Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:17:19 GMT

خبرهای کوتاه اجتماعی و فرهنگی از گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۴۳۱۵

خبرهای کوتاه اجتماعی و فرهنگی از گیلان

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجمین دوره کارگاه دو روزه مهارت آموزی زایمان طبیعی با هدف توانمند سازی و ارتقا مهارت بالینی ارائه دهندگان خدمات زایمان با عناوین آموزشی شواهد مبتنی بر طب، زایمان فیزیولوژیک، انواع دیستوشی ها و زایمان با ابزار ، ارزیابی سلامت جنین ، فشار خون در بارداری ، سپسیس ، انواع خونریزی های زایمان و پس از زایمان ، احیای مادر و نوزاد به صورت تئوری و عملی کار با مولاژهای آموزشی در مکان سالن کارگاهی دانشکده پرستاری و مامایی رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** برگزاری اردوی کانون فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، دهمین اردوی کانون فعالیت های جهادی، با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، در منطقه هلو سرای املش برگزار شد.

** خانه بهداشت روستای دریاکنار لنگرود افتتاح شد
خانه بهداشت روستای دریاکنار شهرستان لنگرود افتتاح شد؛ این خانه بهداشت با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال با زیر بنای 70 متر برای جمعیت 820 نفری دریاکنار شهرستان لنگرود راه اندازی شده است.

** ارائه خدمات کاروان سلامت هلال احمر در روستای زیاز رودسر
مهدی ولی پور مدیرعامل جعیت هلال احمر استان گیلان گفت: با حضور کاروان سلامت با مشارکت ۵۶ پزشک و کارشناسان داوطلب ، امدادگران و کارکنان جمعیت در زیاز رودسر 50 میلیون ریال داروی رایگان توسط پزشکان بین بیماران توزیع شد.

**برگزاری جشنواره بازی ‌های بومی محلی مدارس عشایری گیلان
جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان گیلان با حضور بیش از 400 نفر از دانش آموزان عشایری در مدرسه علامه مجلسی در روستای گسکمین جان بخش شاندرمن ماسال با انواع بازی های بومی محلی برگزار شد.

** همایش عصری با ادبیات فجر در رشت
همایش جشن بزرگ عصری با ادبیات فجر در سالن اجتماعات هنرستان کشاورزی جنت لاکان رشت با حضور جمعی از شاعر فرهنگی و دانش آموزان هنرمند برگزار شد.

*** هفت پرستار در روستاهای تالش خدمات بهداشتی رایگان ارائه کردند
هفت پرستار در تالش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در روستاهای دور افتاده این شهرستان به 353 نفر خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه کردند.
گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تالش حاکی است که پرستاران با برپایی ایستگاه سلامت به مدت سه روز در روستاهای بلوطه جولندان، حیان و خلیفه کری، فشار و قند خون مراجعه کنندگان را سنجیده و روش های پیشگیری از بیماری های دیابت، قلبی و عروقی و سرطان ها را آموزش دادند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7124 / 7286 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اجتماعی و فرهنگی پزشک شبکه بهداشت و درمان قند هلال احمر استان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان، با حضور در روستای میقان شاهرود، مرکز جامع خدمات سلامت و محل زیست پزشکان این روستا را افتتاح کرد.

‌بهرام عین‌اللهی در حاشیه این مراسم از ایجاد و گسترش شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این ساختار ۱۸ هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم نظیر و الگوی بسیاری از کشور‌های همسایه دانست و تاکید کرد: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداداین مراکز به چهار هزار و ۴۰۰ واحد می‌رسد.

عین‌اللهی با بیان این که مردم همه روستا‌های کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته‌های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای یک هزار و ۴۱۰ متر مربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در این روستا ساخته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید از سوی اهالی روستای میقان به انقلاب اسلامی ملت ایران، خود و همکارانش را مرهون خون شهدا دانست و گفت: عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از ۷ سال پیش آغاز شده بود)، اما ۷۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آن که امروز افتتاح شد و از این پس خدمات مورد نیاز سلامت ۵ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خود را تأمین می‌کند؛ ضمن آن که نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می‌شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند.

وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود. 

 عین‌اللهی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته افزود: در جریان برگزاری این پویش، دو بیماری فشارخون بالا و دیابت بررسی شدند و امسال نیز دو پویش سلامت کودکان و غربالگری سرطان در کشور به اجرا در می‌آید.

وزیر بهداشت از تحرک بیشتر مردم، آب، هوا و غذای سالم به عنوان مزایای مناطق روستایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌های گوناگون نظام سلامت، بسیاری از بیماری‌های عفونی به ویژه در مناطق روستایی، کنترل و یا ریشه کن شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند