Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های خبری از بازداشت چندین استاد دانشگاه توسط نیروهای امنیتی سودان خبر دادند. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های سودانی، نیروهای امنیتی سودان امروز سه شنبه تعدادی از اساتید دانشگاه و خبرنگاران را در جریان برگزاری دو تجمع اعتراضی در خارطوم پایتخت این کشور دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی سودان شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران را که قصد برگزاری تجمع در مقابل مقر وزارت اطلاع رسانی داشتند دستگیر کردند.

نیروهای امنیتی سودان همچنین به تجمع اعتراضی اساتید دانشگاه در کوی اساتید دانشگاه خارطوم حمله کرده و شماری از آنها را دستگیر کردند. این تجمع برای اعلام همبستگی با خواسته های مردم در برکناری رژیم و کناره گیری عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان برگزار شده بود.

این در حالی است که شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی سودان این اساتید را هنگام خروج از کوی دانشگاه برای برگزاری تجمع اعتراضی دستگیر کردند.

برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی گفتند که تعداد بازداشت شدگان به 16 نفر می رسد.

سودان شاهد بحران‌های شدید اقتصادی درخصوص سوخت، دارو و نان در سایه اجرای سیاست‌های پولی و بانکی است. سیاست‌های اقتصادی سودان نتوانسته است بحران اقتصادی را مهار کند و مردم خواهان سرنگونی عمر البشیر رئیس‌جمهور این کشور هستند.

از ابتدای ناآرامی‌های سودان تاکنون بر اساس آمارهای دولت این کشور 30 نفر کشته شده‌اند و این در حالی است که معارضان شمار کشته‌شدگان را حدود 50 نفر اعلام کرده‌اند.

دولت سودان دو روز قبل 11 روزنامه نگار و 186 معترض را که هفته قبل در جریان برگزاری تظاهرات‌ها بازداشت شده بودند آزاد کرد.

تظاهرات شهروندان سودانی به‌سمت کاخ "البشیر"ادامه اعتراضات در سودان؛ بازداشت شماری از معلمان معترض

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر اشتری با اشاره به اهمیت برگزاری محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان به جهت ترویج مکتب قرآن در بین عموم مردم گفت: برپایی محفل‌های قرآنی می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها مؤثر باشد و بدین وسیله اثرگذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی آنها و سطح جامعه نمود بهتری پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: به همین جهت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با همکاری دارالقرآن دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، اقدام به برگزاری ویژه برنامه بین المللی محفل قرآن کریم با عنوان نوای ملکوت ۲ کرده است. این برنامه در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه ساعت ۲۱ در مصلای بزرگ کرج، میزبان شهروندان و عموم علاقه مندان است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: تلاوت استاد احمد شحات احمد و استاد حمید شاکر نژاد از مهمترین بخش‌های محفل بزرگ نوای ملکوت ۲ است و از تمامی شهروندان دعوت به عمل می‌آید تا در این رویداد قرآنی حضور بهم رسانند.

کد خبر 6063974

دیگر خبرها

  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • شاهزاده سرین در کرج دستگیر شد
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس