فیلم فجر سابق نه تنها خدمتی به سینما و سینماگران نکرده اند که سینمای بیمار کشور را به جای معالجه و درمان بیش از گذشته دچار انواع بیماری ها کرده اند.

انتهای پیام/

ظریف: ماندن یا نماندن در برجام به نظر مردم بستگی دارد| ترامپ غافلگیری دوست دارد و ما برهمین مبنا رفتار می‎کنیم| مردم در حال آسیب دیدن از تحریم‌ها هستند| بخشی از جمعیت ایران با سیاست خارجه ما موافق نیست

واکنش‌‌ فعالان اجتماعی به‌ تبلیغ کتک‌ زدن "زن" در رسانه‌ ملی| صدا‌ و‌ سیما به‌ دنبال عادی‌ جلوه ‎دادن خشونت علیه زنان؟!+فیلم

عکس/ پرچم ژاپن در دست هواداران نفت مسجدسلیمان

کلیدواژه: حاشیه هنرمندان اخبار هنرمندان

منبع این خبر، وبسایت www.yjc.ir است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۲۷۱۶۰۴۸ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگان خود را شناخت
  • بازیگران‌ پردرآمد آماده‌ پرداخت‎ مالیات‌ باشند
  • رواج تکنیک‌های عجیب و غریب در آرایشگاه‌های زنانه
  • چهارمین جشنواره استانی مد و لباس فجر در مشهد گشایش یافت
  • داور بخش نقاشی: جشنواره تجسمی فجر توجه طیف وسیعی از هنرمندان را جلب کرده است
  • کرمانشاه میزبان چهارمین جشنواره استانی مد و لباس فجر خواهد بود
  • جزئیات سریال نوروزی سعید آقا خانی /تجربه جدید کار با بازیگران کرد
  • نظر نمایندگان‌ مجلس‌ درباره‌ معافیت‌ مالیاتی‌ سینماگران/ بازیگران‌ پردرآمد گوش به زنگ باشند!
  • مناطق مختلف ایران، منبع الهامی برای طراحی در حوزه مد و لباس است
  • رستم خواندن بازیگران معلول از سوی وزیر تا قلب تپنده حاشیه‌ها
  • شغل دوم مشهورترین بازیگران ایرانی چیست؟+عکس
  • آمار عجیب و غریب حمل کالاهای دامی و معدنی در کشور/سازمان راهداری پاسخگو نیست
  • چگونه لباس بپوشیم تا لاغر به نظر برسیم؟
  • درباره "اقتصاد توجه" (+عکس)
  • انگیزه سازی قرآن برای انسان‌ها، کارکرد قرآن
  • چگونه لباس بپوشیم تا لاغر و خوش تیپ به نظر برسیم؟
  • توجه جدی به طراحی مد و لباس مشهود است/ تا تولید انبوه فاصله داریم
  • وزیر ارشاد: طراحان از ظرفیت اقوام ایرانی در طراحی لباس غفلت نکنند
  • اشتباهات آقایان در لباس پوشیدن