Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:19:29 GMT

شبکه آمریکایی: پنس در ورشو علیه ایران سخنرانی می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۲۸۲

شبکه آمریکایی: پنس در ورشو علیه ایران سخنرانی می کند

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه آمریکایی 'اِی بی سی' امروز به نقل از منابعی در کاخ سفید خبر داد که معاون رئیس جمهوری آمریکا این هفته به ورشو و مونیخ سفر می کند و علیه ایران و ونزوئلا موضع گیری خواهد کرد.

بنابر گزارش ای بی سی، نشست 'آینده صلح و امنیت خاورمیانه' به میزبانی مشترک آمریکا و لهستان از 24 تا 25 بهمن در ورشو برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'مایک پنس' در جمع وزرای امور خارجه سخنران اصلی بوده و پیامی صریح به ایران می فرستد.
معاون ترامپ سپس به مونیخ می رود تا در کنفرانس امنیتی سالانه آن که از 26 تا 28 بهمن برگزار می شود، شرکت کند. وی در این کنفرانس به جاری ونزوئلا می پردازد. پنس پیش تر در جنوب ایالت فلوریدا با مخالفان دولت ونزوئلا دیدار کرده بود و به آنان وعده کمک به خوان گوایدو رهبر مخالفان و همراهی آمریکا با مردم ونزوئلا تا 'پایان رنج و برقراری آزادی' را داده بود.
پنس در جریان سفر به لهستان علاوه بر ملاقات با 'آندری دودا' رئیس جمهوری و 'ماتئوش موراویتسکی' نخست وزیر این کشور با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر اسرائیل، 'اشرف غنی' رئیس جمهوری افغانستان و 'پترو پروشنکو' رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار می کند.
جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ مایک پنس را در این سفر اروپایی همراهی می کند.
به گزارش ایرنا، علاوه بر پنس، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست ورشو حضور خواهد داشت. وی دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز کرد و پس از آن به جمهوری اسلواکی و لهستان می رود.
رویتزز پیش تر خبر داده بود که کوشنر در این نشست طرح آمریکا را برای برقراری صلح میان اسراییل و فلسطینیان عرضه خواهد کرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام کند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران مواجه شده و بعید به نظر می رسد که از کشورهای مهم اروپایی هیأتی بلندپایه در آن حضور یابد.
در نشستی که روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد روسیه شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقامات برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.

اروپام**3092**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا ايران ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، ۶ عملیات توسط پهپاد و موشک طی سه روز گذشته انجام دادیم.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان