Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۱۷ مددجوی کمیته امداد استان گلستان با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشغول به کار شدند. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسکندر اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملکرد این نهاد اظهارداشت: با ایجاد 2 هزار و 17 شغل در خانواده‌های جامعه هدف کمیته امداد، به اقتصاد خانواده مددجویان کمک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 40 سال گذشته به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، پرداخت تسهیلات اشتغال از منابع کمیته امداد به 18 هزار و 830 نفر و پرداخت تسهیلات از دیگر منابع به 48 هزار و 449 نفر انجام شده است.

وی افزود: در کنار اشتغال سعی ما بر این است تا با ایجاد درآمدزایی برای مددجویان و نظارت، پس از 4 سال اگر درآمد آنها بیشتر از درآمد قانون کار شد، خودکفا محسوب شده و از لیست مستمری‌بگیران حذف شوند.

ارائه بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان در صورت اشتغال مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به وجود بسته‌های تشویقی برای کارفرمایانی که مددجویان و یا اعضای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را مشغول به کار کنند، گفت: کارفرمایانی که مددجویان کمیته را مشغول به کار کنند، سهم بیمه آن‌ها تا 2 سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود. همچنین کارآفرینانی که هر فرزند و یا اعضای تحت پوشش کمیته امداد را به کارگیری کند، از 20 میلیون تومان سرمایه کارآفرینی برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری موسسات کاریابی ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال ایجاد شده و کارشناسان شغلی ما نیز مشاوره و ایجاد شغل‌هایی در حوزه‌های نوغانداری، صنایع دستی، فرش، گیاهان دارویی و طرح‌های دانش‌بنیان را در این مدت انجام دادند.

اسکندری گفت: تلاش داریم از ظرفیت خیرین کارآفرین نیز استفاده کنیم تا این افراد زکات علم خود را در زمینه آموزش کارآفرینی به مددجویان جامعه هدف پرداخت کنند که در این راستا همایشی نیز در استان گلستان برگزار می‌شود.

فتاح: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به 5هزارمیلیارد تومان افزایش یافتتوقف برخی طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد به خاطر افزایش تورم65 هزار طرح اشتغالزایی کمیته امداد در سراسر کشور اجرا شد

شناسایی  هزار زن سرپرست خانوار در استان گلستان

وی درباره وضعیت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلستان هم خاطرنشان کرد: کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار کمتر از 45 سال را بیمه کرده تا در سن 55 سالگی با سابقه 10 ساله، به عنوان بازنشسته از حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان افزود: بیشتر خانواده‌هایی که در مسیر توانمندسازی قرار می‌گیرند،  زنان سرپرست خانوار هستند که 5 هزار خانوار در استان گلستان وجود دارند.

اسکندری گفت: برنامه ویژه مشاوره‌ای برای زنان سرپرست خانوار طلاق گرفته داریم تا یا به زندگی بازگردند و یا ازدواج دوباره داشته باشند و بسته تشویقی کمک جهیزیه به این افراد تحویل می‌شود  تا از چرخه حمایت خارج شوند که تاکنون نیز یک‌هزار و 347 کمک جهیزیه به این افراد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان درباره خدمات این نهاد در حوزه مسکن نیز خاطرنشان کرد: کمیته امداد در حوزه‌های مختلف به جامعه هدف خود خدمات می‌دهد که هر یک از جایگاه والایی برخوردار است. مسکن نیاز اساسی یک خانواده است و کمیته امداد نیز برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است. در حال حاضر 7  هزار و 400 نفر در نقاط شهری استان و 12 هزار و 600 نفر در نقاط روستایی استان نیازمند مسکن هستند.

2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در گلستان احداث می‌شود

وی اضافه کرد: برای این کار جز تلاش جهادی مسیر دیگری معنا ندارد و تفاهم‌نامه‌ای با استاندار منعقد شده  تا در سال 97 و 98، 2 هزار واحد مسکونی در استان احداث شود و تاکنون این افراد نیازمند در این حوزه در شهرستان‌‌‌‌‌‌های استان گلستان معرفی شدند.

اسکندری بیان داشت:  ساخت 400 واحد مسکونی در استان گلستان آغاز شده و در حال رایزنی هستیم تا از طریق دستگاه‌های اجرایی بتوانیم واحدهای مسکونی بیشتری را احداث کنیم.

وی درباره تعدادی از واحدهای مسکن‌های مهر بلاتکلیف در استان گلستان یادآور شد: یک‌هزار و 300 واحد مسکن مهر بلاتکلیف که هریک پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 30 درصد دارند در استان شناسایی شده و قرار است این واحدهای مسکن مهر را تحویل گرفته و به مددجویان نیازمند تحویل دهیم.

وی اضافه کرد: سرفصل‌های زیادی در کمیته امداد برای ارائه خدمات به مددجویان وجود دارد که یکی از آنها استعدادیابی فرزندان مددجو در حوزه اشتغال، ورزش، تحصیل و دیگر موارد است که پس از استعدادیابی این افراد آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند تا بتوانند در رشته مورد نظر خود ادامه فعالیت داده و ارتقاء یابند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم خاطرنشان کرد: در این حوزه آموزش‌های مختلف برای گروه‌های هدف گوناگون مانند دختران در شرف ازدواج، زنان مطلقه، دختران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان، سالمندان و غیره به صورت مشاوره تخصصی با مراکز تخصصی مشاوره خارج از نهاد و یا به صورت دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و اکنون آمار آسیب‌های اجتماعی در بین این گروه‌های جامعه هدف کمیته امداد بسیار کمتر و یا حتی به اندازه انگشتان دست نسبت به افراد دیگری در جامعه است.

وی افزود: اگر در جامعه فردی از مددجویان کمیته امداد تکدی‌گری کند و یا جز کودکان کار باشد بلافاصله ورود کرده و شرایط مساعد را برای ترک این کار فراهم می‌کنیم اما در حوزه کودکان‌کار متولی کمیته امداد نیست و اگر خانواده کودک‌کار و یا خود فرد شرایط لازم را داشته باشد تحت پوشش ما قرار می‌گیرد.

اسکندری گفت: کمیته امداد به نوعی دولت کوچک است و حوزه‌هایی مانند دانشجویی، دانش‌آموزی و تعمق باورهای دینی را با سرفصل‌های مختلف دارد و برای هریک به صورت جداگانه و در آیتم‌های مختلف کمک هزینه‌هایی پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان اظهارداشت: کمک هزینه تحصیلی برای گروه‌های مختلف در بخش دانش‌ آموزی و دانشجویی و کمک برای ارتقاء و ورود دانش‌آموزان مستعد ورزشی به تیم ملی کشور از جمله خدمات این نهاد است.

اسکندری افزود: کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء سطح بینش و دانش، برگزاری اردوهای سراسری و استانی برای گروه‌های سنی مختلف و اعزام برای راهیان نور و عتبات عالیات از جمله دیگر خدمات ما است.

اسکندری درباره مستمری خانواده بزرگ کمیته امداد گفت: در این شرایط سخت اقتصادی عرصه بر مردم به ویژه محرومان تنگ شده و با تعامل ایجاد شده بین دولت، مجلس شورای اسلامی و کمیته امداد کشور با سرلوحه قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به مستضعفین، سعی کردیم شرایط مناسبی را برای این اقشار فراهم کنیم و در یک کار جهادی  توانستیم در مدت زمان کوتاه نیازمندان را شناسایی و به جمعیت معیشت‌بگیر ما 28 درصد اضافه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان افزود: میزان مستمری امسال مددجویان نسبت به سال 96 حدود 14.5 درصد افزایش یافته و مستمری سال 96 نسبت به سال 95 نیز 2.5 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 14 اسفند سال 57 تاسیس شد که شعار آن رفع فقر و محرومیت از جامعه بود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها یاوران امداد هستند و تلاش کردیم تا ارتباط تنگاتنگ با آنها داشته باشیم و از ظرفیت آنها برای اطلاع‌رسانی و معرفی افراد نیازمند از یک طرف و جلب مشارکت‌های مردمی برای کمک بیشتر به نیازمندان از طرف دیگر داشته باشیم. تلاش داریم تا از همه ظرفیت‌ها برای برداشتن فقر و محرومیت که صدر فعالیت کمیته امداد است گام برداریم.

خیرین 2 میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت استان سپرده‌گذاری کردند

وی افزود: امروز جزو 3 دستگاه نخست کشور هستیم که دولت را برای کمک‌رسانی به محرومین یاری می‌کند. براساس آموزه‌های قرآن احیاء قرض‌الحسنه را رواج دادیم و سال‌ها به نیازمندان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کردیم و اکنون این ظرفیت را در کمیته امداد با نام صندوق امداد ولایت آغاز کردیم و توانستیم در مدت کوتاه بیش از 100 هزار نفر را پوشش دهیم.

اسکندری گفت: با خیرین رایزنی کردیم تا سپرده خود را در این صندوق قرار دهند و سود دریافت نکنند و از این محل به مددجویان وام پرداخت کنیم که تاکنون خیرین 2 میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت استان سپرده‌گذاری کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان در حوزه زکات یادآور شد: ظرفیت زکات واجب استان 120 میلیارد تومان است که در 10 ماهه امسال 572 میلیارد ریال جمع‌آوری شده و از محل این زکات 82 پروژه عمرانی صورت گرفته که 162 هزار خانوار از آن بهره‌مند شدند و در حوزه جمع‌آوری زکات جزو 3 استان برتر کشور هستیم.

سالانه 7 میلیارد تومان صدقات در گلستان جمع‌آوری می‌شود

وی گفت: سالانه 7 میلیارد تومان از محل صدقات در استان جمع‌آوری می‌شود و با اطمینان کامل به مردم باید بگویم این صدقات جمع‌آوری در همان شهر استان برای نیازمندان هزینه می‌شود و ریالی بابت حقوق به عاملین پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان 8 هزار و 300 فرزند یتیم و محنسین وجود دارد که از این تعداد 4 هزار و 765 نفر ایتام و بقیه محسنین هستند و 19 هزار حامی استانی، خارج از استان و خارج از کشور با پرداخت ماهیانه مبالغی این فرزندان را حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن حسین زاده ت: در سال ۱۴۰۳ در راستای توسعه اشتغال وبر اساس سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر ایجاد اشتغال برای مددجویان و گفمتقاضیان غیر مددجو در زمینه کسب و کار به ۲۹۰ نفر در این شهرستان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است گفت: این تسهیلات در زمین‌های خدماتی و تولیدی بالغ بر سی و دومیلیارد تومان از منابع امدادی و دولتی به متقضیان وام خود اشتغالی پرداخت گردید که این پرداخت‌ها عموما به سرپرست خانوار و یا فرزندان مددجوی جویای کار انجام پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد:لازم بذکر است:تعداد۱۴۵۴ خانواردر نور تحت حمایت بوده و از خدمات این نهاد بهرمند می‌گردند.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲