Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:08:51 GMT

حکم اعدام برای سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۸۶۰۵

حکم اعدام برای سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به جرم محاربه به اعدام محکوم شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان، احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اوایل سال جاری سرقت مسلحانه شبانه از جایگاه‌های سوخت و نیز برخی از منازل در شهر کرمان موجب ترس و وحشت مردم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی تصریح کرد: بلافاصله رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار مرجع قضائی و انتظامی قرار گرفت و نهایتاً با رصد اطلاعاتی و پایش تصویری، اعضای این باند سرقت مسلحانه به نام‌های (ه – ف) و (الف – م) دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند در تاریخ ۱۷ فروردین ۹۷ شبانه به جایگاه سوخت آفتاب کرمان حمله کرده و ضمن تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت زیاد و تهدید پرسنل مشغول به کار در آن جایگاه، وجوه موجود را سرقت و متواری می‌گردند.

قربانی خاطرنشان کرد: متهمان در دومین عملیات مسلحانه خود در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری مجدداً به همان روش قبلی به جایگاه سوخت ولیعصر کرمان حمله و اقدام به سرقت مسلحانه کردند و نیز مجدداً در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه شبانه به منزل یکی از شهروندان در کرمان رفته و بعد از تیراندازی و تهدید اهالی منزل، اموال ایشان را سرقت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از دستگیری متهمان، یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف که مورد استفاده قرار می‌داده‌اند و در محلی زیرخاک مخفی کرده بودند، کشف شد.

قربانی عنوان کرد: نهایتاً پس از رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست، متهمان در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مورد محاکمه قرار گرفتند و تحت عنوان محاربه به مجازات اعدام محکوم شدند.

وی یادآور شد: حکم صادره به متهمان و وکلای ایشان ابلاغ شده و بدیهی است که حکم صادره طی ۲۰ روز بعد از تاریخ ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: چنانچه حکم در دیوان مورد تایید قرار گیرد پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اعدام کرمان سارقان مسلح جایگاه های سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فاضل مریمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر سرقت ی ک دستگاه سواری پراید، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: با اجرای طرح مهار، افزایش هدفمند گشت زنی‌های انتظامی، انجام کار اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، مأموران پراید سرقت شده را که سارقان در یکی از منازل سطح شهر طبس مخفی کرده بودند و قصد داشته با استفاده از یک دستگاه کامیونت ایسوزو به تهران انتقال دهند که در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سارقان دستگیر و خودرو مذکور کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران در این رابطه ۲ نفر سارق را دستگیر کردند که سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مریمی با اشاره به رضایتمندی شهروندان از عملکرد سریع پلیس، به شهروندان توصیه کرد: هنگام پارک خودرو حتماً از وسایل بازدارنده و ضد سرقت استفاده کرده و پلیس را در برقراری امنیت مطلوب یاری کنند.

کد خبر 6081814

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد