Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:44:27 GMT

کرمانشاه رسما کلانشهر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۸۷۰۵

کرمانشاه رسما کلانشهر شد

کرمانشاه در زمره کلانشهرهای کشور قرار گرفت. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، براساس تبصره دو ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که جمعیت شهر یک میلیون نفر با بیشتر باشد شهر مذکور کلانشهر نامیده می‌شود و شهر کرمانشاه اکنون با استناد به نامه وزیر کشور در زمره این شهرها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه مورخ 31 فروردین ماه 88 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع تعریف مجموعه شهری و تبیین شاخصهای آن، در صورتی که جمعیت شهر مرکزی عر مجموعه شهری یک میلیون نفر یا بیشتر باد مجموعه شهری مذکور منطقه کلانشهری نامیده می‌شود.

کلانشهری که دیگر کلانشهر نیست؛ اخراج کرمانشاه از فهرست کلانشهرهامشهد در میان کلانشهرها وضعیت ترافیکی مناسبی نداردخطری که با "پاییز پرباران" از بیخ گوش کلانشهرها گذشت

جمعیت شهر کرمانشاه در آخرین سرشماری کشور در سال 1395 برابر با 946 هزار و 651 نفر بوده است و با عنایت به نامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در تاریخ 16 دی ماه 97 مبنی بر اعلام آخرین برآورد جمعیت شهر مذکور بیش از یک میلیون و هفت هزار و 18 نفر است بنابراین آن شهر در زمره کلانشهرها قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در دی ماه سال گذشته اخباری مبنی بر خارج شدن کرمانشاه از لیست کلانشهرها منتشر شد که براساس آن وزارت کشور در سطح‌بندی آن موقع میان کلانشهرها، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت را کلانشهر شناخته و براین اساس کرمانشاه کلانشهر شناخته نشده بود که امروز و براساس سرشماری سال گذشته و نامه وزیر کشور دوباره کلانشهر شد.

کلانشهرها از اهمیت سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند و از مراکز مهم اقتصادی و تجاری هر کشور به‌حساب می‌آیند. همچنین کلان‌شهرها دارای امکانات ورزشی، فرهنگی، آموزشی و گردشگری زیادی هستند و به‌ این دلیل پذیرای گردشگرهای دیگر شهرها و کشورها هستند.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۰۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۰۷ از شرایط «ناسالم» و آلوده هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوای هفت منطقه مشهد در شرایط سالم است، ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۶منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد "آلوده و ناسالم برای افراد حساس" است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • میزبانی مشهد از هوای سالم در سوم اردیبهشت
  • بازی تراکتور رسماً ۳-۰ شد
  • هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ دوم اردیبهشت