Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@16:42:24 GMT

وضعيت اسفناک حقوق بشر در بحرين

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۳۳۱۹

وضعيت اسفناک حقوق بشر در بحرين

خبرگزاري آريا - کميته بين‌المللي حقوق بشر در منطقه غرب آسيا اعلام کرد: حقوق بشر در بحرين رو به افول است و رژيم آل خليفه حقوق بشر را نقض مي‌کند.
به گزارش پارس‌تودي؛ «هيثم ابوسعيد» کميسر کميته بين‌المللي حقوق بشر در منطقه غرب آسيا در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: مقامات بحرين به هيچ وجه به منشورهاي بين‌المللي که امضاء کرده‌اند پايبند نيستند و با اعزام کميته‌هاي تحقيق از زندان‌ و بازداشت‌هاي ظالمانه همکاري نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«هيثم ابوسعيد» افزود: دستگاه قضايي رژيم آل خليفه مخالفان را به شدت اذيت و شکنجه مي‌کند که غيرقابل توصيف است.
هيثم ابوسعيد همچنين صدور حکم حبس ابد براي «شيخ علي سلمان» دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين را نشان دهنده ادامه فشارهاي سياسي پس از سلب تابعيت شهروندان اصلي بحرين دانست.
کميسر کميته بين‌المللي حقوق بشر در منطقه غرب آسيا بابيان اينکه زنان بحريني تحت شکنجه و تجاوز وحشيانه از سوي نيروهاي رژيم بحرين قرار گرفته و سرکوب شده‌اند، گفت: مقامات بحرين به حقوق نوجوانان در اين کشور نيز احترام نمي‌گذارند و نوجوانان زنداني علاوه بر ضرب و شتم، از لحاظ روحي و رواني نيز مورد تعرض قرار مي‌گيرند.
بحرين از 14 فوريه 2011 شاهد انقلاب مردمي عليه رژيم آل‌خليفه است.
مردم بحرين خواهان آزادي، برقراري عدالت و رفع تبعيض و روي کار آمدن نظامي منتخب در کشورشان هستند؛ اما رژيم آل خليفه با کمک نظاميان سعودي و مأموران امنيتي امارات که در قالب نيروهاي سپر جزيره در بحرين مستقر شده‌اند، اعتراض‌هاي مردم را سرکوب مي‌کند.
ژيم آل خليفه براي خاموش کردن شعله اعتراضات مردم اين کشور شمار زيادي از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازي به زندان‌هاي طولاني مدت محکوم کرده است.
بحرين به عنوان کوچکترين کشور غرب آسيا بنا بر اعلام منابع حقوق بشري داراي بيشترين زنداني سياسي است.
116/120
کليدواژه بحرين حقوق بشر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌ کشی در غزه در گزارش سازمان ملل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی گزارشی را تهیه کرده است که در آن جنایات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه مستندسازی شده است.

گزارشگر سازمان ملل با بیان اینکه دلایل منطقی وجود دارد که بگوییم اسرائیل مرتکب جنایات نسل‌کشی زیادی در نوار غزه شده است، تأکید کرد که ماهیت و اندازه حمله اسرائیل به غزه نشان دهنده قصد نابودی فیزیکی فلسطینیان است.

قرار است گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین های فلسطین امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شود.

خبرگزاری فرانسه در واکنش به گزارش گزارشگر سازمان ملل متحد به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم اسرائیل در حال انجام اقدامات نسل‌کشی در غزه است.

در بیانیه نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل در ژنو نیز آمده است که «گزارش گزارشگر سازمان ملل بخشی از کارزار برای تضعیف اسرائیل است».

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند
  • گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌ کشی در غزه در گزارش سازمان ملل