Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: پس از انقلاب اسلامی ۱۱۶ کیلومتر تونل انتقال آب از جمله طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه توسط متخصصان این شرکت ساخته شده است و این درحالی است که پیش از انقلاب تنها ۱۹ کیلومتر تونل انتقال آب در محدوده عملکرد شرکت وجود داشت.

سیدحسن رضوی، با اعلام این مطلب اظهار داشت: تونل یکی از شیوه های اصولی و مدرن و با بهترین پدافند غیر عامل و دوران بهره برداری در زمینه انتقال آب است که متخصصان شرکت علی رغم پیچیدگی های فراوان در طول چهل سال گذشته موفق به طراحی و اجرای آن در نفاط مختلف کشور شده اند و شرکت آب منطقه ای تهران در این خصوص بالاترین و بهترین عملکرد را در میان سایر شرکت‌های آب منطقه ای کشور را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها یک تونل به طول ۱۹ کیلومتر در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران وجود داشت، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت متخصصان ایرانی ۱۱ رشته تونل انتقال آب به طول ۱۱۶ کیلومتر توسط شرکت آب منطقه ای تهران مطالعه، طراحی و اجرا شده است که از مهمترین آنها می توان به تونل انتقال آب از سرشاخه های دز به قم به عنوان طولانی ترین طونل انتقال آب خاورمیانه و همچنین تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه تونل انتقال آب از سرشاخه های دز به قم به طول ۵۱ کیلومتر توسط این شرکت اجرا شده است، تصریح کرد: این تونل که طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه محسوب می‌شود ۱۸۱ میلیون مترمکعب در سال از نیاز آبی ۱۰ شهر و ۱۰۰ روستای نواحی خشک مرکزی کشور را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: قطر این تونل ۳.۸ متر و ظرفیت آبگیری آن ۲۳ مترمکعب در ثانیه است که برای حفاری آن از سیستم مکانیزه و با دستگاه‌های TBM استفاده شده است. 

رضوی از تونل انتقال آب از سد کرج به تهران به عنوان یکی از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای تهران برای تامین آب این کلان شهر یاد کرد و گفت: این تونل به تونل ۲۹ کیلومتر به طور مستقیم آب را از سد امیرکبیر به بالاترین رقوم تهران منتقل می سازد تا دیگر نیاز به پمپاژ آن نباشد و این پروژه نیز یکی از طرح های منحصر به فرد است که به دست متخصصان توانمند کشور محقق شده است.

وی در پایان گفت: شرکت اب منطقه ای تهران در مجموع ۱۱۶ کیلومتر تونل را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و استان های همجوار جهت تامین آب مورد نیاز شهرها اجرا کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، احیاجاهدی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، خطوط اصلی و انتقال در شهر ارومیه اجرا شده و برای تحت پوشش قرار دادن صددرصدی، نیاز به ۲۵۰ کیلومتر شبکه است که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا ۵ سال آینده اجرا خواهد شد.   وی در خصوص مسائل و مشکلات فاضلاب در منطقه حاجی پیرلو ارومیه نیز گفت: این منطقه و خیابان گلشن که با مشکل مواجه هستند، سابق براین بدلیل قرار گرفتن در خارج از محدوده شهر، فاقد شبکه فاضلاب و براساس مطالعات انجام شده دارای سیب معکوس بوده که در برنامه‌های مطالعاتی شرکت آب و فاضلاب برای اجرای سامانه فاضلاب قرار دارد.   وی، نیاز منطقه به شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب د راین منطقه را ۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با اتمام مطالعات مورد نیاز، اجرای شبکه فاضلاب در منطقه حاجی پیرلو و خیابان گلشن در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد
  • از منطقه شش عملیات تجلیل شد
  • اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان همدان