Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، سناتور‌های جمهوری خواه از این که دولت آمریکا نسبت به ضرب الاجل ارائه گزارش درباره مسئول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، بی تفاوت بوده است، به خشم آمده اند.
جمعه گذشته آخرین مهلتی بود که ۲۲ سناتور از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای مشخص شدن مسئول قتل خاشقجی ارائه کرده بودند، اما کاخ سفید اعتنایی به آن نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درخواست تحقیق و تفحص که مشخصا از کاخ سفید می‌خواهد درباره مسئولیت محمد بن سلمان در قتل روزنامه نگار سعودی نتیجه گیری کند، بر اساس «قانون پاسخگویی حقوق بشر مگنیتسکی» ارائه شده است.
مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه، ناکامی دولت ترامپ در پایبندی به زمان تعیین شده را «نقض قانون» خواند و اضافه کرد: «قانون درباره این ضرب الاجل‌ها روشن است. من به آن‌ها تاکید می‌کنم و انتظار دارم که به قانون پایبند باشند.»
کوری گاردنر، دیگر سناتور جمهوری خواه هم می‌گوید هیچ بهانه‌ای وجود نداشته و دولت باید این گزارش را ارائه کند و پاک گراسلی از جمهوری خواهان با نفوذ هم گفته است «بهتر است آن‌ها برای صادر نکردن گزارش دلیل خوبی داشته باشند.»
در ابتدای هفته مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اتهامات مبنی بر حمایت آمریکا از لاپوشانی قتل خاشقجی را رد کرده بود و روز جمعه هم در نامه‌ای به باب منندز، سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی گفته بود که ترامپ خواهان بررسی فوری و آزادانه مرگ خاشقجی شده است.
با این وجود، سناتور «تیم کاین» دموکرات از ویرجینیا، محل زندگی جمال خاشقجی، دولت ترامپ را متهم کرده است که «به لاپوشانی این قتل کمک می‌کند» و علی رغم گزارش سیا درباره دستور مستقیم محمد بن سلمان برای کشتن خاشقجی، از تهیه گزارش در این باره سر بازمی‌زند
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، پیش از این در ارزیابی خود گفته بود «اطمینان زیادی» وجود دارد که بن سلمان در قتل خاشقجی نقش داشته و یک علت آن این است که او به عنوان رهبر غیررسمی عربستان باید اطلاع می‌داشته است.
با این وجود ترامپ همچنان به حفظ روابط نزدیک با عربستن سعودی علاقه‌مند است و گزارش سیا را مورد توجه قرار نمی‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ جمال خاشقجی جمهوری خواهان عربستان سعودی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی