Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- وزیر خارجه پیشین ایران با تاکید بر این که مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته عزتمندی و اقتدار است، گفت: اصل کلی که در همه دوره ها و البته با برنامه های متفاوت در سیاست خارجی بر آن تکیه شده است عزت، حکمت و مصلحت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در نشست دستاوردهای چهل سال سیاست خارجی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته عنوانی عمومی و فراگیر وکاملاً متفاوت از سیاست خارجی قبل از انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عزتمندی افزون بر آنکه یک اصل اسلامی است، یکی از ویژگی های تاریخی ملت ایران است. سیاست خارجی که در همه حال باید برآورد از افکار عمومی داخل کشور باشد و در جهت تحقق آمال این ملت عمل کند نمی تواند عزتمندی این ملت را در نظر نگیرد.
ولایتی ادامه داد: شاید مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته در کنار عزتمندی، اقتدار باشد، نظامی مقتدر که با تکیه بر توانایی های ملت شریف ایران توانسته است بدون اتکاء بر هیچ قدرت خارجی در برابر توطئه های پایان ناپذیر نظام سلطه و به ویژه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کند.
وی در ادامه در تعریف سیاست خارجی عزتمند و مقتدر به کلید واژه های «ملت، مقاومت و محیط پیرامونی» اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران، خود به وجود آورنده این انقلاب و پاسدار آن است که با دقت و تیزبینی منافع ملی خود را پاس می دارد و در هنگامه مشکلات بزرگ، راه درست را درمی یابد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به شرایط خطیر کنونی اشاره کرد و افزود: انسجام این ملت و صیانت از وحدت آن یک وظیفه شرعی، اخلاقی، وجدانی و ملی است و پس هر ندایی که بخواهد به وحدت آسیب وارد کند، با عکس العمل تند ملت مواجه خواهد شد.
وزیرخارجه پیشین ایران ادامه داد: بنابراین انتظار مردم از نخبگان پرهیز از ورود به هر مبحثی که بخواهد با اختلاف افکنی امید مردم ایران را هدف قرار دهد، است.
ولایتی مقاومت در برابر رفتار ظالمانه و مستکبرانه نظام سلطه، به ویژه آمریکا را تنها راه پیش رو دانست و تاکید کرد: تحریم و محاصره ظالمانه و غیر قانونی آمریکا و رفتار ناپسند اروپا از سوی ملت ایران پذیرفته نیست.
وی در ادامه به محیط پیرامونی کشورمان اشاره کرد و افزود: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که به جرأت می توان آن را سیاسی ترین و پر چالش ترین منطقه جهان دانست. تحولات منطقه تأثیر مستقیمی بر موازنه قوا در جهان و نظام بین المللی دارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی، با بهره گیری از همه امکانات کوشیده اند تا هژمونی خود را بر این منطقه حاکم کند، اما این تلاش در برابر سد بزرگی به نام ملتهای منطقه ناکام مانده است.
نشست ' دستاوردهای چهل سیاست خارجی ایران' صبح امروز سه شنبه با حضور محمدجواد ظریف، سید کمال خرازی، منوچهر متکی، علی اکبر صالحی، سفراء و رؤسای نمایندگی های سیاسی و بین المللی و جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیام**9314**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي علي اكبر ولايتي چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی