Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه در بهمن و اسفند ماه، پیشنهاد ظریف برای تجارت ایران و لبنان با "لیره"، سومین جلسه دادگاه محیط زیستی‌های متهم به جاسوسی، چه افرادی مشمول عفو گسترده می‌شوند؟، پاسخ قاطع «ظریف» به توئیت پر از خشم و عصبانیت «ترامپ»، آخرین وضعیت زندان قرچک و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در پی انتشار خبری جعلی منتسب به سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه مبنی بر افزایش حقوق کارکنان شاغل سپاه در بهمن و اسفند ماه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: این خبر جعلی و از اساس کذب بوده که توسط جریان رسانه‌ای معاند با هدف تشویش اذهان عمومی و ایجاد شبهه و اختلاف صورت گرفته است. وی تاکید کرد: هرگونه افزایش حقوق کارکنان سپاه تابع مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

علی لاریجانی با رئیس و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار تاکید کرد: ضروری است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت خوبی است که میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: برخی از کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.

وزیر امور خارجه کشورمان به توئیت پر از خشم و عصبانیت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مورد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران پاسخ داد و در توییتر خود نوشت: «چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی ها هرگز مطیع نخواهند شد.چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت.چهل سال شکست در بی ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن.پس از چهل سال انتخاب های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند».

لازم به ذکر است که ترامپ در دقایق اولیه بامداد روز سه‌شنبه در توئیتی به زبان های فارسی و انگلیسی نوشت :«۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب چهل سال شکست شده است. مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشنتری هستند.»

همچنین روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به بیروت و دیدار با مقامات آن کشور اعلام کرد که وزیر خارجه ایران به مسولان لبنانی پیشنهاد تجارت با پول ملی یا همان لیره را داد تا لبنانی‌ها دیگر تحریم‌های آمریکا را بهانه نکنند.

دادستان تهران درباره عفو ۵۰ هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه چه افرادی مشمول عفو گسترده خواهند شد، گفت: این عفو همه ساله انجام می شد، اما امسال به لحاظ ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گستردگی زیادی دارد. در دوره‌های قبل یا اسامی ارسال می‌شد یا عفو معیاری اعلام می‌شد و استثنائات زیادی داشت.

درهمین ارتباط رییس دادگستری استان تهران با بیان اینکه وضعیت در زندان قرچک کاملاً عادی است، گفت: مطمئن هستم که براساس شرایط عفو اعلام شده بیشترین آزادی زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از زندان قرچک خواهیم داشت.

سومین جلسه محاکمه چند فعال محیط زیست متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان تهران آمريكا انقلاب اسلامي ايران برگزیده ها جاسوسي دونالد ترامپ زندان قرچک عفو گسترده زندانیان علي لاريجاني لبنان محمدجواد ظريف محیط زیست محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست