Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

با توجه به آغاز زمان فراخوان­ جذب اعضای هیات علمی دانشگاه داوطلبین  از تاریخ  15/11/97 تا 30/11/97 فرصت ثبت نام در سامانه جذب را دارند.

 آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی رشد بسیار چشمگیری در کشور و به خصوص در استان سیستان و بلوچستان داشته است؛ به طوری که این دانشگاه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی توانسته پیشرفت‌های جهش‌داری در حوزه‌های تخصصی دریایی و سایر ماموریت‌های خود کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۱۱ برابری جذب هیات علمی نسبت به قبل انقلاب 

در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی در کل مجموعه‌های آموزش عالی از جمله علوم پزشکی و سایر زیر نظام‌ها، حدود ۱۷۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند، در حال حاضر بیش از ۴ میلیون دانشجو داریم و این در حالی است که تعداد اعضای هیات علمی در سال ۱۳۵۷ حدود ۷ هزار نفر بود که در حال حاضر در کلیه دستگاه‌های آموزشی کشور ۸۰ هزار عضو هیات علمی داریم که نسبت به اول انقلاب اسلامی، بیش از ۱۱ برابر رشد را شاهد هستیم.

تعداد مقالات علمی محققان کشور در بخش‌های مختلف در زمان قبل از انقلاب بسیار محدود و منحصر به زمانی بود که شخص در حال تحصیل بود و پس از فارغ‌التحصیلی ضرورتی به چاپ مقاله نبوده و دانشگاه‌ها نیز آموزش‌محور بودند.

از سال ۱۳۷۰، به سمت دانشگاه پژوهش محور حرکت کردیم و به تبع آن تعداد مقالات علمی افزایش چشم‌گیری داشته؛ البته رشد آموزش و توسعه منطقه باید متوازن با هم باشد.
شاخص آموزش عالی رشد بسیار خوبی طی سال‌های اخیر داشته است اما در سایر شاخص‌ها رشد، متاسفانه رشد خاصی نداشته‌ایم. اگر اقتصاد ما نیز به همین نسبت رشد می‌کرد امروز شاهد این تعداد نیروی دانش آموخته بیکار در جامعه نبودیم.

رده بندی احتمال جذب متقاضیان در هر دانشگاه

به منظور راهنمایی و انتخاب هر چه بهتر اولویت­ ها توسط متقاضیان جذب هیأت علمی، گزارشی از رده­ بندی دانشگاه­ها بر اساس تعداد متقاضی که برای کسب هر کرسی دانشگاه در هفت فراخوان اخیر وجود داشته است، توسط مرکز جذب اعضای هیأت علمی تهیه گردید.
در این گزارش، نتایج هفت فراخوان اخیر از شهریور94 لغایت شهریور97 بررسی می­ گردد. همچنین این گزارش بر اساس تعداد افرادی است که تا پایان آبان ماه سال 97 در دانشگاه­ ها جذب شده­ اند؛ قابل توجه است که در این گزارش صرفاً دانشگاه­ هایی بیان شده است که در هفت فراخوان اخیر حداقل 4 نفر جذب داشته­ اند.
با توجه به این گزارش متقاضیان با انتخاب دانشگاه­ های رده بالاتر و دانشگاه­ هایی که تعداد متقاضی کمتری برای هر کرسی خود دارند شانس جذب خود را افزایش می­ دهند. توصیه می­­ شود که متقاضیان پس از مطالعه دقیق گزارش موجود در سایت جذب احتمال جذب خود در دانشگاه­ ها را بالاتر برده و اولویت­ های خود را به با توجه به توانمندی­ های خود به بهترین شکل انتخاب نمایند.

اولویت استخدام اعضای هیات علمی در شرایط مساوی با مردان متاهل

در طی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، ماده ۱۰ ناظر به این بود که در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی اولویت استخدام در شرایط برابر به ترتیب به مردان متأهل دارای فرزند، مردان متأهل فاقد فرزند و سپس استخدام مجردها اختصاص یابد.

در تبصره ذیل ماده ۱۰ تأکید شد در حوزه پزشکی و پرستاری و معلمی که نیاز به استخدام زنان است، اولویت با زنان دارای فرزند و زنان متأهل است.

همچنین در ماده ۱۱ به صورت استمزاجی مصوب شد پس از ۵ سال از لازم الاجرا شدن این قانون برای استخدام اعضای هیات علمی در شرایط مساوی، مردان متأهل در اولویت باشند.

شرایط سنی

متقاضیان تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی که در زمان استخدام پیمانی کبر سن داشته اند و بنا به هر دلیلی مجوز معافیت از کبر سن برای ایشان در آن مقطع صادر نشده است، در صورتی که صدور تاییدیه پیمانی مربوط به قبل از تاریخ 1393/01/01 است تأییدیه پیمانی مذکور به منزله معافیت از کبر سن متقاضی مزبور تلقی می شود و نیاز به بررسی مجدد ندارد.

 آن دسته از متقاضیان تبدیل وضعیت از طرح سربازی به پیمانی که قبل از شهریور 96 در فراخوان طرح سربازی شرکت کرده و لذا از شرکت در فراخوان پیمانی معاف هستند و در زمان شرکت در فراخوان طرح سربازی مشمول کبر سن نبوده اند اما در زمان بررسی پرونده پیمانی دارای کبر سن می باشند در صورتی که در زمان خاتمه دوره تعهد طرح سربازی مشمول کبر سن باشند مشمول اصلاحیه تبصره 2 ماده 4 آیین نامه استخدامی می باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و شصت و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه زهرا کاظمیان، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد کاظمیان در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به یک مرد ۴۵ ساله و یک بانوی ۴۴ ساله ساکن شیراز که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با رهبر انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰