Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@13:58:00 GMT

وزیر رفاه: نگران سه میلیون زن سرپرست خانوار هستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۲۴۲۰

وزیر رفاه: نگران سه میلیون زن سرپرست خانوار هستیم

وزیر رفاه گفت: سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که نگران آنها هستیم و چنانچه پیگیر مسائل‌شان نباشیم آسیب‌هایمان بیشتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: بهتر است در قالب تصویب یک قانون مسائل مربوط به زنان پیگیری شود و کارگروه‌هایی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اینکه تقسیم کار ملی برای حل مشکلات جامعه زنان داشته باشیم، خوب است اما تصور می‌کنم با امکانات موجود در معاونت زنان و نداشتن سازمان مستقل زنان هنوز دارای ضعف‌هایی هستیم که با تشکیل شورای هماهنگی رفع نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

واریز یارانه غذایی به ۵ هزار زن باردار و شیرده

وزیر رفاه با اشاره به اینکه در مورد زنان با مشکلات ساختاری مواجهیم گفت: تهیه اطلس جامع از وضعیت زنان در بخش‌های مختلف متناسب با ساختار موجود ضروری است در حالی که نسبت به آن عاجزیم.

شریعتمداری گفت: سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که نسبت به آن نگرانیم و باید برای ساماندهی مناسب و پیگیر مسائل آنها تلاش کنیم چرا که نبود این پیگیری‌ها آسیب را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: مجبوریم به صورت مجازی سازمان مستقل زنان را ایجاد کنیم در غیر این صورت عقب ماندگی‌مان بیشتر می‌شود این در حالی است که مانیتورینگ از وضعیت فعلی آنها وجود ندارد و در وزارت رفاه نسبت به این موضوع بی‌کفایت هستیم.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه ایجاد اطلس آسیب‌های اجتماعی بر عهده وزارت کشور است، گفت: ما می‌توانیم در این وزارتخانه به دنبال آن برویم و معطل نمانیم، اقلیم‌ها و فرهنگ‌های متفاوت ایجاب می‌کند اطلس روشنی در امور زنان داشته باشیم چرا که نسخه واحدی نمی‌توانیم برای همه زنان کشور بپیچیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر اخبار حوادث حوادث زنان سرپرست خانوار محمد شریعتمداری وزیر رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا نسبت به کمک های نظامی چین به روسیه ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ««آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور در سفر روز چهارشنبه خود به پکن، قصد دارد به مقامات چین درباره عواقب صادرات مواد با کاربردهای نظامی به روسیه هشدار دهد.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن قرار است طی یک سفر سه روزه در پکن و شانگهای اقامت کند. دیدار با وزیر امور خارجه چین نیز جز برنامه های اصلی سفر بلینکن خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در این سفر نگرانی عمیق خود را در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه تکرار خواهد کرد.

«جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم در سفر اوایل ماه جاری خود به چین هشدارهای مشابهی را بیان کرد.

این در حالی است که آمریکا بسته های کمک خارجی جدیدی برای اوکراین، تایوان و رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

کد خبر 6084710

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم