Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@16:26:53 GMT

فوتبال جهان| گوردن بنکس درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۸۲۷۲

فوتبال جهان| گوردن بنکس درگذشت

فوتبال جهان - دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس که قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ را تجربه کرده بود، درگذشت. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گوردن بنکس، دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس که قهرمانی با سه‌شیر در جام جهانی 1966 را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت، در سن 81 سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از بنکس به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ تیم ملی انگلیس یاد کرده‌اند، دروازه‌بانی که در جام جهانی 1966 جام قهرمانی را در ورزشگاه ومبلی بالای سر خود برد.

گوردن بنکس در جام جهانی 1970 مکزیک هم واکنشی استثنایی از خود در بازی مقابل برزیل نشان داد و پله را در گلزنی ناکام گذاشت. او البته در مرحله یک‌چهارم نهایی همین رقابت‌ها بازی مقابل آلمان غربی را به دلیل بیماری از دست داد و تیم ملی انگلیس با شکست مقابل این تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

استانکو سرمربی پیشین پرسپولیس درگذشت

بنکس که سابقه بازی در تیم‌هایی همچون لسترسیتی و استوک‌سیتی را در کارنامه‌اش داشت، در 15 سالی که در رده باشگاهی بازی کرد 628 بازی انجام داد و 73 بار هم در درون دروازه تیم ملی فوتبال انگلیس ایستاد.   

 آخرین بازی او برای سه‌شیر در سال 1972 بود.

انتهای پیام/

R1015161/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی انگلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی انگلیس تیم ملی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ محکم دمبله به توهین بارسایی‌ها: نشنیدم!

به گزارش "ورزش سه"، عثمان دمبله که در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا، تیم سابقش، گلزنی و به‌شدت خوشحالی کرد، باز هم دروازه مارک آندره ترشتگن را باز کرد.

او در بازی رفت و در آغاز نیمه دوم توانست گل اول پاری سن ژرمن را بزند و بازی را مساوی کند. خوشحالی شدید و دور از انتظار او با واکنش منفی هواداران بارسلونا مواجه شد. آنها از همان چهارشنبه گذشته تا این دیدار در فضای مجازی علیه ستاره سابق‌شان نفرت‌پراکنی کردند و برای بازی امشب برنامه‌های ویژه‌ای برای مقابله با او تدارک دیدند.

ترکیب چهره‌اش با عکس خوک، طراحی اسکناس‌هایی با تصویر او و نام یهودا، شعارهای توهین‌آمیز و بسیاری از اقدامات دیگر، تنها گوشه‌ای از اقدامات بارسایی‌ها برای استقبال از دمبله بودند.
با این حال او توجهی به این حواشی نداشت و حتی در چند مصاحبه در هفته گذشته، از پاسخ دادن به سوال‌های خبرنگاران در مورد وضعیت پیش‌آمده خودداری کرد.

بالاخره بازی آغاز شد و مانند دیدار رفت رافینیا گل اول دیدار را زد و بارسا پیش انداخت. اخراج رونالد آرائوخو در دقیقه ۲۹ باعث به هم ریختن بارسلونا شد. مدافع اروگوئه‌ای که به خوبی در مقابل دمبله و دیگر بازیکنان خط حمله ایستاده بود، از بازی خارج شد و ژاوی با تعویض لامین یامال، اینیگو مارتینز را در جای آرائوخو قرار داد.

با این حال تلاش ژاوی کافی نبود. در دقیقه ۴۰ بازی روی حمله‌ای از پاری سن ژرمن بارکولا توپ را به مقابل دروازه ارسال کرد. توپ از امباپه و مدافعان بارسا گذشت و به سمت راست رفت، جایی که دمبله با یک ضربه زیبا به طاق دروازه بازی را مساوی کرد.

حالا دمبله بدون توجه به جو و فضای منفی‌ای که بارسایی‌ها برایش ایجاد کرده‌اند دومین گلش را هم مقابل این تیم به ثمر رساند. او حالا آمار جالب ۲ بازی برابر بارسا و ۲ گل را ثبت کرده است. این در حالی است که او در ۳۳ بازی با سایر تیم‌ها فقط ۱ گل به ثمر رسانده است.

دیگر خبرها

  • گل تماشایی بلافاصله پس از شروع بازی در لیگ فوتبال شمالی انگلیس / فیلم
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • طلسم ادامه‌دار هالند مقابل رئال: گل نمی‌زند (عکس)
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • (ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال
  • پاسخ محکم دمبله به توهین بارسایی‌ها: نشنیدم!
  • این دروازه‌بان مشهور جهان استاد بازی‌های روانی بود + ویدئو
  • توماس توخل: لیگ برتر انگلیس سخت‌ترین لیگ جهان است
  • یک قهرمان دیگر فوتبال آلمان درگذشت