Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@10:03:42 GMT

پیش‌بینی پلیس از افزایش سفرهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۷۷۱۷

پیش‌بینی پلیس از افزایش سفرهای نوروزی

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری صبح امروز در حاشیه برگزاری دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس از کارکنانش حمایتهای لازم را در مراجع قانونی به‌عمل می‌آورد، گفت: اگر از سوی فرد مجرمی علیه پلیس اقدام شود، قطعاً در مراجع قضایی از همکاران معاضدت قضایی به‌عمل می‌آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره تأثیر برگزاری دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور و شکایت از نیروهای پلیس راهور گفت: نتایج خوبی از این دوره‌ها به دست آمده و ما بر اساس دستاوردهای جدید و علمی تکنیکهای رفتاری را برای کاربران آموزش می‌دهیم.

وی افزود: از زمان برگزاری این دوره‌ها کمترین شکایات را نسبت به کارکنان پلیس راهور داشته‌ایم و شاید ماهی یک بار مراجعات مردمی درباره بدرفتاری کارکنان پلیس راهور باشد و با برگزاری این دوره‌ها برای رفتار بهتر اقدام کردیم.

مهری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از اول اسفند خریدهای شب عید مردم شروع شود، تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ویژه را درباره کلان‌شهرها در شب عید در دست اجرا دارد و برای سفرهای نوروزی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است همچنین پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی باشیم.

وی با ابراز اضافه شدن 800 هزار خودروی نوشماره به چرخه ترافیک اضافه  کرد: افرادی که در آزمون راهنمایی و رانندگی قبول شوند اجازه تردد در معابر درون‌شهری را دارند، اکنون زمان صدور کارت و تحویل گواهینامه به کمتر از یک ماه رسیده و رانندگانی که پس از قبول شدن در آزمون راهنمایی و رانندگی نیاز به رانندگی داشته باشند، می‌توانند قبل از تحویل کارت گواهینامه، به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و با دریافت گواهی، اقدام به رانندگی کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان رخداد بسیاری از تصادفات را محصول رانندگی غیرقابل پیش بینی اعلام کرد و گفت: این شیوه رانندگی می‌تواند خطراتی برای راننده و سایر کاربران ترافیک ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت راننده‌ها، رانندگی قابل پیش بینی است، یعنی راننده باید به نحوی رانندگی کند که حرکت و رفتار او برای دیگر رانندگان قابل حدس و پیش‌بینی باشد.

وی افزود: راننده‌ای که توقف ناگهانی دارد، از راهنما در زمان تغییر خط حرکت استفاده نمی‌کند یا دور زدن‌های ناگهانی، تغییر مسیرهای غیر منتظره داشته باشد، رانندگی او برای دیگر رانندگان قابل پیش‌بینی نیست و این شیوه از رانندگی می‌تواند خطراتی را برای خود راننده و دیگران ایجاد کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از تصادفاتی که روزانه شاهد آن هستیم، محصول نداشتن رانندگی قابل پیش بینی است، تصریح کرد: سه اصل اساسی در رانندگی شامل خوب دیدن، تشخیص دادن و از خطرات دوری کردن است که اصل دوری از خطر مستلزم عکس‌العمل مناسب و به موقع راننده است و در صورتی که راننده مقابل، رانندگی قابل پیش بینی نداشته باشد، می‌تواند این اصل را دچار مشکل و حوادثی ایجاد کند.

مولوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود افراد در زمان رانندگی از توقف، دور زدن و تغییر خط حرکت به طور ناگهانی و بدون استفاده از چراغ راهنما پرهیز کنند تا اعمال و رفتار آن‌ها در رانندگی برای دیگران قابل پیش بینی باشد.

کد خبر 745576

دیگر خبرها

  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • پلیس راهور : افزایش مبلغ جریمه ها هنوز ابلاغ نشده است
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌ های رانندگی؛ امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی/ امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • جدیدترین جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی | امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرایم رانندگی