Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:43:46 GMT

تورم پایین اقتصاد نروژ را بحرانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۷۵۱۷

تورم پایین اقتصاد نروژ را بحرانی کرد

به گزارش اکوفارس، ایسنا به نقل از فایننشال تایمز نوشت: پس از آنکه بانک مرکزی نروژ در گزارشی اعلام کرد نرخ تورم این کشور در ماه ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافته است، ارزش کرون در برابر یورو ۰.۵ درصد کاهش یافت به گونه‌ای که هر یورو به ۹.۸۳ کرون رسید. این رقم پایین‌ترین سطح ثبت شده کرون در طول یک ماه اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بانک مرکزی نروژ، نرخ تورم این کشور تا پایان دوازده ماه منتهی به ژانویه ۲۰۱۹ به ۳.۳ درصد رسیده است. نرخ تورم سوخت و انرژی که مهم‌ترین محرک نرخ تورم نروژ محسوب می‌شود به ۲.۱ درصد رسیده است که کمتر از نرخ ۲.۳ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان اقتصادی این کشور بوده است.

بانک مرکزی نروژ در سپتامبر سال گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ نرخ بهره را افزایش داد و از ۰.۵ درصد به ۰.۷۵ درصد رساند. با این حال کاهشی شدن نرخ تورم احتمالاً مانع از برنامه این بانک برای افزایش نرخ بهره به ۱ درصد خواهد شد. این بانک هشدار داده است با توجه به کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، افزایش رویکرد حمایت گرایانه در کشورهای جهان و بی ثباتی‌های سیاسی ممکن است برنامه افزایش نرخ بهره آن با اختلال جدی مواجه شود.

در حال حاضر هر دلار به ازای ۸.۶۹۹۹ کرون، هر پوند به ازای ۱۱.۱۹۴۳ کرون و هر فرانک به ازای ۸.۶۶۴۷ کرون نروژ مبادله می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد و دو تیم به کنسرسیومی متشکل از شرکت های صنایع پتروشیمی و شش بانک واگذار شدند تا مشکلی بابت دریافت مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان، سرخابی ها را تهدید نکند.

ویدئو: 330856

در زمان امضای واگذاری پرسپولیس به شش بانک، علاوه بر نمایندگان این بانک ها، سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز حضور داشت تا سرخ ها به بانک های شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه واگذار شوند.

بدین ترتیب، سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

طبق اعلام مجری برنامه، نفرات زیر و به نمایندگی از شرکت ها خود، قرارداد واگذاری پرسپولیس را امضا کردند:

سازمان خصوصی سازی: ابراهیم بازیان سرپرست سازمان و نمایندگی از طرف دولت
بانک شهر: سیدمحمد مهدی احمدی، مدیرعامل
بانک ملت: فرشید فرخ نژاد، مدیرعامل
بانک تجارت: هادی اخلاقی، مدیرعامل
بانک صادرات: محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل
بانک اقتصاد نوین: علیرضا بلگوری، مدیرعامل
بانک رفاه کارگران: وحید خانلری، عضو هیئت مدیره

دیگر خبرها

  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد