Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@22:11:16 GMT

کرمانشاه به جمع کلانشهر‌های کشور پیوست

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۱۲۴

کرمانشاه به جمع کلانشهر‌های کشور پیوست

خبرگزاری میزان- وزیر کشور در ابلاغیه‌ای به هوشنگ بازوند، از تعیین شهر کرمانشاه به عنوان کلانشهر خبر داد. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در ابلاغیه‌ای به «هوشنگ بازوند»، استاندار کرمانشاه با اشاره به آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵ که ناظر بر جمعیت ۹۴۶ هزار و ۶۵۱ نفری شهر کرمانشاه است و با توجه به آخرین برآورد جمعیت در شهر مذکور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در دی ماه سال جاری و گزارش جمعیت یک میلیون و هفت هزار و ۱۸ نفری این شهر، اعلام کرد: شهر کرمانشاه در زمره کلانشهر‌های کشور قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   بر اساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ۳۱-۱-۱۳۸۸ با موضوع تعریف مجموعه شهری و تبیین شاخص‌های آن، در صورتی که جمعیت شهر مرکزی هر مجموعه شهری، یک میلیون نفر و یا بیشتر باشد، مجموعه شهری مذکور منطقه کلانشهری نامیده می‌شود. همچنین با توجه به تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درصورتی که جمعیت شهر، یک میلیون نفر و یا بیشتر باشد شهرمذکورکلان شهر نامیده می‌شود.
 پیش از این هشت شهر مشهد، قم، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران و کرج به عنوان کلانشهر شناخته می‌شدند که با تعیین کرمانشاه به عنوان کلانشهر، تعداد کلانشهرای کشور، به ۹ شهر رسید.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت کشور استاندار کلانشهر کرمانشاه عبدالرضا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور سه‌شنبه ۲۸ اسفند با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رونمایی از گزارش مصرف فرهنگی خانوار درسال ۱۴۰۱، ابعاد برنامه هفتم توسعه، عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و الزامات فرهنگی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و همچنین برنامه‌های نمایشگاه کتاب در دستور کار این جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داشت.

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • کیانو ریوز به سونیک پیوست
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت