Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@10:04:53 GMT

بررسی لوگوی جدید اسنپ که تولدی دوباره است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۶۰۸

بررسی لوگوی جدید اسنپ که تولدی دوباره است

همه‌چیز از تغییر می‌آید؛ تغییری که مرز مشخصی ندارد. گاهی در حد تغییر هویت بصری است و گاهی تا سر حد زیرورو کردن تمامی سازوکارها هم پیش می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هر چه باشد باید حرفه‌ای انجام شود و اصولی. باید مراقب بود حس نوستالژیک مخاطبان خدشه‌دار نشود و این تغییر حکم انقلابی را پیدا کند که قرار است جایگاه برند را یک‌بار دیگر در ذهن مخاطب توسعه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبت به تغییر هویت بصری اسنپ که رسید، آن حس نوستالژیک بیدار شد. با این‌که زمان زیادی از عمر این سامانه نمی‌گذرد، اما چنان به زندگی مردم گره خورده که خاطره‌اش هیچ‌کم از یک نوستالژی قدیمی ندارد؛ همان‌اندازه حساس و لبه تیغ!

میثم ملاشریفی، مدیر بازاریابی اسنپ می‌گوید: «تغییر هویت بصری اسنپ برای ما به مثابه یک تحول بزرگ است؛ تحولی که سعی کردیم صفر تا صد آن را در راستای هدف و چشم‌انداز اسنپ پیش ببریم. همچنین تلاش بر این بوده که با یکپارچه کردن هویت بصری برندهای زیرمجموعه‌های اسنپ و خدماتی که ارائه می‌دهند، یک قدم بزرگ دیگر برداشته شود. از آن‌جاییکه خدمات ما به طور مستقیم در ارتباط با مردم است، تقویت یک حس خوب به واسطه این تغییر اولویت بود؛ این‌که بتوانیم بگوییم یک قدم بزرگ دیگر برداشتیم و حالا یک‌صدا شده‌ایم.»

 اما ری‌برندینگ در هر ابعاد و به هر شکلی ممکن است با موافقت‌ها و مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شود. بعضی‌ها با دیدن تغییرات تازه به برند مربوطه افتخار می‌کنند و بعضی دیگر زبان به نقد می‌گشایند.

امراله فرهادی، موسس و مدیر مدرسه‌ ویژه در این‌باره می‌گوید:«اگر کسی بخواهد به طور حرفه‌ای درباره خوب یا بد بودن یک لوگو یا ری‌برندینگ نظر بدهد، باید ابتدا هدف و استراتژی پشت پرده را بداند که بتواند درست نظر بدهد وگرنه اظهارنظر لحظه‌ای تنها نظر شخصی آدم‌ها و سلیقه آن‌هاست و اصولی و حرفه‌ای نیست.»

وی همچنین اضافه می‌کند: «تغییر هویت بصری به منظور توسعه جایگاه اسنپ در ذهن مخاطب اقدامی منطقی و حساب‌شده است. یگانگی موجود در دیزاین جدید، دقیقا با هدف برند اسنپ همسو است و به درستی انجام شده. حالا ممکن است کسانی که دست به قلم طراحی هستند با دیدن لوگوی جدید بگویند اگر فرمش این‌طور یا آن‌طور بود بهتر می‌شد. این در حالی است که شاید این فرم‌ها به دلیلی ایجاد شده‌ باشند که دیگران از آن خبر ندارند و نمی‌دانند چه استراتژی‌ای را دنبال می‌کند. در مورد انتخاب رنگ هم دقیقا داستان همین است؛ حتما در پس انتخاب این رنگ، تعریف و معنای خاصی با توجه به استراتژی‌ها و اهداف برند وجود دارد که بنا بر همان مستدلات پذیرفته شده است. تا زمانی که کسی خبر از پشت‌پرده استراتژی‌ها نداشته باشد، نمی‌تواند قضاوت درستی کند.»

حالا اسنپ لباس نوی خود را به تن کرده و با یک تغییر بزرگ میزبان همراهانش است؛ تغییری که به اعتقاد امراله فرهادی باید تمام و کمال به خاطر مخاطب انجام شود تا در نهایت عبارت «چه خوب» را به زبان بیاورد و می‌گوید: «مخاطبان اگر احساس کنند کاری به سودشان انجام شده، حتما استقبال می‌کنند. آن‌ها همیشه دنبال این هستند که بدانند هر تغییری چه فایده‌ای برای‌شان دارد و کجای این تغییر هستند.»

اسنپ در جریان تولد دوباره‌اش پیام می‌دهد: «همراه این تغییر باش!»؛ یعنی با زبان ساده و بدون هیچ مقدمه‌ی اضافه‌ای از مخاطبانش می‌خواهد که در این تغییر بزرگ همراه آن‌ها باشند و این یک نقطه‌ی عطف خوب است. در واقع با این پیام اسنپ یک قدم بزرگ به سمت صمیمی شدن بیشتر با مخاطبان برمی‌دارد و با درخواست همراهی از آن‌ها با زبانی خودمانی اعلام می‌کند که شما هم جزئی از این تغییر هستید پس حضور و همراهی‌تان را صمیمانه خواستاریم.

آن‌طور که امراله فرهادی می‌گوید: «گاهی یک لوگو تا حدی ارزشمند می‌شود که دیگر در قواره یک لوگوی تنها نیست و حکم یک نماد یا نشانه معتبر را پیدا می‌کند. وقتی لوگو به نماد یا نشانه تبدیل شود،‌ ناخواسته دیگر نمی‌تواند کاری جز آن‌چه به صلاح مخاطبانش است انجام دهد. بنابراین تمام مدت به نوعی در انحصار نگاه مخاطبانش است و باید طوری برخورد کند که این رفتار کوچکترین خدشه‌ای به شخصیت او وارد نکند.»

اما آیا لوگوی جدید اسنپ در آینده می‌تواند حکم یک نماد را پیدا کند و فارغ از تصویر ظاهری، در مسیری سبز همراه مخاطبانش باشد؟

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسنپ خدمات شهری لوگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»

متا (فیسوک سابق) در سال ۲۰۱۶ پروژه‌ای مخفیانه برای رهگیری و رمزگشایی ترافیک شبکه‌ی بین سرورهای اسنپ‌چت و کاربران این شبکه‌ی اجتماعی راه‌اندازی کرد. هدف اصلی، شناسایی رفتار کاربران اسنپ‌چت و کمک به متا برای رقابت جدی‌تر با این پلتفرم بود.

بر اساس اسناد دادگاه، متا از پروژه‌ی رهگیری فعالیت‌های اسنپ‌چت با نام «شکارچیان روح» یاد می‌کرد. اسنپ‌چت لوگویی شبیه‌به روح دارد و نام پروژه مشخصا در حال اشاره به اسنپ‌چت است.

به گزارش زومیت، اسناد منتشرشده توسط دادگاهی فدرال در کالیفرنیا نشان می‌دهند که متا چگونه تلاش کرده است ازطریق تجزیه‌و‌تحلیل ترافیک شبکه و نحوه‌ی تعامل مردم با پلتفرم‌هایی نظیر اسنپ‌چپ، آمازون و یوتیوب، رقابت سنگین‌تری با سایر شبکه‌های اجتماعی رقم بزند.

پلتفرم‌های رقیب متا از سیستم رمزنگاری استفاده می‌کنند، به‌همین‌دلیل متا مجبور بود برای دورزدن سیستم امنیتی سراغ توسعه‌ی فناوری جدیدی برود.

یکی از اسناد روی پروژه‌ی شکارچیان روح تمرکز دارد. این پروژه بخشی از طرح IAPP متا بود که از تکنیکی ویژه برای «رهگیری و رمزگشایی ترافیک رمزنگاری‌شده‌ی اپلیکیشن‌ها» استفاده می‌کرد.

پروژه‌ی شکارچیان روح در ابتدا روی اسنپ‌چت متمرکز بود، اما بعدا به آمازون و یوتیوب نیز گسترش پیدا کرد. در سند دادگاه به ایمیل‌های داخلی متا اشاره شده است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا،‌ در ایمیلی به تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۶ (۲۰ خرداد ۱۳۹۵) که در دادگاه فاش شد، نوشت: «هر زمان که فردی درباره‌ی اسنپ‌چت سؤال می‌پرسد، پاسخ معمولا این است که از آن‌جایی که ترافیک آن‌ها رمزنگاری شده، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی آن‌ها نداریم. با در نظر گرفتن سرعت بالای رشد آن‌ها، مهم است که راهی برای دسترسی به داده‌های تحلیلی قابل‌اتکا درباره‌‌شان پیدا کنیم. شاید باید از پنل استفاده کنیم یا نرم‌افزار سفارشی بنویسیم. شما باید بفهمید که چگونه می‌توان این کار را انجام داد.»

راهکار مهندسان متا، استفاده از Onavo بود؛ سرویسی شبیه VPN که متا در سال ۲۰۱۳ تصاحبش کرد.

متا در سال ۲۰۱۹ سرویس Onavo را به‌طور کامل تعطیل کرد؛ چون تحقیقات نشان می‌داد این شرکت به‌طور مخفیانه به نوجوانان پول پرداخت کرده است تا از Onavo استفاده کنند و به همین واسطه تاریخچه‌ی وب‌گردی آن‌ها در اختیار متا قرار بگیرد.

پس از ایمیل زاکربرگ در سال ۲۰۱۶، تیم Onavo وظیفه‌ی مدیریت پروژه را برعهده گرفت و یک ماه بعد، راهکاری عملی ارائه داد: کیت‌هایی ویژه با امکان نصب روی گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی که توانایی رهگیری ترافیک را برای برخی از زیردامنه‌ها داشتند.

در یک ایمیل داخلی متا آمده است: «این کیت‌ها به ما اجازه می‌دهند ترافیک رمزنگاری‌شده را ببینیم تا بتوانیم استفاده‌ی درون‌برنامه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم. این رویکردِ مرد میانی است.»

حمله‌ی مرد میانی که امروزه با نام «حمله‌ی دشمن میانی» هم شناخته می‌شود، نوعی از حمله‌ی سایبری است که در آن، هکرها ترافیک اینترنت بین دو دستگاه را رهگیری می‌کنند. زمانی که ترافیک شبکه رمزگشایی شود، حمله‌ی دشمن میانی به هکر امکان می‌دهد که داده‌های مهم نظیر نام کاربری و رمز عبور و فعالیت‌های درون‌برنامه‌ای را شناسایی کند.

اسنپ‌چت ترافیک بین اپلیکیشن و سرورهایش را رمزنگاری کرده بود و متا نمی‌توانست به داده‌های تحلیلی دسترسی پیدا کند. دقیقا به همین دلیل بود که مهندسان فیسبوک پیشنهاد استفاده از Onavo را مطرح کردند.

Onavo به‌هنگام فعال‌شدن می‌توانست تمامی ترافیک شبکه‌ی دستگاه را قبل از رمزنگاری‌شدن و ارسال ازطریق اینترنت، ببیند.

آن‌‌طور که اسناد دادگاه نشان می‌دهند، برخی از کارمندان متا نظیر جی پاریخ (رئیس سابق تیم مهندسی زیرساخت این شرکت) و پدرو کاناهواتی (رئیس سابق تیم مهندسی امنیت) نگرانی خود را درباره‌ی استفاده از Onavo ابراز کرده بودند.

مشخص نیست که سرنوشت پروژه‌ی شکارچیان روح به کجا ختم شد؛ اما با در نظر گرفتن تعطیلی Onavo در سال ۲۰۱۹، احتمالا پروژه‌ی موردبحث نیز در همان زمان به پایان راه رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییر بزرگ: رئیس چلسی رفتنی شد!
  • خلاقیت دیدنی راننده اسنپ درون خودرو
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • رونمایی از لوگوی جدید لیگ۱ فرانسه / عکس
  • خلاقیت یک راننده اسنپ (فیلم)
  • یک تغییر بزرگ‌ در انتظار ایفون!
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • ببینید | خلاقیت یک راننده اسنپ در طراحی محیط داخلی خودرو
  • هفت تصویر عجیب که ذهن را به چالش می‌کشد؛ دقت چشم و ذهن خود را محک بزنید!
  • اعلام ترکیب تیم ملی در برابر ترکمنستان با چند تغییر بزرگ