Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا درباره همکاری وزارت اقتصاد، صمت و امور خارجه در زمینه تاسیس شرکت‌هایی برای تهاتر کالا و خدمات بدون مبادله پول گفت: این ایده همیشه مطرح بوده است و باید توجه داشت هر رخنه‌ای در دیوار تحریم یک گام رو به جلو است که باید برداشته شود و یکی از ابزارهای آن همین معاملات تهاتری است که برای آن نیازمند ایجاد پایگاه‌هایی هستیم  که صادرات و واردات کالاها را سامان ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  البته این ابزار گزینه مناسبی برای شرایط نرمال نیست و چون ما در این شرایط تحریم قرار داریم، باید از همه امکانات و ظرفیت خود برای جلوگیری از کاهش صادرات و رفع نیازها استفاده کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در مورد شرایط گزینش شرکت‌هایی که در این طرح استفاده می‌شوند، گفت: قاعدتا این شرکت‌ها باید قابل اعتماد باشند چون ممکن است امکان سوءاستفاده از چنین بحث‌هایی وجود داشته باشد و باید سعی کرد آن را به حداقل رساند. در این مورد می‌توان از ظرفیت اتاق‌های مشترک نهایت استفاده را برد چون مورد اطمینان‌تر از سایر شقوق هستند.

حریری تصریح کرد: باید توجه داشت که بخش خصوصی سهم بزرگی در اقتصاد ما ندارد و طبیعتا بخش‌هایی که سهم بیشتری‌ دارند ورود خواهند کرد. البته همان طور که ذکر کردم ما در شرایط عادی نیستیم بنابراین نباید توقعات ما نیز تمرکز بر مباحث مانندی آزادی‌های اقتصادی یا خصوصی سازی باشد که برای شرایط نرمال مناسب است.

وی با اشاره به شرایط جنگی اقتصاد کشور گفت: ما در شرایط جنگی قرار داریم که آن نیز الزامات خاص خود را دارد بنابراین ورود دولت یا نظامیان به صحنه اقتصاد کشور طبیعی است و این می‌تواند در هر کشوری که در این شرایط است وجود داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر نقش بانک مرکزی در این موضوع گفت: قاعدتا بانک مرکزی به عنوان ناظر مبادلات ارزی کشور باید از دقت و تسلط حداکثری برخوردار بوده و در این روند حضور فعال داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد کشور بانک مرکزی چین دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برای حداکثر شدن مشارکت مردم در فضای اقتصاد، بایستی اعتبار قراردادهای دولتی با بخش خصوصی احیا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آرمان خالقی عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: یکی از جنبه های حضور مردم در اقتصاد بحث مولد سازی داراییهای دولت است. با عدم بهره برداری مناسب از ایده مولدسازی عملا زمینه اتلاف منابع کشور ایجاد شده است.

 

.

 

وی افزود، یک نکته ای که باید به آن توجه ویژه شود این است که  نباید مردمی شدن اقتصاد با نظام بسته اقتصادی خلط شود. در مردمی سازی اقتصاد بایستی ویژه خواری و رانت اطلاعاتی  حذف شود.

برای حداکثر شدن مشارکت، بایستی اعتبار قراردادهای دولتی با بخش خصوصی احیا گردد

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  گفت: بایستی احترام به قراردادها با بخش خصوصی احیا شود و اگر واگذاری صحیحی انجام شده و به هر علت فرایند آن متوقف شده زمینه جبران آن فراهم گردد.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: باید در خصوص واگذاریهای دولت و قراردادها با بخش خصوصی تضمین حداکثری لحاظ شود.

خالقی با اشاره به اینکه توسعه بایستی به صورت متوازن شکل بگیرد،گفت:  ایران می تواند بهشت سرمایه گذاری باشد دراین راستا توسعه نظام جامع مالیاتی باید در دستور کار قرار گیرد تا تخلفات مالی و اقدامات غیر مولد محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • ورود بیش از ۱۶ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان
  • اخبار سیاسی ۶ فروردین؛ حکم دیگر رهبر انقلاب برای روزه‌داران/تاکید رئیسی بر جلوگیری از رخنه فساد
  • سال سخت اقتصادی در راه است؟ / کرباسیان: سیاسیون یک مقدار کوتاه بیایند و بگذارند اقتصادیون کشور را بگردانند
  • بالا گرفتن چین ستیزی در انگلیس