Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@13:23:50 GMT

معامله قرن، رشته‌ها را پنبه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۹۷۲

معامله قرن، رشته‌ها را پنبه می‌کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، اختلافات داخلی فلسطینی فضای لازم برای تبلیغ «معامله قرن» را به وجود آورده و این طرح آمریکا تمام آنچه را که پیشتر در مسأله فلسطین حاصل شده، از بین خواهد برد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ۱۰ گروه فلسطینی به دعوت روسیه هفته جاری به مسکو رفتند؛ مذاکرات آن‌ها درباره وضعیت داخلی فلسطین و اختلافات از دیروز (دوشنبه) آغاز شد و امروز هم ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گروه‌ها امروز با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه جلسه‌ای برگزار کردند؛ لاوروف در این نشست اعلام کرد، وضعیت تسویه نزاع فلسطینی-اسرائیلی «نگران‌کننده» است و خطر بزرگتر موضع واشنگتن در این باره است.

بر اساس گزارش «الجزیره»، وزیر خارجه روسیه ادامه داد، طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» کلا شیوه متفاوتی را (برای حل مسأله فلسطین) مطرح می‌کند که شامل ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شرقی نمی‌شود. آمریکا تلاش می‌کند راه‌حل‌های یکجانبه‌ای (درباره مسأله فلسطین) مطرح کند و معامله قرن، همه آنچه که پیشتر حاصل شده، از بین خواهد بود.

لاروف تأکید کرد، برخی طرف‌های خارجی تلاش می‌کنند اختلافات فلسطینی را تعمیق کنند تا وحدت صفوف گروه‌ها را بشکنند. (اما) روسیه، وحدت فلسطینی را اولویت مطلق برای حصول تسویه با رژیم اسرائیل می‌داند و پایان این اختلافات باید به دست خود گروه‌های فلسطینی انجام شود.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت، اختلافات میان گروه‌های فلسطینی به توجیهی برای برخی طرف‌ها تبدیل شده تا از توافق‌ها شانه‌خالی کنند؛ این اختلافات همچنین بهانه برای تبلیغ معامله قرن را به وجود آورده است.

در همین راستا، «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی به خبرگزاری «فلسطین الیوم» گفت، این جنبش حاضر به امضای بیانیه گروه‌های فلسطینی در روسیه نشده، زیرا موافق با دو بند آن نبوده است.

وی افزود، بند اول اینکه «سازمان آزادیبخش فلسطین» (ساف) به عنوان تنها نماینده قانونی فلسطین معرفی شده بدون اینکه این موضوع به بازسازی ساف بر اساس توافق ۲۰۰۵ قاهره مشروط شود. بند دوم هم ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس و مرز‌های ۱۹۶۷ است (گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله جهاد اسلامی بر خلاف تشکیلات خودگردان می‌گویند تمام خاک فلسطین باید آزاد شود).

این گروه‌ها در حالی به روسیه سفر کرده‌اند که اختلافات میان حماس و فتح در این روز‌ها به اوج خود رسیده و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان گفته قصد تشکیل دولت وحدت ملی بدون حضور حماس را دارد. جرقه این تنش‌ها از انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین زده شد. در یکم دی‌ماه سال جاری (۱۳۹۷) «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از انحلال شورای قانونگذاری فلسطین خبر داد؛ موضوعی که باعث عصبانیت حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شد.

پس از آن حماس تعدادی از اعضای فتح در نوار غزه را بازداشت کرد و تشکیلات خودگردان نیز متقابلا ده‌ها عضو حماس در کرانه باختری را دستگیر کرد. سپس تشکیلات خودگردان در هفته اول ژانویه (ششم ژانویه - شانزدهم دی) در تصمیمی ناگهانی تمام کارمندان خود از گذرگاه رفح (واقع در مرز غزه با مصر) را خارج کرد و در هفته آخر ژانویه (۲۰۱۹) حقوق صد‌ها کارمند این نهاد در غزه را قطع کرد و از بستن تمام مقر‌های خود در نوار غزه خبر داد.

در مقابل، در بیست و یکم دی‌ماه مجلس قانونگذاری فلسطین در نوار غزه به اتفاق آرا «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان را فاقد صلاحیت سیاسی اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر امور خارجه لاورف فلسطین اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران ۲۰۰ فلسطینی دیگر را در بیمارستان شفا اعدام کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا در مرکز نوار غزه ادامه دارد.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا اعدام کردند.

بنا به اعلام این دفتر، ۵ پزشک و پرسنل کارد درمان بیمارستان شفا در میان اعدام شدگان قرار داشتند.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران با بمباران ساختمان بیمارستان، کادر پزشکی و آوارگانی را که درون ساختمان پناه گرفته اند، وادار به خروج از ساختمان می کنند.

بنا به اعلام دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه، اشغالگران برق بیمارستان شفا را قطع کرد که منجر به مرگ شمار دیگری از بیماران این بیمارستان شد.

دفتر رسانه ای دولت الجزیره اعلام کرد که صهیونیست ۲۰۰ نفر را برای بازجویی از بیمارستان شفا به اراضی اشغالی منتقل کردند.

کد خبر 6064413

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • شهادت ۲۰۰ فلسطینی در حمله به بیمارستان شفا
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • اشغالگران ۲۰۰ فلسطینی دیگر را در بیمارستان شفا اعدام کردند
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است