Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@21:19:15 GMT

معرفی مدیران سه شهرک صنعتی البرز به دادسرا

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۶۳۷۱

معرفی مدیران سه شهرک صنعتی البرز به دادسرا

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، فردین حکیمی با اشاره به ورود فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه گفت: مدیران سه شهرک صنعتی نظرآباد، هشتگرد و سپهر که فاضلاب خروجی این شهرک‌ها به تالاب صالحیه می‌رسد به دادسرا معرفی شده‌اند.

حکیمی افزود: این افراد به دادسرا معرفی شده‌اند تا برنامه خود را در قبال فاضلاب، مشخص و در اصلاح این وضعیت تسریع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرک صنعتی سپهر تصفیه‌خانه ندارد، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی نظرآباد هم تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما مشکل راهبری دارد و سیستم شهرک صنعتی هشتگرد هم هنوز کامل نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به وضعیت تالاب صالحیه اشاره و اعلام کرد: اینکه فاضلاب صنعتی به محیط زیست وارد شود که به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست و قطعاً ورود فاضلاب به تالاب دارای اثرات منفی خواهد بود بنابراین این وضعیت باید اصلاح شود.

وی در ادامه به آخرین وضعیت پنج شهردار مناطق کرج که به دلیل سهل‌انگاری در موضوع دپوی زباله زباله و ضایعات آتش‌زا در حوزه شهری به دستگاه قضائی رفته بود هم اشاره و خاطرنشان کرد: برای برخی از این افراد رأی صادر شده، پرونده برخی در حال رسیدگی است و برخی هم وضعیت را اصلاح کردند و تبرئه شدند.

حکیمی در پایان تصریح کرد: دو پرونده جدید برای دو نفر از شهرداران مناطق کرج هم در حال تشکیل است تا به دادسرا ارسال شود

پیش از این یک فعال محیط زیست از سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه خبر داده و گفته این کار تالاب و روستاهای اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است.

رامین محمدی افزود: متأسفانه اخیراً فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر شده و این تالاب و مناطق اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است. تالاب صالحیه محل زیست گونه‌های جانوری ارزشمندی است به طوری که تاکنون ۱۱۶ پرنده، شش گونه خزنده ارزشمند و پستاندارانی چونجبیر، سنجاب زمینی، روباه و گرگ در منطقه این تالاب ثبت شده است.

وی ادامه داد: ورود فاضلاب علاوه بر بوی وحشتناکی که دارد زیست این گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند و با ادامه این روند مرتع این منطقه هم نابود خواهد شد.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: طی ۱۵ روز گذشته این دومین بار است که فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر می‌شود، بار اول جلو فاضلاب بسته شد اما باز هم این کار انجام شده است. این اتفاق منجر به مرگ ماهیان تالاب شده است اما پرندگان به صورت غریزی متوجه این موضوع می‌شوند و در نهایت دست به مهاجرت از تالاب می‌زنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خرداد ماه گفته، اگر از الان به فکر احیا تالاب صالحیه نباشیم عواقب بدی در انتظار استان خواهد بود؛ این عواقب در کنار تالاب الله‌آباد قزوین که اثرات آن متوجه استان البرز است بیشتر تهدید کننده خواهد بود.

تالاب صالحیه یک تالاب فصلی است که به رودخانه کردان وابسته است اما در مدت اخیر، محیط زیست البرز پیگیری‌هایی را برای ثبت آن به عنوان تالاب و تعیین حق‌آبه رسمی برای آن انجام داده است زیرا خشک شدن آن علاوه بر تهدید حیات گونه‌های جانوری منجر به ایجاد ریزگردهای نمکی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فاضلاب شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی غفوری در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره نمایشگاه معرفی مشاغل، که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه معرفی مشاغل، یکی از موضوعات و رویدادهایی است که در سال‌های اخیر با همکاری فرمانداری البرز، دانشگاه کار، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه، این امکان برای والدین و خانواده‌ها ایجاد شده است تا در کنار فرزندان از نمایشگاه بازدید کنند و از توانمندی‌های صنعتی و علمی موجود در شهرستان مطلع شوند؛ آشنایی خانواده‌ها با مشاغل صنعتی آن‌ها با آگاهی بیشتری می‌توانند فرزندان خود را نسبت به انتخاب رشته تحصیلی هدایت و راهنمایی کنند.

فرماندار البرز یادآور شد: پایه‌های نهم و دوازدهم تحصیلی برای دانش آموزان دارای حساسیت است چرا که انتخاب رشته در این پایه صورت می‌گیرد، اگر بتوانیم در این مقطع مشاوره‌های خوبی از نظر معرفی مشاغل، معرفی رشته‌ها و نحوه کسب درآمد به دانش آموزان ارائه دهیم، قطعاً نتایج خوبی به دست می‌آوریم.

وی بیان کرد: این رویداد هرچقدر از نظر کیفی تقویت شود گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت اشتغال برداشته می‌شود؛ یکی از موضوعات مهم در توسعه شهرستان و رونق تولید، نیروی کار است که در شرایط کنونی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی به آن نیاز دارند، از این رو نمایشگاه مشاغل، ارتباط نیروی کار جوان را با کارآفرینان را نیز برقرار می‌کند.

غفوری در ادامه ضمن تأکید بر تقویت ارتباط دانش آموزان با صنعت گفت: یکی از اقدامات مطلوبی که در شهرستان البرز صورت گرفته است، راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در محل شرکت‌های صنعتی می‌باشد تا مربیان، مدرسان و دانش‌آموزان آموزش دیده و مهارت لازم را فرا بگیرند و بتوانند به عنوان یک نیروی ماهر و آشنا با محیط و فضای کار، در همان شرکت مشغول به کار شوند.

غفوری یادآور شد: هم اکنون این هنرستان در شرکت بالین تک ایجاد شده و شرکت‌های دیگری نیز آمادگی خود را به منظور ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت اعلام کرده‌اند که به زودی این امر محقق می‌شود و با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

کد خبر 6086468

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد