Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت که برگزاری نشست خاورمیانه در ورشو پایتخت لهستان، هیچ تاثیری بر اوضاع خاورمیانه نخواهد گذاشت.

«ایگور کوروتچنکو» که همزمان سردبیر نشریه نظامی روسی «دفاع ملی» است روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: نشست ورشو در واقع برای پیشبرد اهداف آمریکا در خاورمیانه و در وهله اول برای انسجام بخشیدن به اقدامات علیه ایران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این نشست به هیچ وجه برای حل مسائل خاورمیانه برگزار نمی شود و بخشی از استراتژی آمریکا برای افزایش حضور در خاورمیانه است.
کوروتچنکو گفت: نشستی که دستور کار و بیانیه پایانی بدون مشارکت کشورهای شرکت کننده تنظیم شده باشد نمی تواند نشست موفقی به حساب آید.
کارشناس ارشد روس ادامه داد: آمریکا این واقعیت را نمی خواهد پذیرد که در حل مسائل خاورمیانه به حاشیه رانده شده و علت اصلی این مساله اقدامات این کشور است.
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه یادآورشد: آمریکا در سوریه متحمل شکست شده است چرا که نمی خواهد مسائل این کشور از راه های سیاسی حل و فصل شود؛ آنها در این عرصه هم کارشکنی می کنند و مانع اجرای مذاکرات صلح و تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه می شوند.
«در حل مساله فلسطین و اسراییل هم آمریکا به طور یک جانبه از اسراییل طرفداری کرد و این اقدام به وجهه واشنگتن در خاورمیانه ضربه جدی وارد کرد.»

**ایران و روسیه در شرایط تحریم ها به همکاری ادامه می دهند
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه در واکنش به سوالی در مورد همکاری های ایران و روسیه اظهار داشت: ایران و روسیه در شرایط تحریم های سخت که ازسوی ایالات متحده وضع شده به همکاری های خود ادامه می دهند.
وی افزود: به همین دلیل روابط و تماس های ما به تنظیم مواضع متوازن دو کشور کمک می کند.
کوروتچنکو گفت: ما همکاری های بسیار خوبی در مساله سوریه داریم و در مسائل منطقه ای نیز با یکدیگر همکاری می کنیم، در این عرصه ایران و روسیه شرکای مطمئن و متحد هستند و اقدامات به نفع ملت های دو کشور جریان دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران در منطقه خاورمیانه از جمله در حمایت از جنبش هایی که برای دفاع از حقوق ملت فلسطین تلاش می کنند، حق قانونی دارد.
مقام روس افزود: ایران در منطقه خاورمیانه حضور فعال دارد و در این عرصه
از امکانات برای استفاده از توانمندی نظامی خود برخوردار است، این حق هر کشوری برای دفاع از منافع خود است.
وی این را نیز گفت که ایران و روسیه متحد یکدیگر هستند و به اقدامات یکدیگر اعتماد دارند.

**امیدوار به استفاده مشترک از منابع طبیعی دریای خزر هستیم
مقام روس در پاسخ به پرسشی درباره امکان همکاری ها در دریای خزر هم گفت: موقعیت دریای خزر تعیین شده و امیدواریم به همراه ایران و سایر کشورهای ساحلی خزر شامل قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان از ثروت های طبیعی این دریا به نفع ملت های منطقه استفاده کنیم.
گفتنی است در نشستی که روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد روسیه شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده که پا در این نشست نمی گذارد.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور دارند.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست ورشو اوضاع خاورميانه روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، یادداشت تسلیت و همدردی خود را در دفتر یادبود به مناسبت قربانیان و مجروحین حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو نوشت.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» در پیام خود در این ارتباط نوشت: «ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، مراتب تأثر و همدردی عمیق خود و دولت و ملت کشورم را به دولت و مردم روسیه اعلام می دارم.»

در حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو، حداقل ۱۳۷ نفر جان باختند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است اما مقام‌های روسیه می‌گویند ردپای اوکراین در این حمله وجود دارد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

او در ادامه پیام تسلیت تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه‌حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می‌دارد.» 

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: «از درگاه خداوند منان برای جان‌باختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • سخنگوی وزارت دفاع چین: رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • اویل پرایس: اتحاد گازی بین ایران و روسیه
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲