Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شهردار تهران گفت: بنا به گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوا و محیط زیست ارائه دادند، وضعیت آلودگی هوا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، پیروز حناچی در حاشیه دوچرخه سواری شهرداران کلانشهر‌ها گفت: امروز یکصدمین نشست شهرداران کلانشهر‌های ایران را با حضور شهرداران شهر‌هایی با جمعیت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر برگزار کردیم و دقایقی دیگر به اتفاق هم برای پیگیری مسائل شهر‌ها در دولت حضور پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوعات مورد بحث در جلسه شهرداران کلانشهر‌ها با دولت، عمدتاً حول محور دستیابی به منابع مالی پایدار، منابع انسانی، ترافیک، حمل و نقل و آلودگی هوا خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه حامل خبری خوش برای شهروندان تهرانی هستم، عنوان کرد: بنا به گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوا و محیط زیست ارائه دادند، وضعیت آلودگی هوا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد بهبود یافته است.

حناچی در تشریح دلایل این امر گفت: بارندگی و زحمات همکاران در جدی گرفتن بحث معاینه فنی خودرو‌ها در این زمینه بسیار موثر بوده و امیدوارم همین مسیر را ادامه دهیم. البته این روند کامل نمی‌شود مگر اینکه تمام شهروندان تهرانی در این خصوص کمک کنند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس بیان کرد: در حال حاضر روزانه دو میلیون نفر در تهران با مترو جا به جا می‌شوند که هدف شهرداری و شورا این است این میزان به ۷ میلیون سفر افزایش پیدا کند. نیل به این نقطه مستلزم تامین دو هزار واگن مترو، کاهش سرفاصله خطوط به دو دقیقه و فراهم سازی حداقل ۳ هزار اتوبوس است که این موضوع را با همکاری دولت پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلودگی هوا تهران حناچی شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند