Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی هم‌زمان لایحه با طرح استانی شدن انتخابات در مجلس

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو فارس، در مورد آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات گفت: این لایحه یکی از مطالبات عمومی بود. چند بار خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت خواستند که لایحه جامع انتخابات را به مجلس بدهد... شورای نگهبان از لایحه انتخابات استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. چون طرح استانی شدن انتخابات نیز در مجلس در حال رسیدگی است قرار شد این لایحه نیز با ان طرح بررسی شود.

توییت فارسی ترامپ با دستخط منافقین و نتانیاهو

رئیس‌جمهور آمریکا که اعضای ارشد کابینه‌اش پیشتر از آرزوی ممانعت از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی صحبت کرده بودند، در توییتی که به زبان فارسی و با ادبیاتی مشابه گروهک تروریستی منافقین منتشر شده، خشم خود از ناکامی در برابر انقلاب ایران را ابراز کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای اعمال فشار به مردم ایران کوتاهی نکرده، دوشنبه شب در توییت‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی، انقلاب اسلامی ایران را عامل «فساد» و «ترور» توصیف کرده و نوشته است که «مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشن‌تری هستند.»

نکته قابل توجه در این توییت استفاده وی از تصویر و ادبیاتی است که در روزهای اخیر توسط گروهک تروریستی منافقین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و گروه‌های برانداز نزدیک به لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف‌دی‌دی) به کار رفته است.

محمد جواد ظریف نیز به صورت توئیتری پاسخی صریح و قاطع به دونالد ترامپ داد و  در صفحه توئیتر خود نوشت:... پس از چهل سال انتخاب های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند.

جمهوری اسلامی هیچگاه بمب اتمی تولید نمی کند

آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب 20 بهمن 97 در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه مشهد در سخنانی اظهارداشت ایران فرمول ساخت بمب اتمی را دارد اما هیچگاه قصد ساختن آن را ندارد که این بخش از صحبت های وی تفسیرهای متفاوتی در رسانه های خارجی داشت. برخی رسانه ها نوشتند: امام جمعه موقت تهران هم‌اکنون از در دست داشتن «فرمول» ساخت چنین بمبی سخن می‌گوید اما وی توضیح بیشتری در این مورد نداد.

آیت الله خاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به این تفسیرها واکنش نشان داد و اظهارداشت: آنچه که ما به آن پای بند هستیم همان فتوای رهبر معظم انقلاب است. نظام اسلامی بمب اتمی تولید نمی کند چرا که ما با کشتار بی گناهان مخالفیم و حرام می دانیم.

آیت الله خاتمی افزود: برای من روشن است جنجالچی ها و به خصوص غربی ها به این توضیح بنده هم قانع نخواهند بود ولی حرف ، همان حرفی است که هزاران بار گفته شده مبنی بر این که فناوری هسته ای در نظام جمهوری اسلامی ایران بومی شده است.

معرفی رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال/ مرتضوی در زندان

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار الف در خصوص معرفی رئیس جدید قوه قضائیه گفت: رئیس جدید قوه قضائیه انشاله تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می شود و کار خود را آغاز می کند.

در این بین برخی کانال های تلگرامی مانند خبر فوری نیز عنوان کرد قرار است حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شود و آیت الله مروی نیز به عنوان تولیت آستان قدس رضوی معرفی خواهند شد.

 واکنش رئیسی به ادعای مقامات دولت روحانی درباره CFT

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ادعاهای مقامات دولتی درباره ضرورت پیوستن به پالرمو و CFT، گفت: برخی می‌گویند در این جنگ‌ها باید برای عدم بهانه به دشمن پیمان‌ها و کنوانسیون‌های آنها را عملی کنیم، چه کسی تضمین می‌کند که دشمن همچنان به دشمنی ادامه ندهد؟

وی گفت: می‌گویند ما تضمین نمی‌کنیم با امضای این کنوانسیون مشکل اقتصادی حل شود، سوال ما این است در خصوص FATF ما قانون داخلی تنظیم کرده بودیم و گفته بودیم مردمی که برای رهایی خود از مشکلات به پاخیزند، از دایره تروریسم مستثنی هستند که این را مجلس پذیرفت، اما FATF بیانیه صادر کرد و گفت، نباید هیچ قید و شرطی وجود داشته باشد! این چگونه است که آنها برای قانون داخلی ما بیانیه صادر می‌کنند؟

هر چقدر فیلم لوده‌تر باشد راحت‌تر پروانه نمایش دریافت می کند

عماد افروغ، جامعه شناس مصاحبه با خبرآنلاین داشته است که در ادامه بخشی هایی از آن آمده است:

*{درباره فیلم«دیدن این فیلم جرم است»}: ... اگر پربحث‌ترین فیلم باشد من خوشحال می شوم که پربحث‌ترین فیلم سال را دیدم و به شدت هم از آن دفاع می کنم.

*{درباره مضمون انتقادی فیلم به دولت}... فقط به دولت نه. به مجموعه مصلحت‌اندیشان مستقر در حاکمیت نگاه کرده و به نظر من فیلم خیلی فاخری به لحاظ مضمون بود و حقیقت گرا و به موقع و به جا هم بود و توسط کسی ساخته شده که من به خودش هم گفتم پنداری زمینه این بحث‌ها را خوب می‌شناسد. مشخص است که اهل مطالعه است... من این فیلم را به آن معنا سیاسی نمی دانستم یک فیلم اجتماعی است ولی به هر حال اجتماع سیاست را هم دربر می گیرد.

* هر چقدر فیلم لوده‌تر باشد راحت‌تر پروانه نمایش دریافت می کند.

*در دوره حضور در شورای پروانه نمایش چقدر مخالف مجوز گرفتن یک‌سری فیلم مبتذل به اسم طنز بودم اما متاسفانه در اقلیت قرار می گرفتم.

* وقتی تلویزیونی‌ها را می‌گذاری در شورای پروانه نمایش، آنها با خط قرمزهای خودشان نگاه می کنند و آنها این‌قدر به مسائل سیاسی حساس هستند و ممیزی را به کار می گیرند و بعد راجع به آن شوخی‌های سخیف این حساسیت را ندارند و حاصل کار می‌شود همینی که می بینید.

* معتقدم خندوانه در دوره های ابتدایی نشاط و امید را به مردم منتقل می کرد اما به مرور و با استنداپ کمدی به اینجا رسید که باید به هر قیمتی مردم را خنداند. این را به خود رامبد هم گفتم که باید استنداپ‌کمدی‌هایش تلطیف و تعدیل شود. کمدی فاخر یعنی اجاره‌نشین‌ها، این ها نیاز به بحث جدی دارد.

 افروغ به روزنامه فرهیختگان هم گفت: در بحث آزادی کارنامه خوبی نداریم و این موضوع را هم باید ریشه‌یابی کرد. معتقدم اگر می‌خواهیم جامعه آزاد و عقلانی داشته باشیم باید فرهنگ نقد بسط یابد. فرهنگ نقد و فحاشی دو مقوله جداست... متاسفانه اصلا کارنامه ما درباره عدالت اجتماعی و به‌خصوص عدالت اقتصادی کارنامه خوب و موفقی نیست...یکی از شعارهای انقلاب اسلامی عدالت بود و ما نه در عدالت اجتماعی توفیق داشتیم و نه در اخلاق! متاسفانه در اخلاق هم مصیبت داریم. 

عماد افروغ: نیاز به بازتعریف عدالت داریم

باید جلوی فساد را به صورت ساختاری بگیریم

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) به جماران گفت: باید حقوق مردم را محترم شمرده و جلوی فساد را به صورت ساختاری بگیریم. آنچه قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد انجام می‌دهد، در واقع عکس‌العمل است. در صورتی که ما باید ساختارها را چنان اصلاح کنیم که اصلاً نیازی به رسیدگی قضایی نباشد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) افزود: اما امروز ما در این زمینه دچار عقب‌افتادگی هستیم. اگر با فساد اخلاقی و فرهنگی نیز مبارزه کنیم، زندگی ما اصلاح شده و مردم احساس خشنودی می‌کنند. مردم نیز وقتی راضی باشند، عملاً در برابر دشمنان حالت دفاعی مناسبی خواهند داشت و اگر امیدوار باشند، هر کمکی که لازم است به انقلاب می‌کنند.

تشکیک مطهری درباره دو نامه امام

«نهضت آزادی ایران یک گروه با سابقه اسلامی است. فکر نمی‌کنم نامه منسوب به امام درباره نهضت آزادی، واقعا از امام باشد، نامه مربوط به آقای منتظری هم بعید می‌دانم از امام باشد.» این جمله‌ای است که علی مطهری آن را در برنامه «رودررو» گفت.

اما حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مصاحبه با جماران می‌گوید: موسسه تنظیم و نشر آثار امام به عنوان تنها مرجع رسمی برای تعیین اصالت مطالب مربوط به امام که با دستور و صلاحدید شخص امام به این عنوان تعیین شده است، بار دیگر اعلام می‌دارد که در انتساب این نامه‌ها به امام خمینی کوچکترین شبهه‌ای وجود ندارد..

پس از انتشار این پاسخ، علی مطهری به خبرآنلاین درباره نامه آیت الله منتظری گفت: اساسا آن نوع بیان شباهتی با ادبیات امام (ره) ندارد. مضاف بر آنکه از فروردین ۶۷ به بعد امام بیمار بودند و خیلی در جریان امور نبودند. علاوه بر این خط امام هم مورد تشکیک است. به عبارت دیگر این تردید وجود دارد که آیا این دست‌خط امام هست یا خیر؛ لذا از این جهت به نظر نمی‌رسد که نامه ۶/۱/۶۸ و ۸/۱/۶۸ هر دو از امام باشد به طوری که در یک‌جا یک نفر را به قعر جهنم و در جای دیگر به آسمان برده‌اند. این‌ها با هم همخوانی ندارند. حداقل برای من قابل قبول نیست... به نظرم نامه نهضت آزادی هم همین‌طور است و من بعید می‌دانم که این نامه از امام باشد. به نظرم هم به لحاظ محتوایی و هم به جهت تطبیق دست‌خط این نامه نمی‌تواند منسوب به امام باشد.

مطهری در ادامه می گوید: شاید برخی به دنبال حذف برخی گروه‌ها بودند به همین دلیل دست به چنین کاری زدند. البته این نظر شخصی من است و باید دید دیگران چه نظری دارند.

با مصاحبه جدید علی مطهری باید منتظر ماند و مشاهده کرد که موسسه تنظیم و نشر آثار امام چه واکنشی به آن خواهد داشت.

اما جماران در مطلبی درباره ادعای علی مطهری نوشت: ... نیت خوانی جناب مطهری نسبت به گروهی که آنها را جاعلین نامه امام می داند هم در نوبه خود جالب است. آیا آقای مطهری می داند که پیشتر گروهی یادگار امام مرحوم حاج احمد آقا را به عنوان جاعل این نامه ها معرفی کرده اند؟ آیا ایشان هم همین عقیده را دارد؟ و آیا به همین راحتی نیت خوانی کرده و بدون رعایت تقوای الهی به چنین اتهامی مبادرت می کند؟

آقای مطهری چگونه به خود اجازه می دهد بدون اطلاع و تنها بر اساس حدس و گمان به امین امام نسبت هایی دهد که دشمنان انقلاب هم به راحتی جرات ابراز آن را ندارند؟

به گمانم آقای مطهری را فریفته اند، چرا که آنکه من می شناسم چنان بی پروا سخن نمی گوید و اتهام نمی زند.

 اگر در انتخابات ۹۸ عملکرد خوبی داشتیم، در مورد کاندیداتوری ۱۴۰۰ محکم پاسخ خواهم داد

محمدرضا عارف مصاحبه ای با روزنامه جماران داشته که بخشی هایی از آن در ادامه آمده است:

*پیامک هایی تند و تهدید آمیز برای نمایندگان مجلس و اعضای مجمع ارسال شد

*در انتخابات آینده با هویت اصلاح طلبی به میدان می آییم و راهبردمان مانند دهه ۹۰ مشارکت حداکثری مردم و شعارمان امید، آرامش و رونق اقتصادی است

*کاندیداها اصولا قصد نداشتند برای پیروزی در انتخابات شعارهای دروغین بدهند، شعارهایی که دادند که آرمان هایشان بوده است ولی گاهی به امکانات و منابع کشور توجه لازم را نکردند.

*جریان اصلاحات با حفظ هویت برای انتخابات مجلس ۹۸ به میدان می آید

*امروز دولت، دولت ائتلافی ما نیست، اما دولتی است که با حمایت اصلاحات پیروز شده و اگر اصلاح طلبان از این دولت حمایت نمی کردند امروز با شرایط دیگری روبرو بودیم.، ما سهمی نخواستیم و توقع غیر طبیعی هم نداشتیم، اما توقع داشتیم و داریم که انصاف را رعایت کنند و مطالبات، انتظارات و توقعات کسانی که برای پیروزی آنها زحمت کشیدند را نادیده نگیرند. انتقادی که امروز نسبت به دولت داریم، انتقادی صمیمیانه و مشفقانه در جهت اصلاح و عملکرد بهتر دولت است.

*نظر شخصی من این است که در این شرایط باید به معاهده پالرمو بپیوندیم

*اگر در انتخابات ۹۸ عملکرد خوبی داشتیم، در مورد کاندیداتوری ۱۴۰۰ محکم پاسخ خواهم داد

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند

علی مطهری گفت: اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند و می‌گویند نباید به زور مردم را به بهشت برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی مطهری در یک نشست به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت عماد افروغ که با محوریت «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: دولت اسلامی بر خلاف یک دولت سکولار مسئولیت اخلاق و عقاید مردم را هم بر عهده دارد و فقط این نیست که مسئول معیشت مردم باشد بلکه مسئولیت سعادت انسان در دنیا و آخرت را هم بر عهده دارد. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند و می‌گویند نباید به زور مردم را به بهشت برد. اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت.

وی افزود نمی‌توان انتظار داشت دولت حق ورود به مسائل فرهنگی را ندارد و اتفاقاً حوزه فرهنگ عمومی، یکی از حوزه‌هایی است که دولت باید ورود کند. در هر صورت،‌ دولت در هر آنچه که مربوط به رفتار مردم و نظم اجتماعی است،‌ باید ورود کرد. یک ویژگی که مرحوم عماد افروغ واجدش بود، این نکته بود که می‌گفت حقیقت هیچ وقت نباید فدای مصلحت شود، تعبیری که سبب هجمه به او شد.

حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب

مطهری گفت: در کشور ما باید به شادی و غم مردم توجه شود. عزاداری‌های ما مقدارش بالاست؛ ضرورتی ندارد که این اندازه طولانی باشد. یا چرا نباید در ماه محرم دو نفر با هم ازدواج کنند. چند روزی را به عزاداری مشغول شوند، بعد مردم به روال عادی زندگی خود بپردازند. دولت و حاکمیت باید روش متعالی را در این زمینه‌ها پیش گیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائل مهم کشور را استفاده از واژگان بیگانه دانست و گفت: ما در جامعه شاهد رواج کلمات بیگانه حتی از قاب تلویزیون هستیم. این مقدار استفاده از واژگان بیگانه نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. 

اظهار داشت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور که تشدید شده که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند رواج کلمات بیگانه است که حتی صدا و سیما مروج این کلمات است. در قانون هم استفاده از کلمات بیگانه ممنوع است. در حالی که در شهر تابلوهای انگلیسی می‌بینیم و این باعث شرم می‌شود که نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. وزیر فرهنگ هم قول دادند که با این کلمات بیگانه برخورد کنند

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • رئیسی: دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان «مرگ بر اسرائیل» را ننویسید تا حساس نشوند!
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • سرمربی پورتو روی این چهار اسم خط کشید!