Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: با توجه به برودت هوا و کولاک شدید و یخ زدگی در ارتفاعات محور های هراز و فیرزکوه، مسافران در روشنایی روز اقدام به آغاز سفر کنند. آفتاب‌‌نیوز : سیاوش محبی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با فارس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم حرم، اظهار داشت: در حال حاضر تردد انواع وسایل نقلیه از محور هراز و فیروزکوه عادی و روان است اما در ساعات آینده با تاریکی هوا کولاک و یخ زدگی سطح معابر در ارتفاعات این دو محور اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران، گفت: با توجه به وجود برف در حاشیه جاده‌های هراز و فیروزکوه و آب شدن آن در طی روز، به خصوص در ارتفاعات احتمال یخ‌زدگی محورها وجود دارد، بنابراین مسافران با تجهیزات کامل زمستان به خصوص زنجیر چرخ وارد محور‌ها شوند.
محبی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان رخ نداده، افزود: آمد و شد در محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم روان گزارش شده و مشکلی در خصوص تردد در این دو محور وجود ندارد.
فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران، تصریح کرد: مسافران قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها مطلع و با مدیریت زمان سفر اقدام به آغاز یا پایان سفر کنند.
وی خاطرنشان کرد: همراه داشت پوشاک گرم و مواد غذایی، اطمینان از پر بودن باک بنزین، سالم بودن تجهیزات گرمایشی و فنی خودرو، الزامات اولیه سفر در فصل زمستان است که مسافران باید قبل از سفر به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس راهور کولاک و یخ زدگی جاده هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس

 به گزارش خبرنگارگروه سلامت خبرگزاری آنا، یکی از بیماری هایی که در کشور ما افراد متعددی در آن درگیر هستند هموفیلی است، هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد فاقد پروتئینی به نام «فاکتورهای لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است و در نتیجه خون به درستی لخته نمی‌شود. این مورد منجر به خونریزی بیش از حد می‌شود. ۱۳ نوع فاکتور لخته شدن وجود دارد و این‌ها با پلاکت کار می‌کنند تا به لخته شدن خون کمک کنند. پلاکت‌ها سلول‌های خونی کوچکی هستند که در مغز استخوان شما تشکیل می‌شوند. طبق گفته فدراسیون جهانی هموفیلی (WFH)، از هر ۱۰ هزار نفر، حدود یک نفر با این بیماری متولد می‌شود و می تواند فرد بیمار را دچار مشکلات زیادی کند،  این روزها مشکلات متعددی مانند کمبود دارو، عدم تامین کافی دارو، مشکلات ارزی در زمینه تامین داروها می تواند برای بیماران هموفیلی مشکل ساز شود.

قرمز شدن شهرها به احترام بیماران هموفیلی

بیماران هموفیلی با مشکلات زیادی در ایران رو به رو هستند در همین زمینه احمد قویدل مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا با اشاره به روز هموفیلی  اظهار کرد: روز جهانی هموفیلی بسیار روز مهمی است چرا که فدراسیون جهانی هموفیلی در این روز تلاش می کند تا با مذاکرات بسیاری از آثار باستانی و المان های شهرهای مختلف دنیا را به رنگ قرمز درآورد،  در ایران نیز طی مذاکراتی که با وزیر کشور صورت گرفت مقرر د بسیاری از استانداری ها و شهرداری ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

عدم دسترسی مناسب به دارو

وی در ادامه با اشاره به مسکلات بیماران هموفیلی در ایران گفت: یکی از مشکلاتی که بیماران هموفیلی با آن رو به رو هستند عدم دسترسی مناسب به دارو در مناطق محروم است و باید افراد بیمار برای تهیه دارو به مراکز شهرستان ها مراجعه کنند که این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

قویدل ادامه داد:  از سوی دیگر روش های قدیمی درمان نیز سالهاست که منسوخ شده است روش های جدید جایگزین راه های درمنی گذشته شده است،  باید توجه داشت که در روش های قدیمی فرد بیمار ممکن است در سنین نوجوانی و جوانی دچار معلولیت شود اما در روش های درمانی جدید که به صورت دارویی و موسوم به پیشگیری است فرد می تواند مراحل درمانی بسیار مطمئن تری را پشت سر بگذارد.

سال گذشته و مشکلات بیماران هموفیلی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی برای بیماران هموفیلی از نظر دارویی نبود گفت:  متأسفانه مسئولین سازمان غذا و دارو سال‌ها است با استفاده از سنگر تولید داخلی و بستن فهرست دارویی کشور، بیماران را از داروهای نوین بی بهره نگه داشتند. یکی از نتایج این نوع سیاستگذاری‌های انحصاری، همین بحران دارویی هموفیلی است که  ماه ها است که گریبان بیماران هموفیلی را رها نکرده است.  چند ماه است که بیماران به صورت‌های مختلف درد می کشند و به علت عدم امنیت دارویی زندگی آنها دچار اختلال شده است.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران تاکید کرد: بارها با مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلساتی داشتیم اما متاسفانه اقدامات کافی برای بیماران هموفیلی صورت نگرفته است؛ متاسفانه در کشور برای بیماران هموفیلی تنوع دارویی وجود ندارد و این موضوع می تواند مشکل ساز شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگری یکی از مشکلات بیماران هموفیلی موضوع بازنشستگی است؛ اگر به صورت دقیق محاسبه کنیم فردی که مبتلا به بیماری هموفیلی است باید نسبت به یک فرد دیگر سریع تر بازنشسته شود و ما می خواهیم این موضوع توسط دولت ویژه دنبال شود.

علت بیماری هموفیلی چیست؟

هموفیلی در اثر جهش یا تغییر در یکی از ژن هایی که دستورالعمل ساخت پروتئین های فاکتور لخته شدن را ایجاد می کند، به وجود می آید. این تغییر یا جهش می تواند عملکرد صحیح پروتئین لخته کننده را از بین برده یا کاملا از عملکرد آن جلوگیری کند، این بیماری در آقایان شایع تر است. زنان نیز می توانند هموفیلی داشته باشند ، اما بسیار نادر است.

علائم هموفیلی  

میزان علائم شما به شدت کمبود فاکتور ها بستگی دارد. افرادی که کمبود خفیف دارند ممکن است در صورت ضربه، خونریزی کنند،  افرادی که کمبود شدید دارند، ممکن است بدون دلیل خونریزی داشته باشند؛ این نوع خونریزی، خود‌به‌خودی نامیده می‌شود. در کودکان مبتلا به هموفیلی، این علائم ممکن است در حدود ۲ سالگی بروز کند.

 از علائم هموفیلی می توان به  خون در ادرار، خون در مدفوع، کوفتگی های عمیق، کبودی‌های بزرگ و غیرقابل توجیه، خونریزی بیش از حد، خونریزی لثه، خونریزی مکرر از بینی، درد در مفاصل اشاره کرد.

توجه ویژه دولت و مجلس به بیماران هموفیلی

نکته حائز اهمیت پیگیری و حل مشکلات بیماران هموفیلی توسط وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی کشور و سازمان غذا و دارو است، حل مشکلات بیمارانی که با هموفیلی درگیر هستند قطعا باید مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد زیرا عدم توجه به این بیماران می تواند مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کند،  تامین دارو یکی از اصلی ترین اتفاقاتی است که میتواندنقش مهمی در زندگی این افراد بازی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه