Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:21:29 GMT

حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر به روایت دوربین تسنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۱۸۵۵

حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر به روایت دوربین تسنیم

‍‍‍‍‍‍

اشک شوق الناز شاکردوست، لرزیدن دستان هوتن شکیبا، آغوش باز جمشید مشایخی برای علی نصیریان و جایزه ملی جشنواره فیلم فجر به «بیست و سه نفر» جزو اصلی‌ترین حاشیه‌ها و اتفاقات اختتامیه سال سی و هفتم فیلم فجر به شمار می‌رود. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شب گذشته جوایز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به برگزیدگانش اهداء شد؛ سهم نرگس آبیار برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» بیش از بقیه بود که آن‌طور که باید و شاید هیئت داوران جشنواره، «ماجرای نیمروز2/رد خون» را ندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت 18:30 قرار بود اختتامیه آغاز شود با دقایقی تأخیر شروع شد اما محمدرضا شهیدی‌فرد اعتقاد داشت سر موقع شروع کرده‌اند.

مرضیه هاشمی به‌عنوان مهمان ویژه در کنار دیگر مسئولان و هنرمندان و سینماگران در صفوف اولیه مدعوین نشسته بود.  یکی از فیلم‌هایی که مورد توجه قرار گرفت و به بخشی از دوران دفاع مقدس و ماجرای اسارت بیست و سه نفر پرداخت در فیلم بیست و سه نفر به‌خوبی دیده شد. با پخش صحبت‌های ملاصالح شخصیت فیلم بیست و سه نفر و پخش لحظاتی از فیلم، شخصیت‌های اصلی بیست و سه نفر اسیر همراه با بازیگران نوجوان فیلم که نقش‌هایشان را ایفا کردند به‌روی جایگاه حاضر شدند و حاضرین در سالن ایستاده تشویق‌شان کردند که ایستادگی و مقاومت را به مردم ایران آموختند.

گوهر خیراندیش با پای آسیب‌دیده به‌سختی روی جایگاه آمد و به این اسرا ادای احترام کرد. حبیب احمدزاده و منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما برای اهدای جوایز در جایگاه حاضر شدند. خیراندیش با تقدیر از این شخصیتها گفت: این اسیران قابل احترامند و ادای احترام ویژه دارم به شما ایستاده‌ها! نتوانستم با این پای ناسالم فیلمهای زیادی را ببینم ولی توانستم مردی بدون سایه و قصر شیرین را تماشا کنم و گفتم برم و 23 نفر را هم ببینم تا بتوانم در اواسط فیلم یک چرتی بزنم. اما آن‌قدر با روایت باشکوهی از مقاومت و ایستادگی مواجه شدم که اشک می‌ریختم. بیست و سه نفر یک فیلم بااستاندارد کیفی بود و دیالوگ‌های فوق‌العاده و قاب‌بندی اعجاب‌برانگیز فیلمبرداری‌اش بسیار مرا درگیر کرد. من میخکوب بودم و حتماً این فیلم پرفروش خواهد شد.

در ادامه مراسم وزیر ارشاد پیام رئیس جمهور به جشنواره فیلم فجر را قرائت کرد؛ بخشی از متن این پیام به شرح زیر است: "اینجانب ضمن گرامیداشت شهدای هنرمند و یاد بزرگان شهیر سینمای ایران، که امروز در میان ما نیستند، و با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این رویداد شگرف فرهنگی، مقدم همه سینماگران را در این جشنواره باشکوه پاس می‌دارم و توفیق آنان را در خلق آثار فاخر و جذاب در راستای خواست مردم، تحقق اهداف اصیل انقلاب و توسعه ایران عزیز، مسئلت دارم. حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران"

فارغ از اعلام نامزدها در بخش‌های مختلف و دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در این ویدئو به گزیده از این اهدای جوایز پرداختیم:

با مروری بر نامزدهای نقش مکمل زن، ریما رامین‌فر برگزیده این بخش را اعلام کرد: فرشته صدرعرفایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای ایفای نقش در فیلم شبی که ماه کامل شد دریافت کرد. او بعد از دریافت سیمرغ خود گفت: از هیئت داوران تشکر می‌کنم و خانم آبیار که این فرصت را در اختیار من قرار داد. آرزو کنم دنیای عشق در مقابل تکفیر، صلح در برابر جنگ و مهربانی در مقابل خشونت که دنیای خوبی خواهد شد.

علی باشه‌آهنگر برای اعلام بهترین نقش مکمل مرد اعتراف کرد که انتخاب در این بخش بسیار سخت بود و این جایزه به علی نصیریان به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم سینمایی مسخره‌باز اهدا شد. همه ایستاده این بازیگر را تشویق کردند؛ نصیریان پشت تریبون حاضر شد و گفت: من تا به حال در این چهل سال سیمرغ نگرفتم، انتظار نداشتم، حالا هم سیمرغ درجه دو گرفتم. مشکلات داشتم ولی دوست داشتم بیایم از این تریبون استفاده کنم من آدم سعادتمندی بودم در این سن این امکان برایم به‌وجود آمد با نوه خودم همایون غنی‌زاده کار کردم. این شانس من بود که در یک کار خلاقانه و نوآورانه و شکننده چارچوب‌ها، همکاری داشته باشم. برای غنی‌زاده آتیه خوبی را پیش‌بینی می‌کنم. از تماشاگران و هیئت داوران تشکر می‌کنم.

بعد از پایین آمدن، جمشید مشایخی علی نصیریان را در آغوش گرفت و صحنه جذابی خلق کرد. او به‌جهت بیماری نتوانست روی جایگاه بیاید؛ مشایخی گفت: او کارگردان اولین تئاتر من است. نصیریان قسمتی از وجودش را از دست داده است. نمی‌خواستم به او تسلیت بگویم ولی همسر عزیزش را از دست داده است.

دوربین تسنیم|در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟کاخ جشنواره فجر(1)| «ژانرزدایی» منجر به مرگ سینمای ایران نخواهد شد؟ + فیلمروز دوم جشنواره فیلم فجر؛ "دوربین تسنیم" در کاخ هنرمندانسومین روز جشنواره فیلم فجر به روایت تسنیم/ چرا سینمای ایران "قهرمان" ندارد؟+ فیلمروز چهارم جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم|آیا وجود پول‌های کثیف در سینمای ایران واقعیت دارد؟پنجمین روز جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم| چرا کارگردانان سینمای ایران به‌سراغ سوژه نوجوانانه نمی‌روند؟+ فیلمششمین روز جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم| جایگاه خانواده در سینمای ایران کجاست؟ + فیلماختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر| ستاره‌های سیمرغ سینمای ایران بر دوش "شبی که ماه کامل شد"هفتمین روز جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم| نفوذ دفاتر سینمایی و انحصارطلبی در سینما حقیقت دارد؟ +فیلمهشتمین روز جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم| آدم‌های جدید، معیشت و امور صنفی اهالی سینما را مختل کرده‌اند + فیلمنهمین روز جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم| فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از نظر اهالی فرهنگ و هنر+فیلمدهمین روز جشنواره فیلم فجر به‌روایت تسنیم| سینما در فقدان "نظارت" رنج می‌برد + فیلم و عکس

سیمرغ بلورین فیلم‌های هنر و تجربه به همایون غنی‌زاده برای فیلم مسخره‌باز رسید.

نامزدهای بهترین بازیگران نقش اول زن مرور شدند و بعد از آن پوران درخشنده، بهترین بازیگر زن جشنواره سی و هفتم را معرفی کرد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به الناز شاکردوست برای فیلم شبی که ماه کامل شد رسید. او بعد از دریافت سیمرغ خود گفت: خدا را شاکرم. همیشه خیال می‌کردم این مسیر را با دوندگی می‌آیم و این اتفاق الآن نیفتاد، تشویق‌های شما این اتفاق را برایم رقم زد. نرگس آبیار اجازه شکوفایی استعدادهای پنهانم را داد. فائزه برای من به‌غیر از ایفای نقش مسئولیت داشت و آن به‌خاطر مادرانی بود که به‌خاطر فقر فرهنگی و عاشقانه‌هایی قربانی سیاست‌ها می‌شوند. مادر واقعی فائزه، اعظم محسن‌دوست در جمع ما هستند از او و مادرانی همچون او تقدیر می‌کنم. خوشحالم که هیئت داوران، فائزه شبی که ماه کامل شد را خوب دیدند.

با مروری بر نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد، محمد بزرگ‌نیا برای اعلام نقش اول مرد پشت تریبون آمد و به همه بازیگران تبریک گفت. سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد به هوتن شکیبا برای بازی در فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد"، رسید. شکیبا بعد از دریافت سیمرغ خود گفت: من خیلی خوشحالم این جایزه را گرفتم و یک خوشحالی بزرگ دارم که خانواده‌ام بزرگتر می‌شود. خانواده تئاتر که 16 سال از آن‌ها آموختم و خانواده شبی که ماه کامل شد این فرصت را در اختیارم گذاشتید و خانواده سینما که اجازه دادید من کنار بهترین‌های سینمای ایران باشم و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سینمای ایران را دریافت کنم.

نامزدهای بخش کارگردانی مرور شد و حاضرین نام نرگس آبیار را به‌عنوان برگزیده اعلام کردند. سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به نرگس آبیار برای ساخت فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد، اختصاص پیدا کرد. آبیار بعد از دریافت سیمرغ خود گفت: دلگیری داشتم که کاندیدای کارگردانی در جشنواره دیگر نشدم و این جایزه برایم بسیار مهم است. دوستانی که خیلی برای کارشان زحمت کشیدند و آزرده باشند این جایزه برای همه کارگردانان است. من هم می‌خواهم از اعظم محسن‌دوست تشکر کنم که او مادر واقعی فائزه داستان ما بود. گروه به کشور پاکستان و بنگلادش رفتند و بسیار در شرایط سختی کار کردند و این جایزه متعلق به همه این عوامل است.

نامزدهای بهترین فیلم با استقبال حاضرین در سالن روبه‌رو شد. سیمرغ بلورین بهترین فیلم هم به شبی که ماه کامل شد رسید و محمدحسین قاسمی در مقام تهیه‌کننده روی جایگاه رفت و این سیمرغ به او اهدا شد. قاسمی تصریح کرد: اصل و فرع این جایزه را به خانم اعظم محسن‌دوست تقدیم می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم آرای مردمی را منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد. او گفت: امشب به سینمای ایران تبریک می‌گویم؛ بقیه نهادها باید از سینما بیاموزند که چگونه صمیمیت و وفاق داریم. ما زخم نمی‌زنیم ولی هرکسی این کار را می‌کند به عقوبت الهی دچار می‌شود. فیلم برگزیده تماشاگران ماجرای نیمروز در رده پنجم هستند. شبی که ماه کامل شد در رده چهارم، تختی در رده سوم، سرخپوست دومین فیلم و متری شیش و نیم در جایگاه نخست قرار گرفت.

سیدجمال ساداتیان جایزه تماشاگران را دریافت کرد و گفت: فیلم پرزحمتی بود و 5 ماه تصویربرداری با هنروران زیاد و نتیجه تفکر و فیلم اندیشه کارگردان جوانی به‌نام سعید روستایی بود. سینما کارکرد زیادی دارد؛ چرا باید یک گردش مالی پایینی داشته باشیم.

تصویربردار و تدوین‌گر: محمدرضا کشت دار

گزارش از مجتبی برزگر

انتهای پیام/

اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرمحمدرضا شهیدی فر مجری مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرسخنرانی ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرهیأت داوران در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرحامد بهداد بازیکر فیلم‌های قصر شیرین و جان‌دار در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرامین حیایی بازیگر فیلم درخونگاه در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به الناز شاکردوست برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به الناز شاکردوست برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به هوتن شکیبا برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به هوتن شکیبا برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به فرشته صدرعرفایی برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به فرشته صدرعرفایی برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به علی نصیریان برای فیلم «مسخره‌باز»اهداء سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به علی نصیریان برای فیلم «مسخره‌باز»اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراهداء سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به مهرشاد ملکوتی برای فیلم «ماجرای نیمروز، رد خون»اهداء سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به ایمان امیدواری برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به اشکان رهگذر برای انیمیشن «آخرین داستان»اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم «متری شش و نیم»اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به بابک بهداد برای فیلم «بهارستان خانه ملت»اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به محمد کارت برای فیلم «بچه خور»اهداء سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به ایمان کرمیان برای فیلم «ماجرای نیمروز، رد خون»اهداء سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به ایمان کرمیان برای فیلم «ماجرای نیمروز، رد خون»محمود کلاری داور سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به همایون غنی‌زاده کارگردان فیلم «مسخره‌باز»اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به همایون غنی‌زاده کارگردان فیلم «مسخره‌باز»اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به محسن قرایی برای فیلم «قصر شیرین»اهداء سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به امین هنرمند برای فیلم «قصر شیرین»سخنرانی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرآزادگان گروه ۲۳ نفر به همراه بازیگران فیلم ۲۳ نفر در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرتجلیل از آزادگان گروه ۲۳ نفر به همراه بازیگران فیلم ۲۳ نفر در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجراهداء سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نرگس آبیار برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نرگس آبیار برای فیلم «شبی که ماه کامل شد»اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد»هومن بهمنش تصویربردار فیلم «متری شش و نیم» در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرسعید روستایی کارگردان فیلم «متری شش و نیم» در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجرعوامل فیلم «متری شش و نیم» در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر R1515/P/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر سینمای ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم

زهره سربازی برنده دومین دوره از جشنواره پژواک رادیویی درباره این جشنواره و حضورش در دوره سوم این رویداد به خبرنگار مهر بیان کرد: امسال هم با یک مستند رادیویی در جشنواره حضور دارم و از آنجایی که نزدیک به ۲ سال است که مادر هستم، امسال اثری را با عنوان «من یک مادر هستم» برای جشنواره پژواک آماده کردم که به مرحله نهایی هم راه پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش برنامه های مستمر نیز مستند «این یک تجربه است» امتیاز بالای ۷۰ کسب کرده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. این مستند مرهون پژوهش و قلم شهاب شهرزاد مجری باسابقه رادیو است.

سربازی درباره دلیل انتخاب مستند نسبت به دیگر قالب های برنامه سازی در رادیو تصریح کرد: برای من قالب مستند جذاب ترین قالب رادیویی است، تمام تلاشم این است که برای ساخت مستند از همه عناصر بهره ببرم. قدم به قدم در محیط قرار بگیرم، صداهای مختلف را ضبط کنم و از عنصر افکت و صدای شاهد به خوبی استفاده کنم تا مستند از جذابیت شنیداری برخوردار باشد.

این برنامه ساز جوان رادیو ایران با اشاره به اقبال مخاطب نسبت به مستندهای رادیویی ادامه داد: مستند صوتی گونه ای است که حتی برای عموم مردم هم بسیار جذاب است. وقتی تصویر حذف می شود، قدرت تخیل پروبال می گیرد و مخاطب قدم به قدم با مستند همراه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی ژانر مستند رادیویی برای مخاطب عنوان کرد که فقط کافی است مستند صوتی به عموم مردم هم معرفی شود تا بتوانند از فضای آن بهره بگیرند.

سربازی در پایان درباره حضورش در جشنواره پژواک رادیو گفت: سال گذشته چهار مستند به جشنواره ارسال کردم که در هفت بخش از جمله تهیه کنندگی، نویسندگی، صدابرداری و … نامزد دریافت جایزه شدند و در روز اختتامیه یکی از آثارم با نام «بازی» جایزه بخش اصلی را کسب کرد.

کد خبر 6080604 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره «تن پوش» در ورامین
  • تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین
  • اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم