Web Analytics Made Easy - Statcounter

   به گزارش خبرگزاری بسیج، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق درباره دریافت مالیات از پزشکان گفت: دریافت مالیات ابزاری برای کاهش اتکاء به درآمد‌های نفتی محسوب می‌شود. درحال حاضر کارمندان دولت با وجود درآمد پائین مالیات پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: پزشکان ازجمله گروه‌های هستند که درآمد بالایی دارند و به همین دلیل لازم است مالیات خود را متناسب با درآمد و با رضایت کامل پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالیات پرداختی پزشکان مانع از درآمد آن‌ها نیست، زیرا پول آن‌ها صرف احداث مراکز درمانی جدید خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه کمیسیون تلفیق درباره الزامی شدن نصب دستگاه کارت خوان (پوز) در مطب پزشکان گفت: در موضوع مالیات، پزشکان موظف به شفاف‌سازی هستند و نصب کارت خوان ابزاری برای شفافیت درآمدی و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی ادامه داد: وقتی دستگاه کارت‌خوان گذاشته شود اگر پزشکی ۱۰ مراجعه کننده دارد به همان اندازه باید مالیات دهد. اگر هم ۱۰۰ مراجعه کننده دارد به اندازه آن‌ها باید مالیات دهد. به عبارتی، دستگاه کارت‌خوان شفافیت ایجاد می‌کند که درآمد چقدر است و چقدر باید مالیات بپردازند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: نصب کارت خوان در مطب پزشکان و همچنین اخذ ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به عنوان مالیات، باعث ایجاد عدالت خواهد شد.

به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی

ایسنا/سمنان مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تبیین اثرات پرداخت مالیات را بهترین عامل مشارکت مردم در پرداخت مالیات برشمرد و گفت: بیان اثرات پرداخت مالیات از زبان ائمه جمعه و جماعات موجب تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

حسین پور ۶ اردیبهشت در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شاهرود با اشاره به بروز اتفاقات بسیار خوب در حوزه قانون گذاری و اجرا از حیث برگشت مستقیم مالیات و عوارض به مردم اظهار کرد: ارائه خدمات ملموس‌تر ، مردم و مودیان را به پرداخت مالیات و عوارض ترغیب خواهد کرد. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به لزوم قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی عنوان کرد: نظر به اینکه به دلیل  تحریم های ظالمانه دشمن و از طرفی وابستگی به درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور دچار آسیب شده بود ولی خوشبختانه در چند سال اخیر  درآمد کشور بر اساس مالیات پایه گذاری گردیده است. 

حسین پور تصریح کرد: در سال جاری ۵۳ درصد منابع عمومی دولت از مالیات تأمین می شود.اگر دارای منابع و سرمایه نفتی هستیم آن را باید برای آیندگان سرمایه گذاری کنیم. 

وی با اشاره به سهمیه بودجه ای تعیین شده در استان گفت: به لطف خدا، مشارکت مردم و با همراهی مودیان مالیاتی و تلاش کلیه همکاران اداره کل امور مالیاتی استان، ضمن اجرای عدالت مالیاتی و تکریم مودیان مالیاتی، توانستیم درآمدهای مالیاتی را در استان تحقق بخشیم. 

حسین پور ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد درآمدهای استان از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین می گردد که در دو سال اخیر تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و بعضاً بیشتر از آن را در این استان شاهد بودیم. 

وی به توزیع مالیات برارزش افزوده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده شاهد عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان بودیم. 

این مدیر مسوول  از پرداخت ۲۸۸ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال ۱۴۰۰خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۸۷۸ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان از این محل به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد که با توجه به جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان و با توجه به سرانه جمعیت جزء چند استان اول کشور بودیم. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به برپایی مستمر میزخدمت توسط این اداره کل گفت: یکی از اولویت های مهم اداره کل امور مالیاتی استان روابط بدون واسطه و مستقیم با مردم است که برگزاری میز خدمت و همچنین ملاقات های حضوری با مردم در طول هفته از اولویت های  اداره کل امور مالیاتی بوده است. 

دکتر حسین پور ضمن تأکید بر مبارزه با فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: مبارزه با فرار مالیاتی یک مطالبه عمومی از سوی مردم است که در این راستا نیز اقدامات خوبی در اداره کل امور مالیاتی استان صورت گرفته است. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: در شمار مودیان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافتند و این افزایش در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰نیز ۲۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در طول دو سال، میزان تسلیم اظهارنامه در استان سمنان از ۳۶ هزار فقره به ۶۱ هزار فقره افزایش یافته است. 

حسین پور فرهنگ سازی و آموزش را یکی از مهمترین عوامل مشارکت مردم در پرداخت مالیات ها برشمرد و افزود: در حوزه آموزش در سال گذشته ۴۶ دوره آموزش کاملاً رایگان برای مودیان برگزار شده است. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سازی و روابط عمومی، فعالیت های زیادی در سال گذشته انجام شد گفت: شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت و سرمایه به واسطه پرداخت مالیات مستلزم اطلاع رسانی صحیح است که با ترویج روح جمعی و بهره گیری از ابزارهای تبلیغی نوین، گسترش فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه به یک اصل تبدیل شده و بسترهایی فراهم شده که پرداخت مالیات جزء وظایف و تکالیف مهم آحاد جامعه تلقی شود. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شاهرود ضمن ابراز خرسندی از عملکرد اداره کل امور مالیاتی در سطح استان گفت: بر این باورم نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک بخشنامه نانوشته ولایی است و همه ما مکلفیم جهش تولید را با مشارکت مردم گفتمان سازی کنیم. 

وی تسهیل گری و پشتیبانی سازمان امور مالیاتی از واحدهای تولیدی با حفظ حقوق حقه دولت را موجب تحقق شعار سال ارزیابی کرد و گفت: عملکرد سازمان امور مالیاتی و برقراری عدالت توسط این سازمان می تواند نقش بسزایی را درسال جدید ایفا کند. 

حجت الاسلام و المسلمین امینی وابستگی به درآمدهای نفتی را یکی از معضلات اصلی اقتصادی توصیف کرد و گفت: مالیات جایگزین بسیار مناسبی برای درآمدهای نفتی است. 

امام جمعه شاهرود توزیع عوارض بر اساس ضریب جمعیت را یک الگوی خوب و مناسب برای برقراری عدالت مالیاتی برشمرد و بیان کرد: اگر بخواهیم به استقلال برسیم و درگیر بازی های دشمن نشویم نباید سرنوشت کشور به درآمدهای نفتی گره بخورد. 

وی آگاهی مردم از نحوه هزینه کرد مالیات را موجب رضایتمندی آنها توصیف کرد و برلزوم فرهنگ سازی مالیاتی تأکید کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین امینی مشارکت مردم در پرداخت مالیاتی را یکی از موفقیت های بزرگ سازمان امور مالیاتی برشمرد و بیان کرد:  مردم باید از چگونگی هزینه کرد مالیات آگاه شوند. 

وی ضمن تشکر از اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی در سطح استان به بیان نقش ائمه جماعات در ترویج فرهنگ مالیاتی پرداخت و بر لزوم همکاری شورای سیاسگذاری ائمه جمعه با اداره کل امور مالیاتی استان تأکید کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟