Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور پنجشنبه به دعوت رسمی "ولادیمیر پوتین" و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی روسیه می‌شود. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 25 بهمن ماه 97 به دعوت رسمی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای‌جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در سوچی درباره چه گفت‌وگو می‌کنند؟کرملین از دیدار دوجانبه پوتین و روحانی در سوچی خبر داد

 

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اعلام این خبر، گفت: در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است، نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پرویز اسماعیلی افزود: روسای جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می‌پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می‌کنند.

به گفته وی، علاوه بر نشست سه جانبه با موضوع سوریه، حجت‌الاسلام حسن روحانی دیدارهای جداگانه و دوجانبه‌ای نیز با همتایان روسی و ترکیه‌ای خود خواهد داشت و در آن، آخرین گزارشها از روند اجرای توافقات فی مابین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی افزود: رئیس جمهور را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی از جمله برخی وزرای کابینه همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است که روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در آذرماه سال 96 و در شهر سوچی روسیه نشستی مشترک پیرامون سوریه برگزار کردند. نشستی که به سلسله نشست هایی در  فروردین ماه 97 در آنکارا، شهریورماه 97 در تهران و در نهایت نشست مشترک پیش رو، انجامیده است.

روسای جمهوری سه کشور پیوسته در نشست های مشترک، بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین گفتگوهای سوری - سوری و حاکمیت اراده مردم این کشور بدون دخالت خارجی تأکید کرده‌اند.

از زمان تشکیل روند آستانه تاکنون، سه کشور نقش موثر و بی بدیلی در مسیر حل و فصل سیاسی یکی از پیچیده ترین معضلات منطقه‌ای ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اردوغان ولادیمیر پوتین حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوغان ولادیمیر پوتین حسن روحانی اردوغان ولادیمیر پوتین حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دوباره بایدن به پوتین

آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردر‌ها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون حملات مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • عکس| پوتین در هند؛ زمانیکه رئیس جمهور روسیه نبود
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری