Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم کویرنشین خراسان جنوبی که از عصر روز گذشته رحمت خداوند شامل حالشان شده از این رحمت خوشحال‌اند و سجده شکر به جا می‌آورند البته مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند چون سیلاب و آبگرفتگی معابر در راه است. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، از پنجره که به بیرون نگاه می‌کردی رنگ خاکستری آسمان توی چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم خسته از کار روزمره  منتظر باران رحمت الهی بودند و چشم به آسمان دوخته‌اند.

روستائیان چشم انتظار نیز دست دعا و راز و نیاز به سوی آسمان بلند کرده‌اند و آن طرف‌تر هم عده‌ای نماز طلب باران می‌خوانند، عده‌ای آماده می‌شوند تا مراسم غلورپزان را برپا کنند.

بر لبان مردم خراسان جنوبی غنچه لبخند می‌شکفد

و این حال این روزهای مردم خراسان جنوبی است و خدا هم که دایره رحمتش بسیار بزرگ است دعای مردم کویرنشین را اجابت می‌‌‌کند و کمتر از چند لحظه ناگهان صدایی در آسمان شنیده می‌شود.

صدایی که گوش‌ها را نوازش کرده و خستگی از تن همه بیرون می‌کند و بر لبان همه غنچه لبخند می‌شکفد.

یکی از عابران پیاده درحالی که از آمدن باران خوشحال است اینگونه ابراز خرسندی می‌کند: صدای باران را که می‌شنوم یاد صدای پای پدرم می‌افتم که به خانه نشاط می‌آورد و صدای پای باران واقعاً زیبا و نشاط آور است.

سمفونی باران زیباترین موسیقی دنیا است

یکی دیگر گفت: با صدای باران یاد موسیقی می‌افتم، سمفونی باران زیباترین موسیقی دنیا است.

دیگری بی‌مقدمه و با لحن شاعرانه گفت: «بیا تا شعر باران را بخوانیم...» صدای باران همیشه زیبایی‌های زندگی را به خاطر می‌آورد. صدای باران زیباست و شعر باران زیباترین شعر هستی است و من که عاشق صدای باران هستم.

آسمان سایه رحمت خود را بر سر تمام شهرها و روستاهای خراسان جنوبی گسترانیده است

مردم کویرنشین خراسان جنوبی که روز گذشته در 22 بهمن حماسه آفریدند و به دشمن حسابی گل زدند خدا هم به شکرانه این حماسه مردم درهای رحمت خود را به روی آنها باز کرده و از عصر روز گذشته آسمان سایه رحمت خود را بر سر تمام شهرها و روستاهای خراسان جنوبی گسترانیده است.

به شکرانه آمدن باران هرکس در تلاش است به نوعی از خدا سپاسگزاری کند. یکی با پخت غلور و نذری دیگری با اقامه نماز شکر و کشاورزان و دامداران بیشتر از همه خوشحال‌اند و هر از گاهی به سراغ زمین‌های کشاورزی خود رفته تا نظارگر باران رحمت الهی در مزارع خود باشند.

طراوت باران خشکی از لب‌های ترک خورده زمین می‌گیرد

آری باران موجی از لبخند بر لب مردم می‌نشاند و طراوتش خشکی از لب‌های ترک خورده زمین می‌گیرد و دستان کشاورزان، دامداران و مردم خراسان جنوبی به شکر گذاری نعمت بالا می‌رود و تمنای بیشتر رحمت الهی بر زبان‌ها جاری می‌شود.

همه خرسند از باران و از  پشت پنجره‌ها و لب ایوان‌ها آن را نظاره می‌کنند. برخی هم قدم زدن زیر باران در کوچه و خیابان‌ها را ترجیح می‌دهند و می‌خواهند از تک‌تک این لحظه‌ها استفاده کرده و خاطره این شادی و خوشحالی را با گرفتن عکس‌های یادگاری همیشه در تاریخ ثبت می‌کنند.

مردم خراسان جنوبی زنده شدن دشت و کوه و بیابان را به تماشا نشسته‌اند

برخی هم به مناطق حاشیه شهرها رفتند تا بوی تازگی را نفس بکشند و زنده شدن دشت، دمن، کوه و بیابان را به تماشا بنشینند.

شهردار بیرجند در گفتگو با خبرنگار تسنیم از حال هوای شهر می‌گوید که از روز گذسته تاکنون 230 نیروی خدمات شهری در حالت آماده باشند و علاوه بر این تعداد نیروهای خدماتی، 150 نیروی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و آتش نشانی بیرجند نیز آماده باش هستند.

محمدعلی جاوید افزود: این افراد تا فردا عصر در آماده باش کامل هستند تا برای سد معبر، آبگرفتگی معابر، جویها و مسیل‌ها اقدام کنند.

دمای هوای استان کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: طبق الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک، رعد و برق و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

نیروهای هلال احمر در پی ورود سیلاب به سیستان آماده‌باش هستندهشدار وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشوروقوع سیلاب در لرستان/ گرد و غبار سبب کاهش دید افقی می‌شود

خندان‌رو افزود: تمرکز بارشها امروز و امشب در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی استان خراسان جنوبی است و امروز دمای هوا کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

در مناطق مرتفع بارش برف قابل پیش‌بینی است

وی با بیان اینکه با توجه به سرد شدن هوا، به تدریج از عصر و شب برای نواحی شمالی و شمال شرق استان و مناطق مرتفع گردنه‌ها بارش برف قابل پیش‌بینی است گفت: تشکیل مه سبب کاهش دید افقی می‌شود و حجم شدت بارش‌ها امروز و امشب سبب جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها می‌شود.

از دیگر نقاط استان خراسان جنوبی نیز گزارش می‌شود برخی از بندهای خاکی استان به دنبال بارش باران سرریز شده و بندهای امیرشاه و بند دره که در اطراف بیرجند قرار دارد و بند ذخیره آب شهرداری در آیسک و سازه سنگ و ملات سیوجان سرریز شده و سبب خوشحالی مردم شده است.

12 مورد حوادث جاده‌ای و سیلاب در استان گزارش شده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه از 24 ساعت گذشته تا ساعت 12 امروز تعداد کل حادثه 12 مورد گزارش شده که شامل 5 مورد حادثه جاده‌ای و 5 مورد حادثه سیل و آبگرفتگی بوده است.

شهریاری با بیان این‌که 17 نفر در جاده‌های استان، 11 نفر در سیل و آبگرفتگی امداد رسانی شدند و تعداد کل تیم‌های امدادی به کارگرفته شده جاده‌ای 9 تیم، سیل و آبگرفتگی 6 تیم و تعداد نیروی به کارگیری شده جاده‌ای 19 نفر و سیل و آبگرفتگی 14 نفر بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی نیز از بازبودن تمامی جاده‌های استان خبر داد و افزود: مردم از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند و در صورت بروز حادثه و سیل گرفتگی در جاده‌ها با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: کاهش دما از بامداد امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و میانگین دمای استان فردا جمعه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بارش باران که از صبح امروز در نواحی شمالی استان آغاز شده است تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و باران میهمان بیشتر نقاط خراسان رضوی خواهد بود.

وی عنوان کرد: بارندگی ها به دلیل کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و باران خواهد بود و به دلیل رگباری بودن بارش ها امکان وقوع آبگرفتگی و رواناب در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های قوچان، کلات و درگز میزبان بارش های بهاری هستند و به تدریج این بارش ها همه استان را فرا خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و سرخس با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد هشت درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز از ۱۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

دیگر خبرها

  • بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌ها
  • بارش باران و کاهش دمای برخی استان ها
  • پیش‌بینی کاهش دما و بارش باران برای این استان‌ها
  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • شب قدر، شب رحمت خاص خداوند است
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • پیش بینی بارش برف و باران در برخی استان ها
  • (عکس) پیش بینی بارش برف و باران در تمام ایران