Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، در ۸ ماهه سال ۱۳۹۷ صادرات کالا‌های غیر نفتی برابر ۷۵.۳ میلیون تن با ارزش ۳۰ میلیارد دلار برابر ۲۶.۹ میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۵.۱ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۷.۵ درصد و ارزش یورویی ۱۵.۲ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین میزان واردات به کشور برابر ۲۱.۵ میلیون تن به ارزش ۲۹.۵ میلیارد دلار برابر ۲۴.۸ میلیارد یورو بوده که از لحاظ وزنی ۱۲.۶ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۴ درصد و ارزش یورویی ۱۶.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ارزش صادرات بخش صنعت در این دوره حدود ۱۲.۷ میلیارد دلار و صادرات بخش معدن ۸۷۷ میلیون دلار ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات فولادی/جهش قیمت شمش فولاد در بازار‌های جهانی

  رشد ۹۷ درصدی سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مجوز‌های صادره در ۸ ماهه ۱۳۹۷ تعداد ۳۷۴۱ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۳۸.۴ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۶۷۵۲۹ نفر صادر شده که به ترتیب ۲.۱، ۹۷.۶ و ۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

رشد قابل ملاحظه سرمایه‌های پروانه‌های بهره برداری با سهم ۷۰.۶ مربوط به بهره برداری واحد نفت ستاره خلیج فارس با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

تعداد ۱۴۶۸۳ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۹۰.۱ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۳۴۳۶۶۰ نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۹.۹ و ۸۸ و ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش ۷.۷ درصدی صدور مجوز‌های صنفی

مجوز‌های صنفی صادر شده ۲۶۰.۴ هزار فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۷ درصد افزایش داشته است.

در بخش معدن تعداد ۶۷۵ فقره پروانه اکتشاف، ۳۳۵ فقره گواهی کشف و ۳۷۵ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است. تعداد پروانه اکتشاف نسبت به دوره قبل ۶.۶ درصد رشد، گواهی کشف و پروانه بهره برداری به ترتیب ۰.۶ و ۲۵ درصد کاهش داشته است.

در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ در بخش حمل و نقل جاده ای، کالا‌های داخلی ۲۱۸.۳ میلیون تن و ترانزیت کالا‌های جاده‌ای ۳ میلیون تن بوده که در بخش کالا‌های داخلی ۶.۷ درصد رشد و در ترانزیت کالا‌های جاده‌ای ۳۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
همچنین در ۸ ماهه سال ۱۳۹۷ از میان ۴۴ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۱۹ محصول رشد و ۲۵ محصول کاهش تولید داشته است.

سنگ آهن با ۲۴.۲ میلیون تن ۹.۱ درصد، فولاد خام با ۱۵.۱ میلیون تن، ۱۰.۴ درصد رشد تولید داشته اند.

بنا بر این گزارش، در ۸ ماهه سال ۱۳۹۷ تعداد ۵۰ طرح سرمایه گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری، با مجموع سرمایه گذاری ۸۳۷ میلیون دلار، به تصویب هیأت سرمایه گذاری خارجی رسیده است.

در راستای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تا پایان آبان ۱۳۹۷ جمعا مبلغ ۲۶۶۷.۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۹۵۳ واحد پرداخت شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان