Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تحلیلی رسانه های استان با موضوع بایستگی های رسانه تراز انقلاب اسلامی امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان نشریات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در این نشست با اشاره به ضرورت آینده پژوهی در دهه پنجم انقلاب اظهار کرد: یکی از مسایل مهمی که جهان بشریت روی آن کار می کند، آینده پژوهی است و لازم است رسانه ها به این مهم در جامعه امروز بیش از پیش توجه کنند و افکار و ذهن آحاد جامعه را در این حوزه آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مهدی فرزی با بیان اینکه ایجاد بحران های روانی بدون منشا در جامعه یکی از مهمترین تهدیدات دشمنان کشورمان است، عنوان کرد: ایجاد درگیری بین دولت ایران و افغانستان و گسترش جنگ‌های روانی بدون منشا در جامعه از دیگر اهداف و استراتژی‌های دشمنان علیه ایران است و الان می‌خواهند ذهن جامعه را برای این بحران آماده کنند و در این راستا دست به برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای زده‌اند.

 

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه با وجود اینکه در بوق و کرنا می‌کنند که ایران به لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار بدی قرار دارد، گفت: همین اتاق‌های فکر دشمنان تخمین کرده‌اند که ایران در 2050 به لحاظ قدرت اقتصادی در سطح بالا قرار دارد، ولی این مباحث را انتشار نمی‌دهند.

 

فرزی اضافه کرد: همین اتاق‌های فکر این برآورد را کرده‌اند که تا 2050 دیگر چیزی به نام اسرائیل باقی نمی‌ماند و این کار بزرگ رسانه‌ در دهه پنجم انقلاب است که این روشنگری را انجام دهند.

 

مشاور دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در دهه پنجم انقلاب رسالت رسانه ها موضع گیری مطلوب و اطلاع رسانی و آماده سازی ذهن مخاطبان برای مقابله با تهدیدات دشمنان است.


مدیر مسئول روزنامه روژان نیز در این نشست گفت: رسانه ها باید در مقام اقناع فکری مخاطب خود مطلب تولید کنند.


سلیمان الله مرادی افزود: اگر امروز با مشکل سیاسی و اجتماعی در استان مواجه هستیم بخشی از آن به کم کاری رسانه ها بر می گردد که نتوانستند به خوبی رسالت خود را انجام دهند.


وی اضافه کرد: در هیچ ‌نقطه ای از کشورهای منطقه بعد از انقلاب به اندازه ایران به فرهنگ و هنر و کُردها توجه نشده ولی متاسفانه رسانه ها زیاد به این موضوعات مهم نپرداختند.


مدیر مسئول روزنامه روژان یادآور شد: در مورد رسانه های استان ضعف و مشکلی وجود دارد که از جمله آنها می توان به اختصاص 30 درصد و 70 درصد آگهی های دولتی به نشریات محلی اشاره کرد که تکلیف آن تاکنون مشخص نشده است.


الله مرادی تاکید کرد: رسانه ای که به قانون شکنی و عدم رعایت اصول مبتلا شود فعالیتش بسیار آزار دهنده خواهد بود.


وی افزود: اخیرا موجی در کشور ایجاد شده و روزنامه های سراسری بدون پرداخت حق بیمه و ‌حقوق خبرنگار در استان ها دفتر نمایندگی دایر می کنند فقط از این افراد آگهی تبلیغاتی طلب می کنند که این مساله نیاز به ساماندهی و نظارت از سوی متولیان دارد.


مدیر خبرگزاری مهر کردستان نیز با بیان اینکه جرقه پیروزی انقلاب اسلامی با اعتصاب رسانه‌ها در سال ۵۷ شکل گرفت، بیان کرد: تیترهای فراموش‌نشدنی امام آمد و شاه رفت، جایگاه رسانه‌ها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیان می‌کند.

 

آرمان نصراللهی با بیان اینکه در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید شعارهای مردمی به نتیجه برسد، عنوان کرد: استقلال‌خواهی و رفع هرگونه وابستگی، حاکمیت اسلام در جامعه، آزادی بیان و قلم، رفع تبعیض‌ها و گسترش عدالت، احیای کرامت انسانی و اعتبار و ماهیت رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی همچنین به اهمیت سواد رسانه‌ای پرداخت و گفت: باید براساس ذائقه مخاطب در حوزه سواد رسانه‌ای قدم‌های بهتری برداشته شود و نیاز است چشم‌اندازی در این حوزه ترسیم شود.

 

مدیر خبرگزاری ایسنا نیز در این نشست اعلام کرد: رسانه امروز ما باید رسانه مطالبه‌گر باشد چرا که رسانه می‌تواند در توسعه تمدن بشری و فرهنگ نقش داشته باشد.

 

مجید آوج به اجرای سه سمینار سواد رسانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: این سمینارها ویژه مدیران، مسوولان روابط عمومی و فعالان رسانه‌ای در استان برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: عدم شناخت و آگاهی کافی نسبت به توانایی، جایگاه ظرفیت و موفقیت‌های رسانه‌ای از چالش‌های پیش‌روی ماست.

 

وی عنوان کرد: رسانه خوب باید بتواند مخاطب را به فکر وادارد و کمک‌کار سازمان‌ها و محلی برای نقد و اظهارنظرهای دلسوزانه باشد.

 

دبیر خبر صدا و سیمای مرکز کردستان نیز عنوان کرد: ۱۵ بهمن ۸۱ رهبر معظم انقلاب اسلامی به برجسته‌سازی جایگاه زنان در جامعه پرداختند است و باید به این مهم بیشتر توجه شود.

 

کلثوم مومنی خواستار برگزاری جشنواره‌ای رسانه‌ای در حوزه بانوان در استان شد و گفت: امیدوارم مسوولان به این مهم توجه کنند.

 

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاطمیه ایام فاطمیه اصفهان راهپیمایی دهه فجر رسانه های تراز انقلاب نشست تحلیلی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، فرشید فلاح گفت: این جشنواره در آستانه دور دوم سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان در دو بخش آزاد و ویژه و در قالب های موشن گرافیک، محتوای صوتی، اینفوگرافیک، عکس، یادداشت، گزارش، خبر، تیتر، مصاحبه، مقاله، پوستر و کلیپ برگزار خواهد شد.

وی، افزایش مشارکت های مردمی و رسانه ای در تبیین و تشریح مسایل مرتبط با سفر اول و دوم آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری را از محورهای جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت بیان کرد و ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در پیام رسان ایتا به آیدی m_rasne@ و یا شماره ۰۹۹۲۱۴۵۹۸۷۱ ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هدایای نفیسی به ۱۰ اثر برگزیده بخش آزاد و پنج اثر برگزیده بخش ویژه اهداء خواهد شد.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی این استان برگزار می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895487

دیگر خبرها

  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • نشست «تبیین علل و نتایج پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • آب دریای خزر یک متر کم شد! | علت کاهش تراز آب دریای خزر
  • نشست مشترک شورای وحدت اصولگرایان با منتخبان مجلس برگزار شد
  • تله ذهنی در بی اخلاقی مجازی