Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جمع مردم نردین بخش کالپوش میامی ضمن بیان اینکه تاکنون ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طی یک ساله گذشته در حوزه آب روستاهای کالپوش هزینه شده است، ابراز داشت: طی دو سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای مجتمع آب‌رسانی کالپوش هزینه شد.

وی ضمن بیان اینکه نگرانی‌هایی پیرامون انتقال آب حوزه سد کالپوش به شاهرود وجود داشت، اضافه کرد: محکم پای این حرف ایستادیم که اولویت تامین آب شرب با کسانی است که در حوزه سد زندگی می‌کنند، چه طور در شرایطی که برخی روستاهای کالپوش طی روز کمتر از یک ساعت آب‌دارند این ظرفیت به شاهرود انتقال پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه از ۱۲ روستای بخش کالپوش هشت روستا با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند، ابراز داشت: ۳۶ میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به مجتمع آب‌رسانی کالپوش اختصاص یافت که این رقم معادل اعتبار خود شهرستان میامی است.

وی ضمن بیان اینکه با در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت‌های بخش کالپوش می‌بایست آینده را دید، اضافه کرد: در کنار کشاورزی بخش کالپوش می‌بایست شهرک صنعتی نیز ساخته شود لذا دولت اعتبارات خوبی را در حوزه آبیاری نویت و کشاورزی مدرن در نظر گرفته است و در شرایطی که زمینی اضافه نمی‌شود می‌بایست در حوزه صنایع تبدیلی ورود پیدا کرد تا اشتغال ایجاد شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال رئیس جمهور کشاورزی هیئت دولت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی در جلسه قرارگاه جهاد آبرسانی استان، افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان انجام شود تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنیم. 

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا طرح‌های آبرسانی مجتمع قشلاقات کلیبر، فاز دو ستارخان ورزقان، آلمالو هشترود و یخفروزان اهر تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری برسد تا کام مردم منطقه شیرین شود.

رحمتی گفت: پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی به وجود آید.

استاندار آذربایجان شرقی به عزم دولت برای حل تنش آبی اشاره و اظهار کرد: مسئله آب برای روستاها و شهرهای استان یک موضوع مهم و اساسی است؛ دولت سیزدهم نیز تمام قد به دنبال این است که به شهرهایی که در آذربایجان شرقی دارای تنش آبی هستند آبرسانی کند.

وی افزود: امروز فصل تدبیر و کار است و تا قبل از رسیدن تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین پایدار آب انجام شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مجمع خیّرین آب استان در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد، گفت: ۹۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان با هزینه خیّرین از نعمت آب برخوردار شده‌اند.

محمد اسکندری ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ عملیات آب رسانی به ۲۱۴ روستا به اتمام رسیده و در سال گذشته نیز به ۲۱۱ روستای دیگر آبرسانی شد.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: در طرح جهاد آبرسانی به روستاها، آذربایجان شرقی به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شد.

وی گفت: طرح اول محرومیت‌زدایی شامل شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که به طور میانگین پیشرفت ۹۰ درصدی حاصل شده است.

خانی ادامه داد: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات و کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با ۴۱۹۵ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت. با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ می‌توان ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رساند.

 وی افزود: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با ۵۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا