Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با رویکرد خوبی که در وزارت کار وجود دارد برای زنان سرپرست خانوار زمینه‌ای برای اشتغال پایدار و شرافتمند فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پاسخ به اینکه برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار چه طرح‌های حمایتی دارید به خبرنگاران، گفت: معاونت زنان و خانواده بر اساس تکلیفی که قانون برنامه ششم بر عهده‌اش گذاشته ستادی را برای زنان سرپرست خانوار تشکیل داده است و مهمترین اقدام ستاد نیز تقسیم کار ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌هایی که به نوعی مسئولیت دارند در آنجا وظایفشان مشخص شده است. مثلاً در حیطه تدوین بانک اطلاعات یا پرتال‌ها یا درگاه واحد برای زنان سرپرست خانوار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارد. یا در ارتباط با کارآفرینی و مهارت‌ها، سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه مسئولیت دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: این تقسیم کار ملی در کمیسیون اجتماعی آخرین مراحل را می‌گذراند و به دولت خواهد آمد و نهایی خواهد شد. همچنین دستگاه‌ها در این زمینه مشغول هستند. در حال حاضر نیز برای زنان سرپرست خانوار خدماتی ارائه می‌دهند.

ابتکار افزود: کاری را با همکاری شورای اجتماعی کشور در هشت استان شروع کردیم و امروز گزارشی در این جلسه ارائه شد. کار مهمی در جهت توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی است که از جنبه‌های آموزش‌های مهارتی برای ایجاد کسب و کارها و کمک به تأمین تسهیلات و حمایتی که نیاز دارند خواهد بود تا بتوانند کسب و کار موفق راه اندازی کنند. این کار هم با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت زنان و خانواده در حال اجراست. در حقیقت بخش غیر دولتی در این طرح نقش پررنگی دارد و سازمان‌های مردم‌نهاد این طرح را اجرا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: بسیار امیدواریم با رویکرد خوبی که در وزارت کار وجود دارد بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار که نیازمند اشتغال پایدار و شرافتمند هستند زمینه را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های فارس تشکیل می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه هر کدام از آحاد مردم به نحوی در تحقق شعار امسال نقش دارند، از ابتکار استان فارس برای ایجاد تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۶ فروردین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود، پس باید زمینه این مشارکت را فراهم و از همه امکانات و اختیارات و راه ها برای رسیدن به آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعاون و همکاری نقش مهمی در رشد و شکوفایی جامعه دارد، از توجه دین اسلام در کمک به هم‌نوعان و همکاری در کارهای نیک سخن گفت و افزود: در جهان امروز برای کسب توفیق در مسایل اقتصادی و فرهنگی باید همکاری وجود داشته باشد تا بتوان به موفقیت‌های عالی دست پیدا کرد؛ پس تعاون به عنوان یک رویکرد اقتصادی نقش مهمی در توسعه کشور دارد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کارآفرینی، اشتغال و تولید ملی در ارتباط است و علاوه بر آن سبب پیدایش فرهنگ اعتماد و همدلی در جامعه می‌شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه فارس همواره در اجرای برخی امور پیشتاز بوده است، تصریح کرد: بنا داریم در این زمینه نیز با ابتکار عمل وارد شویم به همین سبب از مدیران کل استان خواسته‌ام بر اساس تمایل کارکنان هر سازمان نسبت به تشکیل تعاونی اشتغال و تولید اقدام کنند.

استاندار فارس افزود: به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم ماموریت دادم در این زمینه راهنمایی لازم و همکاری مناسب را داشته باشند تا این تعاونی‌ها در راستای سرمایه‌گذاری و جهش تولید مشارکت کنند.

نماینده عالی دولت در فارس این طرح ابتکاری را اقدامی برد ـ برد دانست و تصریح کرد: تشکیل این تعاونی‌ها دو هدف اساسی را محقق می‌کند؛ ابتدا برای سرمایه‌گذاران و صاحبان سهم، سودآوری در پی دارد و از سوی دیگر نیز به جهش تولید و ایجاد اشتغال منجر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروسی: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کرج
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های فارس تشکیل می‌شود
  • تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • وقتی عطر توانمندی زنان در زندگی آنها می‌پیچید