Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: جذب تسهیلات اشتغالزا برای ایجاد اشتغال پایدار در ایلام در اولویت قرار گیرد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، ایوب درویشی عصر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار داشت: جذب تسهیلات اشتغالزا برای ایجاد اشتغال پایدار در ایلام در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

251 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان گلستان پرداخت شدبیش از 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گنبدکاووس پرداخت شد1.5میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه اشتغال روستایی‌ اختصاص یافتتسهیلات اشتغال روستایی افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا یکی از راه‌کارهای ایجاد اشتغال در استان است که برای انجام این مهم تزریق اعتبارات جهت تکمیل این‌گونه پروژه‌ها ضروری است.

وی آئین نامه تسهیلات اشتغال روستایی نهادهای حمایتی را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد: از طریق نهادهای تخصص برای برطرف کردن تناقضات این آئین نامه اقدام بایسته صورت گیرد، چراکه با این شرایط نمی توان به طرح‌های بزرگ که منجر به اشتغال می‌شوند از این محل تسهیلات پرداخت کرد.

درویشی به بررسی سامانه طرح‌های اداره کل تعاون، کار و اموراجتماعی اشاره و یادآورشد: در استان ایلام ارائه طرح به حد کافی موجود است ولی تمرکز گرایی آئین نامه تسهیلات اشتغال روستایی موجب تعلل در پرداخت تسهیلات و عدم هماهنگی داخلی در بین دستگاه‌های تخصصی و بانک ها شده که عملکرد پرداخت را کاهش داده است.

نهادهای حمایتی در طرح تسهیلات اشتغال روستایی700 میلیون ریال پرداختی داشته اند

شکر الله شیرخانی نیز در ادامه نشست اظهار داشت: نهادهای حمایتی «کمیته امداد امام (ره)» استان با تعداد 265 طرح 850 میلیارد ریال و «بهزیستی» نیز با سه طرح 700 میلیون ریال پرداختی داشته اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از مجموع یک هزار و 632 طرح مصوب در این اداره کل 862 طرح تائید شده که تنها 26 مورد تسهیلات پرداختی داشته است.

وی افزود: انتظار می‌رود ظرف مدت دو هفته آینده با توجه به پیگیری‌های مدیران و همراهی بانک‌ها وضعیت جذب تسهیلات در این دستگاه‌های حمایتی افزایش یابد.

در این نشست وضعیت تسهیلات تبصره 18، سه طرح پ.پ ، تولید دارو بدره و مواد شوینده چرداول بررسی و تصمیمات لازم در خصوص پیگیری برای اجرای آنها مصوب شد.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غلامی ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام نیک بین نماینده شهرستان بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر در معادن بردسکن از جمله در معادن طلا، مس و آهن در شهرستان اشتغال به کار دارند که تلاش ما در این حوزه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری و نیز بر پرونده زدایی در دعاوی کارگر و کارفرما قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن به مشکلات تولید در حوزه معادن با توجه به افزایش حقوق دولتی معدن‌، افزایش مالیات و تعرفه صادرات و قطع برق معادن در پیک مصرف، حقوق کارگران و عیدی و پاداش آنها در پایان هر سال اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات کارگران بویژه ساماندهی قراردادهای کار موقت و اصلاح تبصره ماده ۷ قانون کار، پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات و تبدیل وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی و مراکز مثبت زندگی در بهزیستی را در دستور کار قرار دهد.

۱۲۰ درصد تعهد اشتغال در بردسکن محقق شد

وی گفت: در حوزه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد با ثبت ۱۴۲۰ نفر بیش از تعهد اعلام شده در بین شهرستان‌های استان پیشتاز هستیم.

غلامی اظهار کرد: با پیگیری ادارات مختلف با ثبت ۱۴۲۰ نفر در سامانه اشتغال کشور ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن افزود: در حوزه اشتغال در سال گذشته مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات تبصره ۱۸ و مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بنیاد برکت به متقاضیان در بردسکن پرداخت شده است.

کد خبر 6081149

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور