Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@08:00:31 GMT

خوراک قفقازی؛ مجلسی و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۲۶۸۳

خوراک قفقازی؛ مجلسی و خوشمزه

خوراک قفازی را میتوان به صورت یک غذای گرم هم استفاده کرد که در آن صورت باید به جای سس مخلوط ماست و سس مایونز و سیر از سسی داغ که حاوی رب گوجه و کره و کمی آب جوش است، برای روی خوراک استفاده کرد. توصیه من به شما سس ماست و سیر است. حتما امتحان کنید.

مواد لازم

هویج: ۵ عدد
بادمجان: ۵ عدد
کدو سبز: ۵ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
لوبیاسبز: ۲ لیوان
قارچ: یک بسته
پیازداغ: سه قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
رب: دو قاشق غذاخوری
سیر: پنج حبه بزرگ
ماست سون: سه لیوان
سس مایونز: سه قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: سیاه به اندازه لازم
چیپس خلالی: به اندازه دلخواه
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک قفقازی

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول همه سبزیجات را می‌شوریم. بادمجان، کدو، هویج، فلفل دلمه‌ای و لوبیاسبز را خلالی برش میزنیم. همه مواد را با نصف قارچ‌ها داخل قابلمه میریزیم و اندازه نصف لیوان آب میریزیم و می‌گذاریم روی ملایم گاز تا مواد بخار پز شود.

۲. بعد از اینکه مواد بخار پز شد همه را توی یک آبکش خالی میکنیم و کنار می‌گذاریم.

۳. داخل یک ماهی تابه بزرگ کمی روغن زیتون میریزیم و سبزیجات را اضافه میکنیم و حدود یک ربع مواد را با هم تفت میدهیم و بعد گاز را خاموش میکنیم و کنار میگذاریم تا خنک بشود.

۴. حالا به مهم‌ترین بخش تهیه خوراک قفقازی میرسیم که درست کردن سس است. ماست و سس مایونز را با هم مخلوط میکنیم و حبه‌های سیر را داخل آن رنده میکنیم. نمک و فلفل را اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. همه طعم این خوراک به طعم سیر رنده شده در سس بستگی دارد که بهتر است طعم قالبی باشد.

۵. در این مرحله سس را به سبیزجات تفت داده شده اضافه میکنیم و چند قاشق از آن را نگه میداریم. سبیزیجات را که خوب با سس مخلوط شده در ظرف مورد نظر برای سرو میریزیم.

۶. با باقی مانده سس روی سطح خوراک قفقازی را میپوشانیم به شکلی که کاملا سفید باشد. در این مرحله که آخرین مرحله است، گوش چرخ کرده را که با پیاز داغ و ادویه و رب گوجه تفت داده ایم و آماده کرده ایم، روی خوراک میریزیم.

۷. قارچ تفت داده شده و چیپس خلالی را نیز روی خوراک میچینیم و به دلخواه تزیین میکنیم. ظرف خوراک را به مدت سه ساعت داخل یخچال میگذاریم تا خنک بشود. خوراک قفقازی لذیذ ما آماده ست. این غذا به صورت سرد سرو می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته ۱۶۴ میلیون دلار صادرات کالا از این استان صورت گرفت. - اخبار استانها -

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت:  امسال هدف صادرات کالاها از استان به خارج از کشور 404 میلیون دلار تعیین شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به همت تولیدکنندگان و بازرگانان محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری  افزود: سال گذشته هدف صادراتی استان 110 میلیون دلار بود که خوشبختانه 164 میلیون دلار صادرات کالا محقق شد.

وی با اشاره به ارتقای 30 درصدی هدف صادراتی در سال جدید، تصریح کرد: کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، شیر خشک، اوره و آمونیاک، بادام، خوراک آبزیان، موکت، خوراک ماهی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، سیلندر گاز و غیره از عمده‌ترین کالاها برای صادرات از استان چهارمحال و بختیاری به دیگر کشورها است.

رحمتی خاطرنشان کرد: عراق، ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، گرجستان و غیره از جمله کشورهایی هستند که عمده‌ترین صادرات استان به آن‌ها است.

انتهای پیام/7540/  

دیگر خبرها

  • با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟