Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:31:42 GMT

توسعه روستاها اولویت استانداری سمنان است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۸۶۸۷

توسعه روستاها اولویت استانداری سمنان است

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: توسعه روستاها از اولویت های استانداری بوده و بر بهسازی معابر و ایجاد اشتغال برای روستاییان تاکید می شود.

به گزارش ایرنا ، علی رضا آشناگر که سه شنبه برای افتتاح چند طرح عمرانی به شاهرود سفر کرده در جمع مردم روستای دهملا در مسجد این روستا افزود: مسوولان استانی و شهرستانی موظف هستند در روستاها حضور یافته و از نزدیک مشکلات روستاییان را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که روستاها محور توسعه هستند، افزود : به مناسبت های مختلف به مدیران اعلام شده بگونه ای برنامه ریزی کنند تا رسیدگی به روستاها و توسعه آن ها به صورت ویژه انجام شود.
وی که برای افتتاح مرکز جامع سلامت دهملا به این روستا سفر کرده ، گفت: تاسیس چنین امکاناتی در روستاها موجب جلو گیری از مهاجرت به شهرها می شود.
استاندار سمنان به توانمندی های روستای دهملا هم اشاره کرد و گفت: در صورت برنامه ریزی دقیق امکان اشتغال همه جوانان در محیط روستا وجود دارد.
آشناگر 2 روستای دهملای شاهرود و محمدآباد میامی را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشرو خواند و گفت : تولیدات چوبی در دهملا و نیز دوخت انواع پیراهن در محمد آباد موجب رونق آنها شده ، بنابر این مسوولان این 2 شهرستان باید این روستاها را به عنوان الگویی برای دیگر روستاها معرفی کنند.
استاندار سمنان اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با تحریم استکبار خواند و گفت: در این جنگ نابرابر فقط باید نگاه ها به درون و توانمندی جوانان کشور باشد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: بیشتر روستاهای شاهرود مانند دهملا امکانات بسیار خوبی برای توسعه دارند.
سید حسین حسینی شاهرودی افزود: ارتقای برخی روستاها مانند دهملا به شهر موجب رونق بیشتر آن هاخواهد شد.
وی باغداری ، کشاورزی و تولید مصنوعات چوبی را از توانمندی های این روستا خواند و گفت: در برخی از فصول سال تعدادی زیادی از جویندگان کار روستاهای اطراف به این روستا عزیمت می کنند.
وی با بیان این که مرکز خدمات درمانی دهملا قادر به ارائه خدمات به روستاهای اطراف که عمدتا جزو شهرستان دامغان هستند دارد، افزود: با ارتقای دهملا به شهر و زیر پوشش گرفتن روستاهای اطراف ، جمعیت زیادی که ناچار هستند برای دریافت خدمات درمانی به دامغان رفت و آمد می کنند ، براحتی از این امکانات استفاده نمایند.
حسینی شاهرودی ساخت شهرک صنعتی بر محوریت صنایع چوبی برای روستای دهملا ضروری خواند و گفت: با راه اندازی این شهرک بسیاری از شاغلان صنعت چوب این روستا از نقاط مختلف به روستای خود بازخواهند گشت.
همچنین استاندار سمنان در حاشیه این سفر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
آشناگر در باره معدن بوکسیت تاش و تعیین تکلیف آن گفت: قرار است شورای معادن استان ماه آینده نشستی تشکیل داده ودر این خصوص تصمیم گیری کند.
وی افزود: دهم اسفند هم شورای معادن شهرستان شاهرود تشکیل شده و پس از بررسی‌ دیدگاه های کارشناسان اظهار نظر خواهد شد.
وی در باره سوالی در خصوص چگونگی رسیدگی به شرق و غرب استان هم گفت: نگاه توسعه ای به استان براساس آمایش سرزمینی و توزیع اعتبارات براساس مزیت هایی که هر شهرستان دارد، انجام خواهد شد.
به گفته وی ، اعتبارات هر شهرستان به نسبت جمعیت، وسعت و محرومیت و شاخص‌های دیگر توزیع می‌شود،
روستای دهملا در 20 کیلومتری جنوب غرب شاهرود و در مسیر دامغان قرار دارد.
این روستا حدود 2 هزارنفر جمعیت داشته ودر دفاع مقدس 39 شهید تقدیم نظام کرده است.
بیشتر جمعیت این روستا به باغداری، دامپروی و صنایع دستی اشتغال داشته ودارای 100 کارگاه نجاری می باشد.
1023/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندار سمنان آشناگر شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان

به گزارش «تابناک»، مهرداد حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی در هرمزگان، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های شب گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافرین نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده ادامه داد: در حال حاضر برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان قطع است و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق است؛ البته این آمارها متغیر است و تلاش‌ها برای تعویض تیرهای برق در حال انجام است.

وی اظهار داشت: تا این لحظه آسیب دیدگی ۱۹۱ تیر برق فشار متوسط گزارش شده که از این بین ۱۴۱ تیر برق تعویض شده و مابقی تیرها نیز در حال تعویض هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد: از ۶۱ مورد سقوط تیرهای برق فشار ضعیف نیز ۴۱ مورد تعویض صورت گرفته و ۱۵۸ مورد نیز اصلاح پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق انجام شده است.

حسن‌زاده با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌اند که این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

وی بیان‌کرد: در حوزه آب نیز بالغ بر ۲۰ روستا آب شرب‌شان قطع شده است و عمده این قطعی‌ها به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق منطقه متأثر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است