Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:16:03 GMT

هوای اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۸۶۹۱

هوای اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد

تهران-ایرنا-مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت:هوای اهواز با شاخص 103 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

شینا انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای رشت با شاخص 16، یزد 26، ایلام 27، کرمانشاه 31، زنجان 32، قم 34، یاسوج 34، کرمان 37، شیراز 37، بندرعباس 38، سنندج 38، شهرکرد 41، کرج 44 ، اراک 45، تهران 47 و قزوین 48 در شرایط پاک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: همچنین هوای شهرهای مشهد با شاخص 51، همدان 53، اصفهان 54، خرم آباد 56، بیرجند 58، بوشهر 61، تبریز 62، زاهدان 64، بجنورد 67 و ارومیه 69 در شرایط قابل قبول قرار دارند.
انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته گفت: آلاینده منو اکسید کربن با شاخص 27 در شرایط پاک، ازن 18 پاک، دی‌اکسید نیتروژن 61 سالم، دی‌اکسید گوگرد 11پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون 26 پاک و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون 47 در شرایط پاک قرار دارد.
همچنین کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی امروز به خبرنگار علمی ایرنا گفته بود امروز در بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی شده که با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.
وی افزود: بیشترین بارش ها امروز در بخش هایی از استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رخ می دهد و چون بارش ها در این مناطق به صورت رگباری است بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در جنوب کشور وجود خواهد داشت.
رفیعی اظهار داشت: فردا بارش ها بیشتر در نوار شرقی به ویژه در شمال شرق کشور خواهد بود، در بعدازظهر فردا نیز این سامانه به تدریج از کشور خارج می شود و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت که در این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی وجود دارد.
علمی 9014**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت آلوده شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۲۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۹ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۱۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6078430

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای تهران آلوده شد
  • هوای پایتخت آلوده شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز