Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،برندگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر عصر روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه درمراسم اختتامیه برج میلاد با حضور هنرمندان و مسئولان سینمایی ایران معرفی شدند و پرونده‌ جشنواره امسال با تمام حاشیه‌ها و جنجال‌هایش بسته شد. برگزیدگان سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف به  شرح زیر است:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه: «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت  سیمرغ بلورین بهترین مستند:«بهارستان خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی در بخش نگاه نو:«مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده سیمرغ بلورین بهترین فیلم با نگاه ملی: «۲۳ نفر» به تهیه کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کریمیان برای فیلم «ماجرای نیمروز ؛ رد خون» سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری برای فیلم «مسخره باز» سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی: ایمان امیدواری برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین طراح لباس: محمد رضا شجاعی برای فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه: کیوان مقدم برای «غلامرضا تختی» سیمرغ بلورین بهترین صدا برداری:ایرج شهزادی برای فیلم «متری شیش و نیم» سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری: مهرشاد ملکوتی برای «ماجرای نیمروز؛رد خون» سیمرغ بلورین بهترین تدوین: بهرام دهقانی برای فیلم «متری شیش و نیم »    سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن: امین هنرمند برای فیلم «قصر شیرین» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه برای فیلم «غلامرضا تختی» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن: فرشته صدر عرفایی برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن:«آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنروتجربه:«مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن: الناز شاکردوست برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه:«قصر شیرین» به نویسندگی محسن قرایی و محمد داوودی سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران:«سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: نرگس آبیار برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین فیلم:«شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم:« متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی

فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار که در ۱۳ بخش نامزد شده بود، توانست با به دست آوردن هفت سیمرغ بلورین در صدر فهرست برندگان جای گیرد و پس از آن «مسخره‌باز» با چهار سیمرغ بلورین در رده دوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای نیمروز با آنکه در یازده بخش نامزد شده بود، توانست دو سیمرغ  کسب کند.

اما کاربران فضای مجازی پس از اعلام برندگان سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر نظرات متفاوتی داشتند. عده‌ای از کاربران به تحسین فیلم «شبی که ماه کامل شد» پرداختند و عده‌ای از نادیده گرفتن فیلم «رد خون» و اجحاف شدن در حق این فیلم گفتند. در ادامه تعدادی از توییت‌های کاربران فضای مجازی با هشتگ #جشنواره_فيلم_فجر را می‌بینید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد ؛ پیروزی کامل شد

کیلین مورفی در حالی جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم وتلویزیون ایرلند را هم برد که عنوان کرد در خانه بودن برایش دوست داشتنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کیلین مورفی فصل جوایز و یکه تازی خود را با دریافت جایزه برتر بازیگری در سرزمین مادری‌اش ایرلند به پایان برد.

برنده جایزه اسکار، بفتا، گلدن گلوب وانجمن بازیگران آمریکا، شب پیش احتمالا آخرین جایزه‌ای را که می‌شد برای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان دریافت کرد، به مجموعه جوایزش افزود. وی در بیست و یکمین دوره جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب شد.

مورفی پس از دریافت جایزه که توسط لیلی گلادستون بازیگر «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی به او اهدا شد، گفت: بودن در این جمع بسیار خاص است؛ بودن در خانه، با افرادی که دوستشان دارم.

در این رقابت او اندرو اسکات برای «همه ما غریبه‌ها»، دیوید ویلموت برای «دروغ‌هایی که می گوییم»، بری کیوگن برای «سالت برن»، بری وارد برای «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه‌رو شوند» و پیرس برازنان برای «آخرین تفنگدار» را پشت سر گذاشت.

گلادستون برای نخستین بار راهی ایرلند شده بود تا به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن بین‌المللی در آنجا حضور داشته باشد، اما در نهایت این جایزه نصیب بازیگر «بیچارگان» یعنی اما استون شد. در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «اوپنهایمر» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و پل جیامتی برای «جاماندگان» عنوان بهترین بازیگر مرد بین‌المللی را از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلم ایرلند هم نصیب «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه رو شوند» ساخته پت کالینز شد که با اقتباس از رمان ایرلندی نوشته جان مک‌گهرن ساخته شده است. «دروغ‌هایی که می‌گوییم» جوایز متعددی از جمله کارگردانی برای لیزا مولکاهی، فیلمنامه برای الیزابت گوچ و بازیگر نقش اول زن برای اگنس اوکیسی را برد و پل مسکال که نتوانست در مراسم شرکت کند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «همه ما غریبه‌ها» شد و آلیسون الیور برای «سالت برن» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.

جایزه بهترین سریال درام تلویزیونی به «بستگان» رسید و کیت دولان برای «کین» بهترین کارگردان این بخش شد. جایزه بهترین مستند هم به «روزهای درختان» رسید.

از دیگر نامزدها و بازیگران سرشناسی که در این مراسم حضور داشتند می توان از شارون هورگان، نیل جردن، جیم شریدان، ایو هیوسون، کری کاندون، پیرس برازنان و آلیشا ویر یاد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۷ نکته درباره کیلین مورفی؛ معلمش زندگیش را تغییر داد اسکارهای «اوپنهایمر» یادآور خاطرات خوش دوران اوج سینما پروژه‌های بعدی برگزیدگان اسکار امسال چیست؟

دیگر خبرها

  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • آنچلوتی: اعتراض ژاوی به داوری؟ حرفی ندارم؛ وازکز در کنار کارواخال از بهترین‌های دنیاست
  • معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد ؛ پیروزی کامل شد