Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اعلام آمادگی آمریکا برای اعلام طرح صلح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی، ایرلند نیز به برگزاری یک کنفرانس برای بررسی اقدامات ممکن برای مقابله با این طرح آمریکا فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایرلند اعلام کرد که ظرف روزهای آینده کنفرانسی را به منظور بررسی اقدامات ممکن برای مقابله با طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" در دوبلین، پایتخت ایرلند برگزار می‌کند که در آن نمایندگانی از چند کشور عربی و اروپایی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، کنفرانس مذکور در سطح وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود و قرار است که مصر، اردن، فلسطین، ایرلند، فرانسه، سوئد و هلند در کنفرانس دوبلین حضور داشته باشند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس راه‌های مقابله با معامله قرن و تعیین خطوط قرمز درخصوص مسائل اصلی درگیری اعراب و فلسطین با اسرائیل و در صدر آنها دو مسأله قدس و حق بازگشت آوارگان به روستاها و خانه‌های خود را بررسی خواهند کرد.

این کنفرانس به رهبری ایرلند که از بارزترین حامیان مساله فلسطین در تریبون‌ها و محافل بین‌المللی است برگزار می‌شود و هدف از آن دستیابی به یک فرمول واحد برای برخورد با معامله قرن و وضع یک استراتژی از طریق تمرکز بر اصول ملی ثابت فلسطین است که دولت آمریکا با جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی به دنبال زیر پا گذاشتن آنها است.

در همین راستا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد: می‌خواهیم با فلسطینی‌ها به منظور بررسی موضع آنها نسبت به طرح صلح دونالد ترامپ، (رئیس جمهوری آمریکا) و راه‌های موجود برای از سرگیری روند صلح نشستی را برگزار کنیم اما در اصل این کنفرانس با این هدف برگزار می‌شود تا این احساس را به فلسطینی‌ها منتقل کنیم که آنها تنها نیستند و از یک حمایت عربی و اروپایی برخوردارند.

طبق گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل، وزارت خارجه این رژیم در میان مخالفت‌های شدید از نزدیک اتفاقات این کنفرانس را زیر نظر می‌گیرد.

این شبکه همچنین به نقل از سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از موضع گیری یکجانبه ایرلند درباره قانون بایکوت و قطعی روابط با شهرک‌های اسرائیلی و چنین جانبداری علیه اسرائیل، دوبلین چگونه می‌تواند نقش یک میانجیگر عادل را ایفا کند؟

شبکه فاکس نیوز آمریکا پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که طرح صلح این کشور برای فلسطین و رژیم صهیونیستی آماده است و ترامپ پس از اطلاع از مضمون این طرح نسبت به محتوای آن اعلام رضایت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور ایرلند معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین