Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از دانشجویان خلاق و ایده پرداز که عمدتاً در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید هستند حمایت می‌کند. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امین رستم زاده امروز در جاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که تا 24 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه در پارک جنگلی این شهر در حال برگزاری است در جمعه خبرنگاران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در 4 حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال، فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول 38 سال از زمان تأسیس جهاد دانشگاهی، در بخش معاونت آموزشی 585 هزار نفر از مردم استان از خدمات آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

رستم زاده گفت: جهاد دانشگاهی 5 مرکز آموزشی تخصصی و کوتاه‌مدت داشته که 253 هزار نفر در دوره‌های ضمن خدمت از ادارات و استان‌ها در آن شرکت کرده و 258 عنوان دوره آموزشی را در کمیته آموزشی طراحی و تدوین کرده و به عنوان رفرنس منابع آموزشی در کل کشور تدریس می‌شود.

وی افزود: 25 طرح ملی و فراگیر آموزشی داشتیم و فعالیت معاونت آموزشی در دو رسته کوتاه‌مدت و بلندمدت است که در بخش بلندمدت همان مرکز دانشگاه علمی کاربردی جهاد به عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی کاربردی دانشگاه‌های شمال غرب کشور است.

رتبه کشوری مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

به گفته وی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در بین 50 مرکز رتبه 7 را دارد و از سال 90 در جذب دانشجو 5 هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در 12 رشته کاردانی و کارشناسی بوده‌اند که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در بخش کارآفرینی نیز رتبه اول را دارد.

رستم زاده گفت: در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، تفاوتی که با سایر دانشگاه‌ها داریم، این است که آموزش‌ها به صورت کاربردی است.

وی افزود: 8 اسفند چهارمین دوره ملی همایش حقوق شهروندی برگزار خواهد شد که به صورت مرتب هر 4 سال برگزار شده است.

به گفته وی اکنون معضلی که در جامعه مطرح است این بوده که پژوهش‌ها در دانشگاه‌ها خاک خورده و بدون صاحب می‌مانند و هیچ دردی از دردهای جامعه را رفع نمی کنند، ولی ورود جهاد دانشگاهی با ورود تخصصی برای حل مشکلات اساسی جامعه بوده است.

اشتغال 80 درصدی دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

رستم زاده اظهار داشت: در بحث آموزش عالی تمامی رشته‌ها سعی می‌شود تا وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود، صاحب شغل شود و حدود 80 درصد دانشجویان مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی، جذب می‌شوند.

وی افزود: مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از تمام دانشجویان که ایده مبتنی بر فناوری‌ها داشته باشند، جذب مراکز شده و حمایت می‌شوند.

2 هزار دانشجوی قمی در راستای فعالیت‌های فرهنگی جذب جهاد دانشگاهی استان شدند90 درصد فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی قم توسط دانشجویان انجام می‌شودجهاد دانشگاهی فارس زیرساخت بازار کار را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌کند

به گفته رستم زاده معاونت پژوهشی، بسیار بخش مهمی بوده و تمامی طرح‌های فرهنگی و آموزشی که پیوست فرهنگی دارند
540 طرح پژوهشی تاکنون در جهاد دانشگاهی استان اجرا شده که 22 طرح در سال جاری 180 مقاله علمی و پژوهشی در ژورنال‌های خارجی و همایش‌های بین‌المللی و داخلی به چاپ رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: در بخش معاونت فرهنگی نیز 750 رویداد شاخص فرهنگی معرفی شده که 480 هزار نفر به ساعت در این رویدادها شرکت کرده و بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از قوی‌ترین انتشارات کشور بوده و برخی کتابها رفرنس ارشد بوده و 237 عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی داشته‌ایم و 250 طرح مطالعاتی و نظرسنجی در مرکز ایسپا انجام شده است.

حمایت از دانشجویان ایده پرداز در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

به گفته وی 4 دوره مسابقات ملی مناظره برگزار شده است و تاکنون 5 همایش ملی در 5 سال اخیر برگزارشده که جشنواره ملی ایده‌های کسب‌وکار جز آنها بوده است.

وی افزود: در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی استان آذربایجان غربی، به عنوان پایلوت یکی از 9 استان انتخاب‌شده و برای 3 هزار نفر شغل خانگی ایجاد خواهد شد.

رستم زاده گفت: در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان، 22 واحد فناور داریم که 15 شرکت دانش بنیان و 7 هسته فناور بوده است.

وی افزود: از حوزه‌های جدید جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، راه‌اندازی درمانگاه تخصصی دیابت است که سعی شده از بُعد علمی و پژوهشی به دیابت نگاه علمی و جدید و درمانی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   خسرو شهبازی در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و تبيين منویات مقام معظم رهبری درخصوص تحقق شعار سال و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی در سال جدید اظهار کرد: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوز از کمیسیون‌های تبصره یک یا چهار ماده یک قانون مذکور ممنوع است.

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی باید با دریافت مجوز از جهاد کشاورزی صورت گیرد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، با افزایش نظارت ها توسط یگان های حفاظت از اراضی کشاورزی، تشدید برخورد با متخلفان در این زمینه را در اولویت کاری خود  در سال جاری قرار دهند.

شهبازی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ، افزود: مدیران جهاد کشاورزی ، برنامه ریزی برای هدفمند کردن و توسعه صادرات محصولات کشاورزی ، افزایش بهره وری و عملکرد تولید در واحد سطح، استفاده از کودهای ریز مغذی و بهبود تغدیه گیاهی در مزارع و باغات و مبارزه جدی با آفات و امراض گیاهی، افزایش فعالیتهای ترویجی و آگاه سازی کشاورزان و ترغیب آنان برای توسعه کشاورزی مدرن ، در جهت تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور مصرف بهینه آب در مزارع چغندر قند، کارخانه های چغندر قند موظف شده اند که از عقد قرارداد با کشاورزانی که اقدام به کشت چغندرقند در مزارعی که به نوار تیپ مجهز نباشد و از بذور هیبرید پر بازده استفاده نکنند، از سال های آتی خود داری کنند.

در ادامه مجتبی روح الامین مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گزارشی از روند تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی ثبت شده شهرستانهای استان آذربایجان غربی در سامانه CMS ارائه کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:فعالیت گشت‌های حفاظت ازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز تشدید شده وبانظارت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ ها را رصد می‌کنند و هرگونه عملیات ساخت و ساز غیر مجاز متوقف می شود.

دیگر خبرها

  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی