Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@12:13:49 GMT

روغن ماهی به پیشگیری از سقط جنین کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۸۳۲۵

مطالعات نشان می دهد مصرف اسیدهای چرب اُمگا۳ یا روغن ماهی می تواند به بارداری موفق و سالم کمک کند.به گزارش بلاغ،طبق نتایج تحقیق جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا، اسیدهای چرب اُمگا۳ یا روغن ماهی می تواند به پیشگیری از عوارض بارداری نظیر زایمان زودهنگام، مرگ نوزاد و سقط جنین کمک کند.

محققان در این مطالعه بر روی عفونت ناشی از باکتری F.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

nucleatum که بر جفت در زنان باردار تاثیر می گذارد تمرکز کردند. به گفته محققان، تغییرات هورمونی در طول بارداری می تواند موجب التهاب و خونریزی لثه ها شود. خونریزی لثه ها می تواند عامل ورود باکتری ها به جریان خون باشد. این باکتری ها با ورود به جریان خون می توانند به جفت منتقل شده و موجب التهاب شوند که نتیجه آن می تواند سقط جنین یا مرده زایی باشد.

یکی از موثرترین راه های مقابله با این عفونت، مصرف اسیدهای چرب اُمگا۳ است چراکه آنها به خاطر خواص ضدالتهابی شان مشهور هستند.

دکتر «ای پینگ هان»، یکی از محققان، در این باره می گوید: «روغن ماهی که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ است، و به خاطر رشد جنین برای زنان باردار تجویز می شود، می تواند به ممانعت از التهاب و رشد باکتری ها هم کمک کرده و در نهایت به کاهش زایمان زودهنگام، سقط جنین و مرده زایی نیز کمک می کند.»

اسیدهای چرب در مواد غذایی نظیر ماهی یافت می شوند که به تشکیل سلول های عصبی مرتبط با قوه بینایی و شبکیه کمک می کنند. آنها همچنین برای تشکیل سیناپس های ضروری برای انتقال پیام بین نورون ها در سیستم عصبی مهم هستند.

به گفته محققان، اسیدهای چرب پلی اشباع نشده دارای زنجیره بلند موجود در ماهی همراه با سایر مواد مغذی نظیر ویتامین های D و E مسئول رشد مغز هستند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند