Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در پنجمین دوره این برنامه 172 شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.در این دوره از برگزاری این برنامه، به غیر از افزایش کمی آثار ارسالی به دبیرخانه، در حوزه محتوایی و مستند سازی نیز شهرهای شرکت کننده رشد قابل توجهی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و 35 شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند  و هئیت داوران در تاریخ چهار شنبه 17 بهمن ماه 1397، بیست شهر را به عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کردند.

بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی به این شرح هستند. مهاباد  و ارومیه از استان آذربایجان غربی،  شهرری  از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز  از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد  از استان لرستان، خاش از استان     سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آّباد غرب از  استان کرمانشاه، شیراز و اوز  و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه  و یزد از استان یزد.  

فراخوان پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در ابتدای شهریور ماه 1397 از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران اعلام شد. استقبال گسترده شهرهای کشور از این برنامه باعث شد دو مرحله مهلت ارسال آثار به این برنامه تمدید شود.در برگزاری پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران سازمان ها و نهاد های زیر همکاری و مشارکت دارند: کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد وکتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی، خانه کتاب کشور، انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان، شبکه‌ی شهرهای دوستدار کتاب.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب کتابخوانی جشنواره جشنواره کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» نوشته محمود نجم آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

تا کنون کتاب های «تاریخ پیامبر اسلام» نوشته محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» نوشته علامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سید جعفر شهیدی، «مساله حجاب» نوشته شهیدمرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور ، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات سیدعلی خامنه ای،«حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد، «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده‌اند.

جلسه بررسی کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» با سخنرانی محمد حسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیات علمی دایرة‌المعارف اسلامی همراه است و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم دبیری این نشست را به عهده خواهد داشت.

این‌نشست یکشنبه ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه ملی برگزار و به‌صورت زنده از صفحه آپارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی aparat.com/nlai_ir پخش می‌شود.

کد خبر 6079830 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران