Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:07:08 GMT

بررسی «اینستکس» در جلسه مشترک ۲ کمیسیون مجمع تشخیص

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۲۳۸۴

بررسی «اینستکس» در جلسه مشترک ۲ کمیسیون مجمع تشخیص

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح جلسه مشترک کمیسیون های قضایی و امنیتی و سیاسی مجمع تشخیص، اظهار کرد: امروز جلسه مقدماتی برگزار شد و راهکار ارائه شده اروپا برای تأمین مالی تجارت با ایران بررسی شد.

وی ادامه داد: پیش تر مقرر بود راهکاری برای سامان دهی تجارت با ایران توسط اروپا ارائه شود و اینکه این موضوع چه میزان راهگشاست و چه نقشی در تصویب لوایح CFT و پالرمو دارد مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: مباحث خوبی در جلسه امروز مطرح شد، اعضای حاضر به این نتیجه رسیدند که برای جلسه روز شنبه امکان تصمیم گیری بهتر را داشته باشند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: معمولاً جلسات مشترک بین کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود.

وی ادامه داد: امروز اعضای اصلی مجمع و کارشناسانی از دیگر نهادها در جلسه حضور داشتند؛ پرویز داوودی، محمد جواد ایروانی، سیدمصطفی میرسلیم، آیت الله مجتهد شبستری، محمدی عراقی، محمد باقر قالیباف، سردار وحیدی از جمله افراد حاضر در جلسه مشترک بودند.

کد خبر 4540520 اکرم سادات حسینی شبستری

منبع: مهر

کلیدواژه: پالرمو غلامرضا مصباحی مقدم مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های  مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

دیگر خبرها

  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • بررسی ۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت