Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@20:01:37 GMT

انفجار مقر فرانسوی‌ها در الرقه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۲۹۴۶

انفجار مقر فرانسوی‌ها در الرقه سوریه

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: مقر اطلاعاتی جاسوسی فرانسوی‌ها در الرقه سوریه منفجر شد.

بر اساس این گزارش؛ انفجار در ساعت هفت شب گذشته رخ داد و مقر اطلاعاتی و جاسوسی فرانسوی که در یک کارخانه شکر سابق الرقه قرار دارد و مرکز عملیات فرانسوی‌ها در منطقه غربی شرق فرات است، هدف قرار گرفت.

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که احدی تاکنون نتوانسته است که به منطقه وارد شود یا اطلاعاتی از تلفات و خسارات ناشی از این انفجاری که صدایش در سراسر شهر شنیده شده است، به دست آورد و حرکت ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به محل انفجار گزارش شده است و نیروهای ائتلاف آمریکایی منطقه را به محاصره درآورده‌اند و مانع از نزدیک شدن به آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش؛ حرکت آمبولانس‌ها گواه کشته و زخمی‌شدگان بسیاری در میان فرانسوی‌ها است در نتیجه این انفجار که ناشی از موتور سیکلت بمب‌گذاری بوده است.

کارخانه شکر الرقه در جاده الرقه-الحسکه در شمال الرقه واقع شده است و مقر فرانسوی‌ها در آن قرار دارد.

این در حالی است که روز گذشته نیز منابع سوری از فرار نظامیان آمریکایی در تاریکی شب از شهر الطبقه در حومه جنوب غربی استان الرقه سوریه در شب گذشته پس از سوزانده شدن پرچم آمریکا در الرقه خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ ستونی متشکل از ۳۰ خودرو از شهر الطبقه به سوی مرکز استان الرقه حرکت کردند و نیروهای سوریه دموکرات(کردهای مورد حمایت آمریکا) برق شهرک‌ها و روستاهای حومه غربی شهر الرقه را در زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی قطع کردند.

نیروهای آمریکایی در یکی از مدارس ابتدایی دولتی در منطقه جزیره عاید مستقر شده‌اند.

این منابع بیان کردند که نیروهای اصلی آمریکایی از شهر الطبقه عقب نشینی کرده اند و فقط واحد جاسوسی آمریکایی ها در مدرسه دولتی در محله اسکندریه در بخش جنوبی شهر باقی مانده‌اند که کارشان جاسوسی و پارازیت انداختن روی سیستم‌های ارتباطاتی است.

گفتنی است که در بیستم بهمن ماه جاری نیز شهروندان سوری در استان الرقه با برگزاری تظاهراتی، بار دیگر خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و فرانسه از سوریه و پایان مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور شدند.

فایلی تصویری از این تجمع مردمی در استان الرقه، که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تظاهرات‌کنندگان بر عزم‌شان جهت رویارویی با اشغالگری آمریکا و حضور غیرقانونی تمامی نیروهای خارجی مستقر در سوریه تأکید کردند.

مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات، پرچم‌های آمریکا و فرانسه را به‌نشانه اعتراض به اشغال سوریه آتش زده بر تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند. آنها همچنین شعارهایی علیه نیروهای اشغالگر سر می‌دادند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش سوریه پدافند دفاعی خود را به حالت آماده باش درآورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز بامداد امروز یکشنبه به نقل از منابع نظامی سوری گزارش دادند پافند‌های روسی ارتش سوریه در اطراف شهر دمشق و پایگاه‌های نظامی این کشور به حالت آماده باش درآمده‌اند.

از ساعتی پیش رسانه‌ها و سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل ساعتی پیش از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه این رژیم خبر دادند و مدعی شدند که ایران با پهپاد و موشک‌های کروز به سمت اراضی اشغالی فلسطین عملیات انجام داده است و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر این پهپادها به حریم هوایی رژیم اسرائیل برسد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای شروع عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم اسرائیل در واکنش به حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را تأیید کرد.

عراق، سپس اردن و رژیم اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی خود را به صورت موقت بسته‌اند. صهیونیست‌ها اعلام کردند که برای اولین باز هیچ هواپیمایی بر فراز فلسطین اشغالی نیستس.

اعلام آمادگی اردن برای کمک به رژیم اسرائیل

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی اردنی گزارش داد که سامانه‌‌های دفاعی اردن آماده رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران است. از سوی دیگر، در پی حمله تلاقی جویانه ایران به فلسطین اشغالی اردن پس از بستن حریم هوایی خود حالت فوق العاده در سراسر این کشور اعلام کرد.

عراق و اردن حریم هوایی خود را بستند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • صدای انفجار شدید در ایلات به گوش رسید
  • وقوع انفجار قوی در ایلات
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
  • موشک های ایران در آسمان بیت المقدس /اسرائیل، آژیر خطر را به صدا در آورد /صدای انفجار به گوش می رسد
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت