Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نشست خبری بازخوانی فتوای 30 ساله به مناسبت گرامیداشت سالروز فتوای تاریخی حضرت امام راحل مبنی بر اعدام سلمان رشدی مرتد با حضور حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی مدیر مسؤول مجتمع فرهنگی شهید مازح در دفتر خبرگزاری فارس مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام زارعی در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن اظهار کرد: مردم در چهل سالگی انقلاب اسلامی حضوری باشکوه در راهپیمایی 22بهمن داشتند و مسؤولان باید مشکلات مردم را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فتوای امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی مبنای فقهی و سیاسی دارد، افزود: امام راحل یک فقیه و عالم علوم سیاسی است و توهین به مقدسات را حرام دانستند که سلمان رشدی به مقدسات مسلمانان توهین کرده بود.

مدیر مسؤول مجتمع فرهنگی شهید مازح با بیان اینکه تعیین مجازات از طرف امام بخاطر این مسئله بود که کسی به راحتی به مقدسات توهین نکند، خاطرنشان کرد: توهین به مقدسات توهین به افرادی است که به این مقدسات احترام می‌گذارند به‌شمار می‌رود و این عمل اصلا پسندیده نیست.

زارعی تصریح کرد: امام می‌فرمایند حفظ اسلام از حفظ احکام اسلامی واجب‌تر است و در ماجرا سلمان رشدی بحث عرب و عجم مطرح نیست بلکه مسئله مقدسات از صدر اسلام تاکنون مهم است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل بیش از دیگران بر اساس شواهد و مدارک به این نتیجه رسیده بود که توطئه‌ای در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: برای حفظ اسلام باید از مصلحت‌ها چشم پوشید چون این مسئله اسلام را زیر سؤال می‌برد و امام با این دیدگاه به دفاع از اصل اسلام پرداختند و از سرزنش دیگران نترسیدند.

مدیر مسؤول مجتمع فرهنگی شهید مازح با بیان اینکه فتوای امام راحل تفاوت بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی را نشان داد، افزود: امام راحل با فتوای تاریخی ماهیت سران سازشکار اسلامی را روشن کرد.

زارعی با اشاره به گذشت 30 سال از فرمان امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی، گفت: دقیقا برنامه‌ریزی شده سلمان رشدی در هر نقطه‌ای از جهان دیده شود، کشته شود و در این راستا با مبارزانی از کشورهای مسلمان جهان صحبت شده تا سلمان رشدی را به قتل برسانند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن وجهاد علمی بود و در طول عمر خود باکجروی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری وجهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ونشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه