Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان راز ۲۵ سال روابط بین عربستان و تعدادی از کشورهای خلیج فارس با اسرائیل را برملا کرد.

 باراک رابید، روزنامه‌نگار اسرائیلی با ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و ۲۰ تن دیگر از مسؤولان بارز کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که از روابط اسرائیل در منطقه خلیج فارس آگاه هستند، مصاحبه کرده و شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد، بسیاری از مسؤولان گفت‌وگو جلوی دوربین را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه‌نگار تاکید کرد، الفیصل با رسانه‌های اسرائیل بارها گفت‌وگو و موافقت کرده که در برنامه "اسرار الخلیج" حضور یابد برنامه‌ای که روابط اسرائیل با عربستان، بحرین و قطر را آشکار می‌کند.

تلویزیون اسرائیل دو دقیقه از این مصاحبه را پخش کرد و قرار است این مصاحبه در قسمت‌هایی پخش شود، الفیصل در این مصاحبه به موضع اسرائیلی فلسطینی اشاره کرده و به جای استفاده از اصطلاح "درگیری عربی اسرائیلی" همانگونه که برخی کشورهای عربی از آن استفاده می‌کنند و در طرح صلح عربی که عربستان تدوین کرده نیز به آن اشاره شده است، از اصطلاح "مساله فلسطین یا حل درگیری" استفاده کرد.

رابید افزود، اکثر اسرائیلی‌ها از این روابط که توسط وزارت خارجه و موساد مدیریت می‌شوند، اطلاعات زیادی ندارند.

ترکی الفیصل در حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ گفته بود، او از اسرائیلی‌ها در خانه‌اش استقبال می‌کند. این نخستین بار نیست که الفیصل این مطلب را بیان می‌کند چرا که او در یادداشتی به روزنامه عبری هم به اسرائیلی‌ها گفته بود: در خانه‌ام در ریاض از شما استقبال می‌کنم.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اسرائیلی:ایرانی ها قبل از شلیک موشک به سوی ما پیروز شدند

به گزارش جماران به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیلی معاریف با حمله به برخی رسانه ها و برخی از ژنرال های ارتش اسرائیل که تلاش می کنند ارزش اقدام ایران، شدت و خطرات آن را کمرنگ جلوه دهند تأکید کرد که ایرانی ها قبل از  شلیک موشک ها و پهپادهای شان به سمت سرزمین های اشغالی پیروز شده بود.

دکتر«لیزار مرگلیت» روانشناس اجتماعی و پژوهشگر در عرصه رفتار در عصر دیجیتال در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری اش در دمشق گفت:« ایران خیلی وقت پیش از حمله پیروز شده بود».

به باور مرگلیت پیروزی ایران در « جنون در اینجا( سرزمین های اشغالی)، چه جنون مردم چه رسانه ها به دلیل انتظار نگران کننده پاسخ ایران و در گمانه زنی هایی که پایان ندارد» بود.

وی در مطلبی در روزنامه معاریف اسرائیل از سخنان یکی از ژنرال های سابق نیروی هوایی اسرائیل که گفته بود« ایران شکست خورد و دفعه بعد باید  فکر کند که چگونه بهتر موفق شود» ابراز تعجب کرد.

این تحلیلگر اسرائیلی تصریح کرد که «خلاصه کلام درباره همه حادثه این است که ایران پیام آشکار و واضحی را فرستاد و پیام این است: مسأله تمام شد. همه این عملیات از قبل مشخص بود و نتیجه آن نیز واضح بود».

مرگلیت گفت: «تحلیل ژنرال سابق از اوضاع اشتباه بوده است تا جایی که من مجبور شدم چشمانم را بمالم و از خودم بپرسم آیا واقعا این افراد همان کسانی هستند که ما در ارزیابی اوضاع به آنها اعتماد داریم.»

وی تأکید کرد:«ایران شکست نخورد، در تهران افرادی هستند که بسیار عاقل اند و دقیقا می دانستند دارند چه کار می کنند این حمله طرحی بود که با دقت زیاد برنامه ریزی شده بود.»

مرگلیت در ادامه نوشت: « پاسخ ایران در اصل"مفهومی نمادین" دارد ولی در مجموع" ایران به دنبال گشودن جبهه با آمریکا یا با اسرائیل نیست" . ایران بر اساس قواعد خودش عمل می کند. ایران با عقلانیت محض عمل می کند و ما چاره ای نداریم جز اینکه از این درایت ایرانی ها درس بگیریم.»

 

دیگر خبرها

  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • معاریو: ایرانی‌ها پیش از شلیک موشک‌ها و پهپادها پیروز شدند
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله (+عکس)
  • روزنامه اسرائیلی:ایرانی ها قبل از شلیک موشک به سوی ما پیروز شدند
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید/ روزنامه معاریو: نتانیاهو جرات نکرد پاسخ دهد
  • «هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده» به کتابفروشی‌ها آمد