Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@16:28:47 GMT

وام ماه عسل تصويب نشد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۳۱۴۶

وام ماه عسل تصويب نشد

خبرگزاري آريا - پيشنهاد تخصيص 5ميليون تومان به زوج‌هاي جوان با عنوان «وام سفر ماه عسل» در کميسيون تلفيق مجلس تصويب نشد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جريان بررسي لايحه بودجه 98به مجلس پيشنهاد کرد: «به منظور ايجاد نشاط اجتماعي و آسان‌سازي سفر براي اقشار جامعه بويژه قشر جوان، دولت تدبير و اميد در کنار اعطاي تسهيلات ازدواج، ارائه بسته سفر تشويقي ماه شيرين به زوجين جوان تا سقف 50ميليون ريال در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
اين سازمان دلايل توجيهي خود را با ارائه طرح پيشنهادي تسهيلات سفر ماه عسل، اين چنين تشريح کرده بود: «با توجه به ابلاغ سياست‌هاي کلي برنامه ششم توسعه کشور و با محوريت قرار دادن اقتصاد مقاومتي و در جهت «توسعه پايدار صنعت توسعه گردشگري داخلي» و استفاده بهينه از ظرفيت‌ها و امکانات مراکز اقامتي و گردشگري داخلي و همچنين ايجاد نشاط اجتماعي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نظر دارد با همکاري ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط، طرحي با عنوان بسته سفر تشويقي «ماه شيرين» براي زوجين جوان طراحي و اجرا کند.
با توجه به اين‌که «ماه شيرين»، سفري است که سال‌ها در تمام دنيا و حتي کشور عزيزمان ايران براي زوج‌هاي جوان مرسوم بوده و فرصتي را براي زوج‌هاي جوان فراهم مي‌کند تا زمينه‌ي آشنايي با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور را به‌وجود آورد، در نظر گرفتن چنين تسهيلاتي از طريق دفاتر خدمات مسافرتي منتخب استان‌ها با همکاري بانک‌هاي عامل و دستگاه‌هاي ذي‌ربط به زوج‌هاي جوان (حداکثر تا يک سال پس از تاريخ عقد) متناسب با علايق جوانان به عنوان بسته سفر داخلي مي‌تواند رونق‌بخش توسعه گردشگري داخلي و مؤثر در ايجاد نشاط اجتماعي جوانان باشد.»
ساز و کار اين طرح هرچند مشخص نشده بود اما طبق توضيحات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار بود تسهيلات مورد نياز آن همانند وام ازدواج از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تأمين شود. متن پيشنهادي تسهيلات سفر ماه عسل با آن‌که در کميسيون فرهنگي مجلس پذيرفته شد اما در کميسيون تلفيق، متوقف شد.
احمد مازني، رئيس کميسيون فرهنگي مجلس که پيگير به نتيجه رسيدن اين طرح بود، در زمان بررسي لايحه بودجه 98در اين کميسيون، گفته بود: مصوب شد که براي سفر ماه عسل زوج‌هاي جوان، مبلغ 5ميليون تومان با مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از منابع قرض الحسنه بانک‌هاي عامل در نظر گرفته شود.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با توضيح اين‌که مبلغ پيشنهادي، مختص زوج‌هايي است که براي نخستين بار ازدواج کرده‌اند و در گردشگري داخلي مصرف خواهد شد، اظهار کرده بود: اين پيشنهاد با هدف افزايش ترغيب ازدواج و رونق گردشگري اتخاذ شده است که در صورت تصويب در کميسيون تلفيق و صحن علني مجلس در قابل بودجه سال 98تبديل به قانون خواهد شد.
به گزارش ايسنا، کميسيون تلفيق بودجه 1398حدود دو هفته پيش بدون آن‌که درباره «وام سفر ماه عسل» اعلام نظر کند، با پيشنهاد افزايش وام ازدواج به 30ميليون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله موافقت کرد. اين درحالي بود که دولت در لايحه بودجه سال آينده مبلغ وام ازدواج را 15ميليون تومان پيش‌بيني کرده بود که از طرف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز پيشنهاد شد: مضاف بر وام ازدواج، 5ميليون تومان ديگر با عنوان وام سفر ماه عسل در نظر گرفته شود که کميسيون تلفيق با آن موافقت نکرد، اما مبلغ وام ازدواج را بيشتر از آنچه دولت با توجه به منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در نظر گرفته بود، تعيين کرد که با نقدها و حتي مخالفت‌هايي روبرو شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند

جعفر قادری درباره پرداخت نکردن وام ازدواج توسط بانک‌ها گفت: اتفاقاتی که در بازار ارز و سکه افتاده موجب شده تا افراد زیادی نقدینگی خود را از بانک‌ها خارج کنند و الان منابعی برای وام ازدواج وجود ندارد البته چون وام ازدواج جزو تسهیلات تکلیفی است و سودی برای بانک‌ها ندارد به عنوان های مختلف در پرداخت آن سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی اظهار کرد: تا تعادل و توازن در بازار ارز و سکه و سیاست‌های ارزی و پولی ایجاد نشود این مشکلات را خواهیم داشت از آن‌طرف هم بانک مرکزی فشار می‌آورد نقدینگی را کنترل کند تا تورم را کاهش دهد، اما به نظر می‌رسد اقدام درست این است که نقدینگی به بخش‌های تولیدی و کاهش فشارهایی که متوجه تولیدکنندگان است، برود و اگر این کار صورت بگیرد مسائل حل می‌شود، اما به صورت جزیره‌ای نمی‌توان مسائل را حل کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: با اینکه وام ازدواج جزو تسهیلات تکلیفی است، اما چون منابعی وجود ندارد بانک‌ها نمی‌توانند آن را پرداخت کنند چون اعتبار دولتی وجود ندارد و وام براساس سپرده‌های مردم پرداخت می‌شود و وقتی سپرده مردم از بازار خارج می‌شود بانک‌ها هم در پرداخت وام به مشکل برمی‌خورند.

قادری افزود: بانک از خود منابع تولید نمی‌کند و برای جلوگیری از تخلیه نقدینگی از بانک باید سیاست‌ها اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تزریق کردن پول توسط بانک مرکزی و ایجاد خط اعتباری منشا تورم می‌شود و باعث افزایش نرخ تورم خواهد شد.

وی بیان کرد: ناترازی‌هایی که الان وجود دارد خود را به نوعی در همه بخش‌ها نشان می‌دهد که در بخش بانکی هم به همین صورت است و الان بانک‌ها اعلام کردند نقدینگی به سمت ارز و سکه می‌رود و پولی باقی نمی‌ماند که بتوانیم تسهیلات بدهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • (ویدئو) واکنش رابعه اسکویی به شایعه ازدواج با مازیار لرستانی
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند